NEGARAKU

Tanah tumpahnya lendir awek tudungku

Awek tudung bisa kupakai di dalam masjid

bersatu badan dan majulah kote ku


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

selamat bertakhta dikandangnya


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

Selamat bertakhta d kandangnya







SUMPAH MALAYSIANJING



KAMI, umat Malaysianjing beragama tak tentu pada hari ini berjanji tidak akan rasis, meludah ke langit, meludahi muka sendiri, mencuri, skodeng, merogol, meliwat, menyetubuhi anak kecil, menyetubuhi anak sendiri, menyetubuhi adik kandung sendiri, khalwat, bersetubuh dengan istri/suami orang, bersetubuh di dalam masjid dan surau-surau, bersetubuh di hutan-hutan, membuang bayi di tempat sampah, berhasad dengki, khianat dan iri hati, bertelagah dan berbalah sesama sendiri lagi, terutama terhadap Bangsa Indonesia Yang Agung dan Mulya.

KAMI berjanji akan bersatu padu dan patuh menegakkan agama tak tentu kami, walau kami sebenarnya bingung.

KAMI juga berjanji akan bangun dari tidur di bilik termenung untuk menyara diri dan keluarga kami.

KAMI sedia bersaing sesama umat Malaysianjing dan kaum-kaum lain dengan jujur dan terhormat kalau kondisinya memaksa.

KAMI, umat Malaysianjing bersumpah setia untuk :

1. Mempertahankan dan patuh pada kepentingan dan hak Ibunda kami, Inggris hingga akhir zaman.

2. Mempertahankan kedaulatan Raja-Raja Inggris di Semenanjing Malaysianjing

3. Memperjuangkan ikhtisad dan pelajaran bangsa Inggris dan

4. Mempertahankan maruah Negara Inggris supaya aman dan sejahtera


Wassalam,


Dimaklumatkan oleh : Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli Yang Maha Murtad Beruk Pondan Mizan Pukimak





RUKUN NEGARA


1. Kepercayaan kepada Tuhan (Tuhan yang mana, Tuhan UMNO atau Tuhan YANG DIPERTUAN AGONG SERI PADUKA DULI YANG MAHA MURTAD?)

2. Kesetiaan kepada Raja dan Negara (Nah, ini lagi yang membingungkan, Raja itu dipilih 5 tahun sekali, artinya kesetiaan itu hanya 5 tahun sifatnya, habis masa jabatan Raja, habis pula setianya kah kah kah)

3. Keluhuran Perlembagaan (Di Malayasianjing tidak ada yang luhur lembaganya, sebab dihuni oleh Babiputra-Babiputra munafik)

4. Kedaulatan Undang-Undang (Undang-undang yg bagaimana, Undang-Undang Hadlari atau Undang-Undang TUHAN UMNO?)

5. Kesopanan dan Kesusilaan (Banyak2 liat Kosmo, MalaysiaKini, myMetro, UtusanMalaysianjing, dll)




Salam Pembuka

Blog ini khusus aku buat untuk ditujukan kepada para BABIPUTRA2 idiot yang ada di negeri Malasya. Negeri dimana berisi makhluk-makhluk idiot yang mengaku sebagai Asia Sesungguhnya..tak satupun dari mereka yang memahami bahwa Asia itu luaaaaaaaasss.. Ibarat katak dalam tempurung, yang mereka lihat cuma negeri mereka sendiri. Negeri yang juga berisi kaum gay, kaum munafik, pemalas, mat rempit, tukang ngintip jiran mandi, tukang rogol saudara sedarah, tukang ngintip orang2 beromen dg b'modalkan HP n handyCam, suka meludah ke muka sendiri, suka meludah ke langit, serta tukang ngintip budaya bangsa lain lalu mengklaim sebagai budaya mereka! Buat BABIPUTRA2 dungu n idiot Malasya, kalian boleh hack atau mau hilangin atau mau acak2 atau mau rusak ini blog..aq persilahkan, gpp kq..aq banyak blog juga, tapi blog-nya orang2 Malasya, jadi tinggal aq ambil alih jer hehehe..tapi inget jangan ninggalin jejak...!!! Saye ucapken terima kasih kepada BABIPUTRA2 terbaik Malasya, yang mana sadar tidak sadar telah berhasil menjadikan saye orang yang kreatif, d mana kreatifitas dari saye ini akan saye persembahken sepenuhnya khusus buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, sekali lagi saye ucapken terima kasih banyak-banyak. Untuk menghindari kesalahpahaman n alihfungsi persepsi (hehehe), tidak d sarankan untuk mengomentari apa yang menjadi postingan dalam blog ini, walaupun ada ruang buat ngoceh n ngasih komentar, kecuali kalo anda merasa tidak waras! ha ha ha ha. Blog ini cuma sebagai penyeimbang, pencerahan, pembanding n pembelajaran buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, bukan bermaksud apa2 kerana 95% sumbernya b'asal dari BABIPUTRA2 terbaik Malasya sendiri, terima kasih. Sebagai penutup, percayalah..aku tidak membenci Malasya, yang aku benci adalah BABIPUTRA2 Malasya yang sok tahu, sok pintar, sok dalam segalanya. Aku tidak akan pernah mencacimaki kalian, BABIPUTRA2 Malasya, tapi selama kalian sebagai BABIPUTRA2 Malasya masih memiliki kegemaran menghina n merendahkan bangsa Indonesia, maka aku juga akan menghina kalian dengan sehina-hinanya hingga kalian sadar bahwa tidak ada satupun manusia yang mau dihina...see you! Man_One

Rosmah Lucah Manjoor

Rosmah Lucah Manjoor
Bini Najib Rojak

Najib Binti Rojak

Najib Binti Rojak
The Truly Babiputera Asia

JALANG = JALUR GEMILANG

JALANG = JALUR GEMILANG
The Best Babiputeri Semenanjing Malaysianjing

Salam



Hmmm...Begitu Marahnya Korang..! Baru korang faham, macam mana perasaan bangsa yang korang hina, yang korang rendahkan, yang korang remehkan dan korang perkekehkan..huhuhu. Macam tulah apa yang Bangsa Indonesia rasakan, saat Lagu Kebangsaan Indonesia korang lecehkan, Kerendahan hati Pejabat-Pejabat Indonesia korang anggap remeh, kedaulatan Indonesia korang lampaui, macam tulah yang sekarang korang rasakan.

Bezanya, Bangsa Indonesia masih bersabar hingga detik ini...Semoga blog sederhana ini dapat menambah penyadaran buat kita semua, bahwa tak ada seorangpun atau satu bangsapun mahu dengan rela kena di hina.


Wasalam.


Man_One




Sabtu, 02 Januari 2010

Memahami Kekejaman ISA (bag 14)


Memahami Kekejaman ISA (bag 14)

DITAHAN SELAMA 60 HARI UNTUK SOAL-SIASAT POLIS

Tiba ke Lokasi Penahanan 60 Hari Pertama Anda

Sebaik anda tiba ke PRC atau lokasi-lokasi lain, anda akan melalui satu lagi urusan pentadbiran seperti mengisi borang, diambil cap jari dan diarah membuka pakaian anda.

Saya syorkan anda memprotes arahan ini di atas sebab-sebab kepercayaan agama.

Anda sebenarnya tidak perlu mematuhi sesuatu arahan yang anda yakini melanggar ajaran agama anda.
Hj. Saari Sungib atau lebih dikenali sebagai “Abu Urwah” adalah presiden Jamaah Islah Malaysia (JIM) yang pertama, iaitu dari tahun 1990 sehingga 1999. Beliau pernah ditahan di bawah akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sewaktu era reformasi. Kini beliau terlibat aktif dalam aktivisme politik Parti Islam Se-Malaysia (PAS), di samping giat memberi kesedaran kepada khalayak tentang kezaliman dari ISA. Beliau dapat dihubungi menerusi abuurwah@gmail.com.

Selain itu, mempertahankan kehormatan anda dengan tidak sewenang-wenangnya diarah berbogel di hadapan orang lain adalah hak asasi anda yang tidak boleh dicabuli oleh sesiapa.Pendirian anda untuk ‘berdegil’ dan tidak mudah mematuhi arahan polis pada tahap ini akan banyak membantu kehidupan anda yang mungkin terpaksa melalui sepenuhnya 60 hari di bawah penahanan polis.

Selepas semua urusan pentadbiran anda selesai anda akan diberikan segala kelengkapan di tempat baru anda.

Biasanya anda tidak akan diberikan selipar dan tilam serta bantal. Selipar, tilam dan bantal adalah ‘aset berharga’ pegawai-pegawai penyiasat untuk dijadikan collateral atau sandaran untuk menagih anda memberi kerjasama sepanjang sesi soal-siasat.

Maksudnya, lebih cepat anda ‘memberi kerjasama’, maka lebih cepat anda mendapat selipar, tilam, bantal, ubat nyamuk, cadar, sarung bantal dan seumpamanya. Tidak memberi anda selipar juga bertujuan untuk mematahkan semangat anda yang keluar masuk dan berada dalam bilik air dan tandas yang kotor dengan tanpa memakai alas kaki.

Rumah Baru Anda yang Hapak, Hancing, Berdebu dan Bersawang serta Dipenuhi Nyamuk

Apabila anda diberikan sel tempat tinggal anda, apa yang pasti sel itu pasti kotor, bersawang, berbau hapak atau hancing dan berdebu.

Tiada siapa yang akan membersihkan tempat tersebut selain daripada anda sendiri.

Berfikiran positiflah dan paling utama, jika anda seorang muslim dan penganut agama yang mengamalkan ibadat-ibadat tertentu, pastikan sel tersebut mesti bersih sebersih-bersihnya dan suci bagi membolehkan anda mengerjakan solat waktu dan solat-solat sunat atau ibadat-ibadat agama anda.

Sebagai mukmin yang beriman, yakinlah walaupun mereka berniat untuk mematahkan semangat anda dengan mencampakkan anda ke tempat yang kotor dan busuk itu, tetapi apa yang berlaku sepanjang anda di tempat tersebut menjadi saluran anda meningkatkan keyakinan anda terhadap agama.

Biasanya, sekiranya anda tiba ke PRC atau mana-mana lokasi lain untuk soal-siasat 60 hari pertama pada petang atau sebelah malam.

Sesi soal-siasat anda tidak akan bermula sehingga keesokan harinya.

Oleh itu, manfaatkan malam pertama anda di sel anda dengan solat malam, zikir dan tilawah Al-Quran daripada mana-mana ayat dan surah yang anda hafaz.

Elakkan daripada tidur sehinggalah anda benar-benar letih dan mengantuk. Ini untuk mengelakkan anda terbangun pada satu waktu di tengah malam yang anda tidak tahu pukul berapa yang akan membuatkan anda melengung dan merenung siling sel anda.

Pastikan anda ada tanda-tanda panduan waktu. Ini kerana beberapa hari atau minggu pertama, pengawal-pengawal yang menjaga anda telah diarahkan agar tidak menjawab sekiranya anda bertanyakan tentang waktu kepada mereka.

Kalau anda berada di PRC, anda dapat mendengar seruan azan bagi solat-solat maghrib, isya’ dan subuh. Seruan azan amat berguna sebagai panduan bagi waktu anda dalam sel yang sunyi sepi itu.

Bermulanya Sesi Soal-Siasat yang Menggerunkan

Bila sesi soal-siasat bermula, jika itulah kali pertama anda disoal-siasat di bawah ISA, pasti ia merupakan satu trauma atau kejutan kepada diri anda.

Berbagai-bagai teknik digunakan dan pelbagai kombinasi pasukan-pasukan pegawai-pegawai penyiasat digunakan untuk mematahkan semangat anda.

Teknik-teknik menggertak, mengancam, menakut-nakutkan, memujuk, merayu, mahu menolong dan menyelamatkan anda, memuji-muji anda dan macam-macam lagi digunakan.

Jika usaha menggunakan teknik kombinasi beberapa pasukan pegawai-pegawai penyiasat terhadap anda, pertama sekali anda akan berhadapan dengan pasukan pegawai-pegawai penyiasat yang bengis, menengking-nengking dan menghentak-hentak meja sepanjang soal-siasat.

Selepas itu anda akan bertemu satu pasukan lain yang berlembut dengan anda, menyatakan tidak setuju dengan rakan-rakannya yang bengis, tak setuju buat kerja-kerja aniaya orang dan merayu agar anda bekerjasama dengan pasukannya agar anda tidak lagi perlu berhadapan dengan pasukan pegawai-pegawai penyiasat yang bengis lagi bengkeng itu!

Kalau anda dianggap penting oleh mereka, Pengarah SB dan pegawai kanan SB sendiri akan menemui dan berkhutbah berjela-jela kepada anda.

Berhadapan dengan pasukan yang diketuai oleh bos SB ini, pasti bertubi-tubi anda kena lanyak dengan bermacam-macam tuduhan agar anda benar-benar rasa bahawa anda telah melakukan satu kesalahan besar terhadap negara, bangsa dan agama anda!

Selepas itu anda akan berhadapan dengan satu pasukan pegawai-pegawai penyiasat yang gedebe yang berkelakuan seperti samseng untuk tujuan menakut-nakutkan anda.

Pasukan ini akan mengulang-ulang apa yang telah dikatakan sebelum ini oleh Ketua Pengarah SB. Pasukan gedebe ini akan menengking-nengking anda, menghina anda dan memperbodohkan anda tentang apa yang telah anda lakukan.

Selepas itu anda bertemu sekali lagi pasukan pegawai-pegawai penyiasat yang bersimpati kepada anda dan berulang kali menyatakan bahawa mereka tidak setuju dengan pendekatan pasukan gedebe tadi! Demikianlah lakonan mereka untuk mematahkan semangat anda.

Sepanjang sesi soal-siasat dengan mana-mana pasukan sekalipun, apa yang pasti mereka akan mengatakan bahawa anda perlu berlaku jujur memberitahu anda apa yang mereka soal.

Anda diminta tidak berbohong kerana mereka ada semua maklumat tentang anda dan mereka sudah tahu segala-galanya. Apa yang mereka mahu hanyalah agar anda berlaku jujur menceritakan segala-galanya kepada mereka.

Selain itu jika teknik pelbagai pasukan digunakan terhadap anda, setelah anda menjawab soalan satu pasukan pegawai-pegawai penyiasat, esoknya pasukan pegawai-pegawai penyiasat yang lain akan menuduh bahawa anda telah tidak bekerjasama sepenuhnya, anda menyembunyikan banyak lagi maklumat, anda telah memutar-belitkan cerita dan bahkan menuduh anda sengaja mahu mengelirukan pasukan pegawai-pegawai penyiasat tersebut.

Oleh itu anda diminta sekali lagi mengulang kepada pasukan pegawai-pegawai penyiasat ini apa yang telah anda jelaskan kepada pasukan pegawai-pegawai penyiasat pada hari semalamnya.

Kadang-kadang tanpa menuduh anda tidak berlaku jujur, satu pasukan pegawai-pegawai penyiasat akan menyoal anda perkara-perkara yang telah disoal oleh pasukan pegawai-pegawai penyiasat sebelumnya.

Jika anda memprotes menyatakan anda telah menjawab soalan-soalan tersebut, mereka hanya menyatakan kepada anda : “tak apalah, you ulanglah sekali lagi”. Tujuannya adalah agar anda bosan, penat, letih dan patah semangat.

Untuk mengelakkan anda patah semangat, mintalah pen dan kertas untuk anda menjawab soalan-soalan itu sekali lagi.

Ataupun sekurang-kurangnya gunakanlah kertas tersebut untuk menconteng gambar-gambar kartun untuk anda serahkan kepada pegawai-pegawai penyiasat!! Kalau mereka memarahi anda katakan sahaja kepada mereka: “apa boleh buat.. saya dah boring ni!”

Kalau anda kena tahan buat kali kedua, sandiwara soal-siasat dengan menggunakan beberapa jenis pasukan pegawai-pegawai penyiasat seperti ini tidak akan berkesan lagi.

Oleh itu, buat kali kedua sekiranya anda ditahan di bawah ISA, mereka akan hanya menggunakan satu pasukan dengan rata-rata teknik yang sama, iaitu tegas pada satu dua hari pertama dan cuba berbaik-baik dan memenangi hati anda pada hari-hari berikutnya.

Didesak Agar Mengaku Suatu yang Anda Tidak Lakukan

Sepanjang soal-siasat 60 hari di bawah penahanan SB ini juga anda mungkin terdedah dengan teknik-teknik soal-siasat yang mengugut anda untuk mengaku perkara yang tidak anda lakukan.

Pegawai-pegawai penyiasat mengugut akan menyerahkan anda kepada CID, iaitu Jabatan Penyiasat Jenayah, di mana pegawai-pegawai penyiasat menggunakan teknik penyeksaan dan penderaan untuk membuat anda mengaku.

Dengan teknik ugut seperti ini juga, jika anda tidak bernasib baik dan tidak berdaya melawan mereka akan memerintahkan agar anda membuka pakaian dan berbogel di bilik soal-siasat.

Soal-siasat di bawah kuasa polis tidak ikut sebarang jadual dan tajuk-tajuk yang dibincangkan selama 60 hari adalah “anything under the sun”, atau segala-gala apa yang ada di bawah langit biru ini!

Semua Benda Dijadikan Collateral

Selain daripada selipar, bantal dan tilam dijadikan collateral oleh pegawai-pegawai penyiasat agar anda ‘memberi kerjasama’ kepada mereka pada peringkat awal soal-siasat, pada peringkat kemudiannya satu lagi collateral yang diasak kepada anda adalah lawatan keluarga anda.

Pegawai-pegawai penyiasat akan memberitahu lagi cepat ‘kerja selesai’, iaitu penyiasatan dan maklumat yang mereka kehendaki maka lagi cepat anda akan dibenarkan bertemu dengan keluarga anda.

Sepanjang tempoh menjadikan lawatan keluarga anda sebagai collateral itu, pegawai-pegawai penyiasat akan membebel-bebel menyatakan bermacam-macam cerita tentang isteri, anak-anak dan keluarga anda.

Mereka akan memberitahu bahawa anda di dalam mana anda tahu apa dah jadi kepada isteri dan keluarga anda yang berada di luar. Mereka akan memberitahu bahawa isteri anda kini telah diperalatkan oleh pihak-pihak yang mempunyai kepentingan.

Tetapkan Pendirian Anda di Atas Prinsip-prinsip Kebenaran

Sekiranya anda seorang suami yang bertanggungjawab dan yakin telah mendidik isteri dan anak-anak serta membangunkan keluarga anda di atas dasar-dasar keluarga bahagia yang teguh, persetankan saja bebelan mereka itu. Jangan layan sedikit pun fitnah mereka terhadap isteri dan keluarga anda.

Sebahagian pegawai-pegawai penyiasat memang merasa kelazatan dan kenikmatan hidup ini dengan menghambur fitnah terhadap keluarga muslim yang beriltizam dengan Islam dan prinsip-prinsip kebenaran dan keadilan.

Pada masa yang sama, sekiranya anda teguh keimanan kepada Allah dan yakin anda berada di atas jalan yang benar, yakinlah bahawa Allah akan menjaga isteri, anak-anak dan keluarga anda.

Serahkan mereka kepada Allah. Jangan jadikan tawaran pegawai-pegawai penyiasat untuk membenarkan anda bertemu keluarga anda sebagai satu pintu ke arah melemahkan semangat anda dan menjadikan anda mengalah.

Tanamkan tekad dalam hati anda, kalau ada lawatan keluarga, alhamdulillah baik, kalau tak ada pun tak apa. Namun sekiranya anda dapat peluang untuk bertemu keluarga anda tanpa perlu anda menggadaikan apa-apa, patah semangat atau mengalah, maka rebutlah peluang itu.

Pentingnya Bertemu Keluarga Anda

Pertemuan dengan keluarga membuka diri anda kepada dunia luar dan memberi peluang kepada isteri dan keluarga anda melihat keadaan semasa anda di segi fizikal, mental dan emosional.

Apa yang disaksikan oleh isteri dan anak-anak amat penting agar dapat disalurkan kepada dunia luar, khasnya berkenaan dengan hal-ehwal writ habeas corpus yang dikemukakan oleh peguam-peguam anda ke mahkamah.

Anda Ditegah daripada Membuat Permohonan Habeas Corpus

Itu sebabnya, secara pasti semua tahanan ISA,anda tidak terkecuali, akan diberitahu oleh pegawai-pegawai penyiasat agar jangan buang masa buat permohonan habeas corpus. Kata mereka hasil tak ke mana, duit melayang ke lawyer!

Jangan hiraukan kata-kata mereka itu. Manfaatkan pertemuan anda dengan keluarga untuk mengesahkan kepada isteri dan keluarga anda bahawa anda mahu permohonan habeas corpus diteruskan.

Memberitahu perkara ini tidaklah mudah memandangkan semasa lawatan keluarga ini beberapa SB ditugaskan mendengar dan mencatat perbualan anda sekeluarga.

Lagipun, secara psikologinya anda tahu selepas tamat lawatan keluarga anda akan balik ke tempat tahanan dan bertemu lagi dengan pegawai-pegawai penyiasat.

Oleh itu sudah pasti anda tidak mahu butiran-butiran yang berlaku dalam lawatan keluarga tadi menjadi bebanan terhadap diri anda tatkala pegawai-pegawai penyiasat mengasak anda dengan pelbagai soalan yang membebankan ekoran daripada apa yang telah anda katakan kepada isteri dan keluarga semasa lawatan keluarga.

Oleh itu sebaik-baiknya, jika anda seorang aktivis dan pejuang yang jelas terhadap perjuangan anda ‘wasiatkanlah’ awal-awal lagi kepada isteri dan keluarga anda jika anda ditahan di bawah ISA, mereka mesti membuat permohonan habeas corpus ke mahkamah pada kadar yang segera.

Laporkan Perkara Sebenar kepada Doktor yang Memeriksa Anda

Satu lagi saluran anda ke dunia luar adalah rawatan doktor. Sepatutnya anda akan bertemu doktor setiap minggu atau dua minggu sekali.

Doktor adalah orang luar, pihak ketiga. Mereka bukan sebahagian daripada sistem dan rangkaian SB dan Bukit Aman.

Jika anda sakit katakan anda sakit. Kalau makanan tak berkhasiat katakan demikian kepada doktor. Apa-apa ubat anda perlu minta saja.

Anda boleh cuba minta daripada doktor yang anda mahu vitamin atau ubatan khas daripada keluarga anda sendiri.

Kalau nasib anda baik, doktor akan buat arahan untuk SB memenuhi permintaan anda.

Jika anda benar-benar merasakan bahawa anda perlu rawatan di hospital, nyatakan setegas-tegasnya kepada doktor agar anda dibawa keluar ke hospital.

Sebahagian besar doktor adalah insan profesional yang akan membuat keputusan mereka di atas dasar profesionalisme bebas daripada tekanan dan desakan SB.

Jika anda bernasib baik, anda akan berhadapan dengan insan profesional semasa berada dalam tahanan 60 hari di bawah tahanan polis.

Rebutlah peluang ini. Untung-untung anda dibawa ke hospital. Mana tahu rezeki anda, anda bertemu dengan doktor-doktor, jururawat-jururawat, petugas-petugas hospital yang mengenali anda atau keluarga anda.

Insya’ Allah pertemuan seumpama ini boleh menyuntik sedikit kekuatan kepada diri anda yang sudah berhari-hari dikurung dan dianiaya oleh pegawai-pegawai penyiasat.

Collateral Terbesar

Sepanjang pengalaman anda melalui proses soal-siasat anda akan menyedari bahawa sebesar-besar collateral agar anda ‘bekerjasama’ adalah tentang tahanan ke Kem Kamunting selama dua tahun.

Mereka akan mengulang-ulang mengatakan kepada anda bahawa mereka tidak ada apa-apa kuasa. Tugas mereka hanya membuat penyiasatan dan menyediakan ’statement’ tentang penyiasatan ke atas anda.

Mereka tidak boleh tolong apa-apa. Itu semua kuasa Menteri Dalam Negeri. Kata mereka apa yang boleh menyelamatkan anda daripada dihantar ke Kem Kamunting untuk ditahan selama dua tahun adalah diri anda sendiri.

Oleh itu, menurut mereka jika anda memberi kerjasama secukupnya, anda tidak akan dihantar ke Kem Kamunting.

Semua tahanan, saya dan anda tidak terkecuali, sudah pasti tidak mahu dihantar untuk menjalani perintah tahanan dua tahun di Kem Kamunting! Memang sepanjang tahanan 60 hari itu anda berharap dan berdoa tidak akan dihantar ke Kem Kamunting.

Namun sekiranya anda adalah aktivis dan pejuang kebenaran, yakinlah bahawa sama ada anda ditahan dua tahun atau tidak ke Kem Kamunting adalah satu keputusan politik yang dibuat oleh Menteri Dalam Negeri.

Keputusan ini tidak ada satu habuk pun kena mengena dengan keselamatan negara!

Sediakan Roh dan Jiwa Anda untuk Ditahan ke Kamunting

Di samping doa dan harapan anda tidak terus ditahan, bersedialah anda untuk melalui kehidupan sekurang-kurangnya dua tahun di Kem Kamunting.

Sekiranya anda aktivis dan pejuang kebenaran, anggaplah itu permulaan lembaran baru dalam perjuangan anda dalam mengejar cita-cita anda untuk menegakkan kebenaran dan keadilan.

Mana tahu dengan izin Allah, pengorbanan yang anda tanggung akan menjadi sumbangan kecil ke arah pemansuhan ISA dan undang-undang zalim lain serta tertegaknya sistem yang lebih adil dan diredhai oleh Allah di atas bumi Malaysia tercinta ini.

Satu lagi kemungkinan yang diharap-harapkan oleh kita semua adalah dibebaskan selepas atau dalam tempoh tahanan 60 hari ini.

Namun, kebebasan anda mungkin kebebasan tanpa syarat sepertimana yang berlaku pada saya selepas dibebaskan dari tahanan ISA tahun 1998.

Walau bagaimanapun bebas tanpa syarat ini tidak bermaksud anda akan lepas dari gangguan-gangguan SB yang akan sering menelefon anda dan bertanyakan perkembangan anda dari masa ke semasa.

Atau, kebebasan anda mungkin merupakan kebebasan dengan sekatan kawasan tertentu, sebagaimana yang berlaku dalam kes Sejaratul Dursina@Chomel.

Anda akan diminta untuk melapor diri di balai polis yang ditetapkan setiap minggu dan bagi setiap 6 bulan, anda diminta bertemu Lembaga Penasihat di Kem Kamunting.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar