NEGARAKU

Tanah tumpahnya lendir awek tudungku

Awek tudung bisa kupakai di dalam masjid

bersatu badan dan majulah kote ku


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

selamat bertakhta dikandangnya


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

Selamat bertakhta d kandangnya







SUMPAH MALAYSIANJING



KAMI, umat Malaysianjing beragama tak tentu pada hari ini berjanji tidak akan rasis, meludah ke langit, meludahi muka sendiri, mencuri, skodeng, merogol, meliwat, menyetubuhi anak kecil, menyetubuhi anak sendiri, menyetubuhi adik kandung sendiri, khalwat, bersetubuh dengan istri/suami orang, bersetubuh di dalam masjid dan surau-surau, bersetubuh di hutan-hutan, membuang bayi di tempat sampah, berhasad dengki, khianat dan iri hati, bertelagah dan berbalah sesama sendiri lagi, terutama terhadap Bangsa Indonesia Yang Agung dan Mulya.

KAMI berjanji akan bersatu padu dan patuh menegakkan agama tak tentu kami, walau kami sebenarnya bingung.

KAMI juga berjanji akan bangun dari tidur di bilik termenung untuk menyara diri dan keluarga kami.

KAMI sedia bersaing sesama umat Malaysianjing dan kaum-kaum lain dengan jujur dan terhormat kalau kondisinya memaksa.

KAMI, umat Malaysianjing bersumpah setia untuk :

1. Mempertahankan dan patuh pada kepentingan dan hak Ibunda kami, Inggris hingga akhir zaman.

2. Mempertahankan kedaulatan Raja-Raja Inggris di Semenanjing Malaysianjing

3. Memperjuangkan ikhtisad dan pelajaran bangsa Inggris dan

4. Mempertahankan maruah Negara Inggris supaya aman dan sejahtera


Wassalam,


Dimaklumatkan oleh : Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli Yang Maha Murtad Beruk Pondan Mizan Pukimak





RUKUN NEGARA


1. Kepercayaan kepada Tuhan (Tuhan yang mana, Tuhan UMNO atau Tuhan YANG DIPERTUAN AGONG SERI PADUKA DULI YANG MAHA MURTAD?)

2. Kesetiaan kepada Raja dan Negara (Nah, ini lagi yang membingungkan, Raja itu dipilih 5 tahun sekali, artinya kesetiaan itu hanya 5 tahun sifatnya, habis masa jabatan Raja, habis pula setianya kah kah kah)

3. Keluhuran Perlembagaan (Di Malayasianjing tidak ada yang luhur lembaganya, sebab dihuni oleh Babiputra-Babiputra munafik)

4. Kedaulatan Undang-Undang (Undang-undang yg bagaimana, Undang-Undang Hadlari atau Undang-Undang TUHAN UMNO?)

5. Kesopanan dan Kesusilaan (Banyak2 liat Kosmo, MalaysiaKini, myMetro, UtusanMalaysianjing, dll)




Salam Pembuka

Blog ini khusus aku buat untuk ditujukan kepada para BABIPUTRA2 idiot yang ada di negeri Malasya. Negeri dimana berisi makhluk-makhluk idiot yang mengaku sebagai Asia Sesungguhnya..tak satupun dari mereka yang memahami bahwa Asia itu luaaaaaaaasss.. Ibarat katak dalam tempurung, yang mereka lihat cuma negeri mereka sendiri. Negeri yang juga berisi kaum gay, kaum munafik, pemalas, mat rempit, tukang ngintip jiran mandi, tukang rogol saudara sedarah, tukang ngintip orang2 beromen dg b'modalkan HP n handyCam, suka meludah ke muka sendiri, suka meludah ke langit, serta tukang ngintip budaya bangsa lain lalu mengklaim sebagai budaya mereka! Buat BABIPUTRA2 dungu n idiot Malasya, kalian boleh hack atau mau hilangin atau mau acak2 atau mau rusak ini blog..aq persilahkan, gpp kq..aq banyak blog juga, tapi blog-nya orang2 Malasya, jadi tinggal aq ambil alih jer hehehe..tapi inget jangan ninggalin jejak...!!! Saye ucapken terima kasih kepada BABIPUTRA2 terbaik Malasya, yang mana sadar tidak sadar telah berhasil menjadikan saye orang yang kreatif, d mana kreatifitas dari saye ini akan saye persembahken sepenuhnya khusus buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, sekali lagi saye ucapken terima kasih banyak-banyak. Untuk menghindari kesalahpahaman n alihfungsi persepsi (hehehe), tidak d sarankan untuk mengomentari apa yang menjadi postingan dalam blog ini, walaupun ada ruang buat ngoceh n ngasih komentar, kecuali kalo anda merasa tidak waras! ha ha ha ha. Blog ini cuma sebagai penyeimbang, pencerahan, pembanding n pembelajaran buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, bukan bermaksud apa2 kerana 95% sumbernya b'asal dari BABIPUTRA2 terbaik Malasya sendiri, terima kasih. Sebagai penutup, percayalah..aku tidak membenci Malasya, yang aku benci adalah BABIPUTRA2 Malasya yang sok tahu, sok pintar, sok dalam segalanya. Aku tidak akan pernah mencacimaki kalian, BABIPUTRA2 Malasya, tapi selama kalian sebagai BABIPUTRA2 Malasya masih memiliki kegemaran menghina n merendahkan bangsa Indonesia, maka aku juga akan menghina kalian dengan sehina-hinanya hingga kalian sadar bahwa tidak ada satupun manusia yang mau dihina...see you! Man_One

Rosmah Lucah Manjoor

Rosmah Lucah Manjoor
Bini Najib Rojak

Najib Binti Rojak

Najib Binti Rojak
The Truly Babiputera Asia

JALANG = JALUR GEMILANG

JALANG = JALUR GEMILANG
The Best Babiputeri Semenanjing Malaysianjing

Salam



Hmmm...Begitu Marahnya Korang..! Baru korang faham, macam mana perasaan bangsa yang korang hina, yang korang rendahkan, yang korang remehkan dan korang perkekehkan..huhuhu. Macam tulah apa yang Bangsa Indonesia rasakan, saat Lagu Kebangsaan Indonesia korang lecehkan, Kerendahan hati Pejabat-Pejabat Indonesia korang anggap remeh, kedaulatan Indonesia korang lampaui, macam tulah yang sekarang korang rasakan.

Bezanya, Bangsa Indonesia masih bersabar hingga detik ini...Semoga blog sederhana ini dapat menambah penyadaran buat kita semua, bahwa tak ada seorangpun atau satu bangsapun mahu dengan rela kena di hina.


Wasalam.


Man_One




Minggu, 28 Februari 2010

Tubuh Gadis Habuan Abang Kandung n Boyfriend

KUALA TERENGGANU: Ibarat keluar mulut buaya, masuk mulut harimau. Begitulah nasib malang dilalui seorang gadis yang menjadi mangsa kerakusan abang kandungnya sejak usia sembilan tahun dan tragedi hitam itu terus berulang sehingga usianya menginjak 19 tahun.



Lebih malang, teman lelaki yang berjanji mahu mengahwininya, turut mengambil kesempatan merogolnya.


Kerana bimbang dibunuh jika mendedahkan rahsia hubungan terlarang itu kepada ibu bapanya, dia terpaksa memendam penderitaan dan sehingga kini perbuatan jijik abang kandungnya itu masih tersimpan kemas.


Menceritakan semula detik hitam itu, gadis malang berusia 21 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Tina berkata, dia tidak menyangka liku hidupnya begitu berat sehingga pernah terdetik membunuh diri sebagai jalan penyelesaian. Katanya, paling mengecewakan apabila lelaki yang disangka dapat membimbingnya kembali ke jalan benar rupa-rupanya seorang penagih dadah yang mengambil kesempatan terhadap dirinya.


“Apabila bersendirian saya jadi gelisah terbayangkan detik hitam dirogol teman lelaki yang berpura-pura mahu menolong, sebaliknya dia berniat jahat mempermainkan saya.


“Akibat tidak tahan sikap teman lelaki yang terbabit penyalahgunaan dadah serta memperlakukan saya seperti hamba seks, saya memutuskan hubungan dengannya,” katanya ketika ditemui Harian Metro, baru-baru ini.

Menurutnya, tanpa berfikir panjang dia terus menurut kehendak bekas kekasihnya dan tiba-tiba dia memintanya berbincang dalam bilik atas alasan mahukan privasi.


Katanya, sebaik memasuki bilik berkenaan, dirinya seperti hilang ingatan akibat dipukau dan tidak tahu apa yang dilakukan sehinggalah tersedar daripada tidur kira-kira dua jam kemudian tanpa seurat benang dipercayai dirogol lelaki terbabit.


“Saya menangis sepuas hati ketika itu dan melihatkan keadaan itu dia berjanji bertanggungjawab jika berlaku apa-apa terhadap saya selepas itu.


“Namun apa yang mengecewakan, dia mengaku berbuat begitu disebabkan marah kerana saya memutuskan hubungan dengannya,” katanya.


Tina berkata, jiwanya semakin resah apabila lima bulan kemudian dia mengalami perubahan ketara seperti tidak tahan bau ikan serta sering muntah dan pening kepala.


Dia berkata, selepas diberitahu ibu saudara dan mendapat maklumat daripada pembacaan barulah dia sedar dirinya hamil dan membuat pemeriksaan di hospital untuk pengesahan.


“Luluh hati saya apabila doktor mengesahkan saya hamil lima bulan dan dunia terasa gelap ketika itu. Lebih teruk, terdetik di hati saya ingin membunuh diri untuk lari daripada masalah itu, namun apabila memikirkan nasib bayi yang tidak bersalah, saya jadi tidak keruan dan fikiran berkecamuk.


“Paling menyedihkan, bekas teman lelaki enggan bertanggungjawab dan menafikan anak dalam kandungan itu benihnya,” katanya.


Tina berkata, dia seperti hilang akal apabila tidak dapat menerima hakikat dirinya ditimpa malang berganda, namun atas sokongan keluarga dia akur dengan takdir serta bertekad menjaga anaknya itu.


Menurut Tina, dia berasa dunia hampir kiamat apabila tekadnya memelihara anak dalam kandungan tidak kesampaian apabila bayi berkenaan lahir tidak cukup bulan dan meninggal dunia pada Februari tahun lalu, manakala bekas teman lelaki pula dihukum penjara atas kesalahan merogolnya pada 2008.

“Bayangkanlah ketika itu mayat anak saya dibungkus dan dimasukkan dalam beg pakaian sebelum dibawa pulang ibu dari hospital dengan menaiki bas untuk dikebumikan di kampung tanpa pengetahuan orang lain. Saya menangis sendiri bila mengenangkan peristiwa itu,” katanya.


Selepas kejadian itu, Tina bertekad meneruskan kehidupannya walaupun ramai menghina termasuk bekas teman lelakinya dan dia kini sudah bekerja sebagai pengasuh kanak-kanak serta menemui cinta sejati dengan seorang lelaki yang memahaminya.

Read More.. Baca selengkapnya..

Sunbat Bayi Baru Lahir Dalam Tandas!

JOHOR BAHRU: Bimbang rahsia asmaranya bersama dua lelaki terbongkar, seorang wanita tergamak membunuh bayi lelaki yang baru dilahirkannya dengan melemaskannya ke dalam pam tandas sebuah sekolah memandu di Segamat.



Malah, demi memastikan perbuatan terkutuknya itu terus menjadi rahsia, wanita berusia 21 tahun itu kemudiannya menyumbat mayat bayi malang itu ke dalam tangki sama sehingga menyebabkan kepala tubuh kecil itu remuk dan pecah.

Namun, rahsia yang cuba disembunyikan itu tidak bertahan lama apabila rungutan orang ramai berhubung bau busuk dari tandas membawa kepada penemuan mayat bayi yang mula membengkak dan reput sejak lima hari lalu itu.


Menurut sumber polis, ketika ditemui, kepala bayi yang baru dilahirkan itu hampir hancur akibat perbuatan tangan ibu sendiri yang menekannya dengan kuat bagi membolehkannya merahsiakan kelahiran hasil perbuatan terkutuknya ke dalam tangki pam tandas itu.


Katanya, lima hari lalu wanita terbabit dikatakan ke sekolah memandu berkenaan bagi menduduki ujian memandu, bagaimanapun dia kemudian tergesa-gesa keluar dari kenderaan dengan alasan untuk ke tandas kerana sakit perut.


Difahamkan ketika kejadian, wanita berkenaan terperuk hampir dua jam dalam tandas untuk melahirkan bayi cukup sifat hasil hubungan sulit dengan dua lelaki sebelum membunuh bayi itu dengan menyumbatnya ke dalam tangki pam tandas. Wanita berkenaan kini sudah ditahan polis untuk membantu siasatan kes, malah kini polis sedang menjejaki dua lelaki yang dikatakan pernah menjalinkan hubungan sulit dengan wanita terbabit.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Abdul Majid Md Ali, ketika dihubungi enggan mengulas lanjut berhubung kejadian itu sebaliknya menegaskan satu sidang akhbar dijangka dibuat pada Isnin ini.
Read More.. Baca selengkapnya..

Jumat, 26 Februari 2010

Gadis 14 Tahun Kemaruk Film Seks

BESUT: Tabiat melihat klip video lucah melalui telefon bimbit dengan kawan di sekolah menyebabkan seorang pelajar sekolah terpengaruh melakukan hubungan seks bersama teman lelaki yang baru dikenali bulan lalu.



Tanpa rasa takut perbuatannya diketahui keluarga, mangsa mencuri keluar pada tengah malam Rabu lalu, selepas menerima khidmat pesanan ringkas daripada teman lelaki yang dikenali sebagai Arif.

Pelajar berusia 14 tahun dari Kampung Kerandang, Besut, menyelinap keluar secara sembunyi ketika keluarganya tidur di bilik masing-masing dan menemui teman lelakinya yang menunggu di hadapan rumah dengan motosikal sebelum dibawa ke sebuah wakaf di tengah sawah padi di Kampung Gerong di Jertih.


Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria, berkata apabila sampai di wakaf terbabit, suspek mengajak mangsa melakukan seks dengannya.


Mangsa dikatakan dirogol beberapa kali di tempat berkenaan sebelum dihantar pulang pada pagi keesokan harinya.


Kamaruddin berkata, berasa syak dengan kepulangan anak gadisnya pada pagi berkenaan, bapa mangsa yang berusia 39 tahun menyoal siasat anaknya sebelum pelajar itu mengaku mencuri keluar untuk bertemu teman lelakinya tanpa pengetahuan keluarga.


Marah dengan kejadian itu, bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Kampung Raja pada pagi hari sama, sementara mangsa dihantar menjalani pemeriksaan kesihatan di Hospital Besut selepas itu.


Kamaruddin berkata, laporan kesihatan kemudian mengesahkan mangsa dirogol dan berikutan itu polis sedang memburu seorang lelaki dikenali sebagai Arif untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.


Suspek dipercayai menghilangkan dirinya selepas kejadian itu.
Read More.. Baca selengkapnya..

Sabtu, 20 Februari 2010

MANTAP GAN, PERTAMAX KALI : PERTAMAX KALI : AKSI LUCAH TUNKU NAZIs ROJAK, SI BANGLA 'N SI ROSMAH


Adegan ini dilakukan saat pengambilan gambar d salah satu Production House kenamaan d Malasya...he he he


border="0" alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5440392284833074994" />



Gimana...MANGSTABH KHAN...ha ha ha ha ha.



Malasyan politician who ditched his first wife faster than two shakes of a hooker’s tail when he was head over balls in love with Rosmah Mansor, a guest relations officer who became Najis Razak’s second wife and then the honorary chancellor of a Malasyan university.
After he married Rosmah, she promptly did a magic trick by putting on 40 kilos within a few years, a situation that could not be extenuated by extensive botox treatments, which were so frequent that she now looks like a smooth, shiny and puffy Madame Tussaud wax figure.
In recent years, on the expert medical advice of her vaginal reconstruction surgeon, Rosmah had also persuaded her husband to go for minor skin tightening surgery and extensive skin bleaching treatments, which contributed to his pink ham look today. Some people disagree with this description, as it has been said that he looks more like fake luncheon meat.
Read More.. Baca selengkapnya..

1 Malasya, apa korang faham?

Salam.. saja aku bukak thread ni nak tengok sejauh mana kefahaman dan pengertian 1 Malaysia...




Pandangan aku.. Kalau kita memahami konsep 1 Malaysia makna semuanya menjadi satu... 1 Bangsa - Bangsa Malaysia... 1 Agama - Agama Islam sahaja - 1 Bahasa - Bahasa Malaysia Sahaja 1 Tuhan iaitu Allah sahaja... agak2 korang boleh tercapai impian ini... ini perbincangan sahaja..

Apa pulak fahaman bangsa lain terhadap 1 Malaysia... korang pernah tanya tak... yang aku tahu ialah semua bangsa adalah sama (hak keistimewaan orang melayu tiada..) semua bangsa boleh memerintah negara (bukan melayu aje)... semua bangsa boleh pindah mana2 agama yang derang mahu tanpa ada paksaan... dan banyak lagi....

Jadi sejauh mana penghayatan anda terhadap 1Malaysia... (please jangan bincang hal sesnsitip pulak) korang kena ISA aku tak tahu...


Mat Zaleo  1 Malaysia : Pembaziran wang yang ntah apa-apa!

Mat Pekong  ku rasa 1malaysia = hak samarata ... tapi takkan menjadi konsep ni sbb kita perlu pertahankan ketuanan melayu.

Mat Goji  1malaysia..agenda terdesak BN yang akan menyusahkan balik BN..

Mat Saipul  1malaysia = buka klinik 1malaysia tapi xder doktor ... deresa je ada ....
minta ubat sakit .... dia bagi ubat tido .... hahahah

Mat Anwar
 Pemahaman ak lebih kurng sme dgn tt.
mksdnye,same rate,sume serupe.
kalu mlayu dpt 100,kaum laen dpt 100
xd beze2

tp,boleh ke jd gtu..?


Mat Mahawangsa  Aku pun x faham 1 mesia tu ape,kalo satu Indo tu aku faham,sbb semua Indo serupe je low pofil

Mat Irvine  Betul.. kalau indo memang banyak 1.. contoh nama 1 nama indo.. bangsa cina pun kena guna nama Indo... bahasa .. korang tengok bahasa Indo sahaja dan i bangsa....

Mat NyibukJer  Betul tu,semuanya 1 Indo walaupun berlainan bangsa budaya adat dah bahasa,disatukan menjadi Indo sahaja.

Mat Ngah  1 Malaysia bg aku nampak Najip dan Rosmah jer.....

Mat Nafi  1 Malaysia = 1Najib = 1Rosmah

Mat Dahlia_Luv..he he he maksa! 1Malaysia? ape bende tu?eeeiii..geli betul aku tgk iklan kat TV tu..menyampah..dah la iklan tak lawa..kalau iklan lawa sronok gak tgk..tq

Mat Purple is Ungu  Hahaha..... Lu oreng belum pahem lagike? Itu semua propa politix je oi!

Mat Karina  bagi aku plak.. semenjak diperkenalkan 1 Malaysia ni..hak2 keistimewaan org melayu makin lama makin terhakis...
kaum lain esp cina..dah berani pijak melayu tapi melayu tak berani pertahankan..
skim bantuan untuk usahawan bumiputera langsung dah takde...diaorang cakap jer diserapkan ke sana sini..tapi bila tanya...dana dah habis laa...takder peruntukan laa..apa la..

Mat Mr.F  Tak berminat nak faham. Kalau dapat kote baru berminat! Ha ha ha

Mat Copy Paste  1 + Malaysia. tu je
ada perubahana selain tu?

Mat Rempit  1Malaysia, 1 motosikal 1 highway, ouwh..so comel..hikz..hikz..hikz

Mat Sekodeng  1Malaysia, 1 Kamera


Itulah pendapat beberapa konsumen yang dimintai pendapatnya tentang apa definisi 1 Malasya…he he he

Ket : Itu adalah pendapat asli dari forumer2 BABIPUTRA Malasya d Forum lain yg pernah terhinakan dan ternodai oleh kehadiran aq yg s'orang diri, yg aq tak ingat lagi nama2 mereka, kebetulan aq mampir d topix n aq jd hafal nama forumer2 BABIPUTRA2 d sini..he he he
Read More.. Baca selengkapnya..

Malasyan Entertainment / Hiburan BABIPUTRA2 Malasya

The local entertainment industry consists of rip-offs of popular shows, local porn, low quality crap and other stuff that no one wants to watch.

Ingat, ini cuma ada d Malasya...he he he


Local TV Shows

* Akademi Frustasia - Reality singing competition where Malays compete with each other to see who cries the most and whose voice is the worst. Chinese or Indian people are not welcome. Even if they participate win they will not get publicity.

* Malaysian Idol - Simon Cowell describes it as at least ten times worst than William Hung. You decide.

* One in a Million - Another talent contest meant for hookers, dickgirls and fags.

* So You Think You Can't Dance - Rip off from the US version. It still sucks. Consists of retards embarrassing themselves in front of the TV.

* 3R - Rompak, Rempit, Rogol. The latest hip reality show on TV10. Contains many advice on how to act like a typical Malay citizen of Malaysia.

* Diari Ramadan Rempit - Drama about a Mat Rempit starving himself during the day and doing motorcycle stunts at night. Story ends with him marrying 6 wifes and 2 mistresses.

* Malaysian Idol -Reality singing show in Malaysia. Starring three judges. Siman, a Taiwanes douche bag who makes fun of Mat Rempit. Palua, an anorexic slut. Rundi, the overwieght indonesian minority of the group.



ASSTRO

The only satellite TV in Malaysia that even Malays living next to swamps can afford. Service sucks and it doesn't have dedicated porn channels. A nice innocent message, "Service is unavailable" pops up when it rains or when Badawi did something stupid, followed by screams from disgruntled customers. It has over one million channels but the only ones that work are cartoons, Malay soap operas, and "The Boring-Stuff-No-One-Wants-To-Watch Show: Starring Kopi Tandas"

Channels:

* HOB - Home Office Box(lost in translation). The only channel that shows movies with uncensored sex scenes. The closest Malaysians viewers can get to porn.

* Kartoon Network - The channel filled with kiddie porn.

* National Geographic - This is where sick bastards watches animals having sex at 10pm Wednesday (adverstisements between 10:05 and 10:50)

* Star World - Low quality, censored american porn is shown here.

* TMV - TeleMusicVision(lost in translation again). This is a sing-along channel, where faggots and dykes sing just like animals having sex.

* AniMax - The only channel Chinese under 20 watch. Load with Hentai such as Dragon BALLz, Ghost in the Cunt: Anal Pernetration, Horny and Lover, and many more.

* AXN - The All Xylophone Network. Introducing the first full service channel dedicated to all things Xylophone.

* Al Jazeera All Access news channel for terrorist. Dont miss "Bomb Building with Sa'id" on Fridays.

Real Live Entertaiment

* Islamic Disco - Cheaper enterance fee, no alcohol, shandy & orange juice, good exercise and strictly non-unisex. Tourists are welcome.

* Nashid - Arab cosplay festival.

* Mat Rempit Talent Show - Absolutely free, you gather along highways and watch Malays race each other on their motorbikes until dawn or the police comes for coffee money.

* Backalley party - Hang out with a bunch of Malay teenagers getting high on drugs and butt sex.

Read More.. Baca selengkapnya..

Intellectual Jobs in Malasya


Intellectual Jobs in Malaysia

* Datuk - Becoming a Datuk in Malaysia promise bright future. You can easily take big contract from government and give it to some chinese contractor. They will buy you some house and Mercedes. Not to mention, this also opens more opportunity for extra side income from bribes which is TAX FREE!

* Traffic Police - Only Malays can apply. Their job is simple - ask a driver to pull over, tell him that he has offended many traffic laws (invent one if they couldn't find any) and tell him that they can 'settle' for the expensive fines by a small token of good gesture. Simply ask the drivers to pass some money under their driver's license, and then bid him farewell with the words like "you senang, saya pun senang" and "Ingat, saya anti rasuah!"

* Bandaraya Officer - Also known as city council officer. It's a form of legalized gangsterism. Only Malays can apply. Job scope includes legal extortion, confiscating mamak stall tables and chairs, confiscating tables, red cloth and VCD from illegal VCD peddlers and so on. Must be a good auctioneer as well as all confiscated items will be auctioned off."

* Toll Money Collector - Sparta requires all males to be fit and healthy, and the same goes to Malaysia's toll collectors. They must have perfect limbs - the left hand must be well developed for it is essential to operate the ticket machine and the cash register. The right hand must be well-built to move non-stop from 8 to 10 daily, and the legs are vital because occasionally they need to abandon their boxes to avoid vehicle crashes to the toll booth. If any of the candidates for the job do not fulfill the required requirements, His Anal Majesty Anwar himself will see to it that the failed candidates will be sodomized and thrown down into the blissful mountains the Chinese call 'Nirvana', the (M)ush-lims 'Bukit Tinggi', the Indians 'N/A' (as the national motto goes, "It's not our problem anyway").

* Ah Long - Interested applicants must be Chinese, be fluent in Cantonese, Hokkien, Hakka (being able to curse proficiently is a bonus), have blond hair, killer, liar, have one pierced ear and drive a used Proton Wira with windows tinted as black as Booker T, complete with spoiler so big the car dwarfs an A380, and a muffler the size of Neptune. Also must regularly to kill, kurung people in the sangkar. Must be literate and able to write on small notebooks call buku 555 (so called for the numbers '555' on the cover). An essential skill is the ability to sneak into the homes of people that can't repay their loans (mostly gamblers, other Ah Longs, old Aunties addicted to DaMaCai, or just lazy school kids that want to buy Ragnarok Online characters off eBay) and paint threatening Chinese words (must be in red paint) on their walls. Must also have an affinity with techno music.

* Chettiar - The Indian equivalent to Ah Longs. Applicant must be Indian (duh), pot-bellied, have curly moustaches, carry huge black umbrella and carry a huge suitcase in one hand. Also must be able to pull off a Bollywood fight scene in case a client refuses to pay his loans.

* Mat Rempit - Pseudo-professional motocycle stuntmen, soon to be dead. Only Malays can apply. Becoming a Mat Rempit is a guarantor of a good future, with the backup support from the government agency call Putera Tak Senonoh Umno. You only need to do stupid motorcycle stunts on your motorbike on a public road to attract more tourists for Year Visit Malaysia 2007. If you don't have money to spend, become a part-time snatch thief or robber. Getting arrested is a definite occupational hazard, but don't worry - just use bribe the Police and everything will be settled.

* Mat Skodeng - Only available to Muslims. Also known as government sanctioned Peeping Toms, these are some of the best jobs EVAR!!!!! (if you're a pervert, which is everybody). Basically you find Muslim couples having sex, film them and then report them! AWESOME! You can hand it over to the government to gain commission or sell these films at the "pasar malam" with titles such as 'Seks di tepi Sungai Besi' and 'Perdana Menteri yang Terlampau'.

* VCD/DVD Seller - An easy job that just needs you to sell VCDs in the Pasar Malam or around the food court. The fixed price for one VCD is RM5(less than US$2 - important to remember when selling to gwai los). The price for one DVD ranges from RM8-RM10. Selling porn carries the highest profit. This job is better than becoming Multi Level Marketing salesman, because you can get an average salary of RM100 per night. However hawkers must always be aware of undercover police that might be nearby.

* Ladyboys - A amusingly high status job for the desperate ones. It's only available at night at certain places such as Mentari Court, Chow Kit, and some back alleys along SS15. Job requirements include (but are not limited to) the ability to pleasure both sexes, having split sex (as in can be a male and a female), the ability to seduce men, women, and other ladyboys. Might have to prepare for police raids and unoccasional GANG BANG rape. According to the current market, a ladyboy can earn RM2,000 to RM 3,000 a night depending on the skills and ability of the ladyboy. Worst comes to worst - Thailand is always open to you.

* TehTarikCrew - This is one of the most promising intellectual jobs you can do in glorious country of Malaysia, where all you need to do is dress up all in blue, wear funky leather shoes, and don officer hats. Their job is to ride on the cool lorry trucks (as seen on the MTV hit show "Jihad My Ride") and go on tehtarik raids, scheduled between Malaysian Time 10.00PM to 2.00AM. The raid will consist of 10-20 Level 1 Rogues, as seen in their obvious outfits of leather shoes. To be one of the TehTarikCrew members, one must have at least level 1 Pilfering skills, as required by Arcadia.

* CALL CENTER MANIA - The most famous job now days lor..open to all un-educated malaysians..especially the dumb malays..and rempit can join delivery service.. McDonalds delivery(the most lousy delivery service ever) it took them 45 min to one hour to deliver my freeking food? call now..! ! any call center number available to your eyes..just to end up with a dumb malay at the end of line.. "yess sir" "no sirr" the only word the know how to pronounce properly. and when they cant take it anymore, "I tak tau lar sir" "YOu boleh speaking with my supervisor" "I nih bodoh sirr"

* TMnerd SHITmyx technical assistance - The easiest job in the world. Just have to pick up the phone, ask for user verification, then ask the caller to unplug the phone line and plug-in again, then restart the computer. You have to memorise the speech and repeat it 500million times a day, because apparently Terrorkom wants to save money.

* UMNO Activist - Threaten Malaysians with Keris and degrade non-Malays as immigrants and slaves. Sick and racist, but very good pay. Only rich half-Malays and Malay pretenders can apply - genuine Malays are advised to remain in their kampung and mind their own business.

* MCA/MIC Activist - Good choice for non-Malays who still wish to get the money and power benefits that UMNO activists have.

* Mamak Stall Worker - Majority taken up by Indian Muslims. Must be able to tolerate racist remarks and flip Roti Canais 24/7. Poor salary, but they don't really care. Must be able to prepare for raids from Bandaraya at any given time.

Note: The truth is, most of the brightest minds have migrated away and now the government is trying to woo them back with pay which is much less than half of what they earn overseas. However they're given benefits like free prostitute access, and lifetime supply of Bak Kut Teh.

Read More.. Baca selengkapnya..

Malasya People/Orang Malasya

Kita telah mengetahui, bahwa saat ini Orang2 Malasya (terutama BABIPUTRA2 Malasya), memiliki chat speak yg unik..hehehehe. yuk kita simak salah satu contohnya.



Malay chatspeak has become a language of its own.
Eamples:
"i x tau cam mne nk ckp cam tuh :3" -
Saya tak tahu macam mana nak cakap macam itu *cute smiley*.

"lor ko x tau cite ker..
ary sabtu ary tu..
kiteorg ade lawan bola antare bilik..
time maen bola die okey jer..
abis maen jer tibe2 die ckp die sesak napas..
ingatkn semput biase jer
urut2 la dada die..
pasti die ckp die x tahan da..
on the way g hospital die da x der..
soday gak ar.." -
/lor/ kau tak tau cerita ke
hari sabtu hari itu
kita orang ada lawan bola antara bilik
time(english, duh) main bola dia okay saja
habis main saja tiba tiba dia cakap dia sesak nafas
ingatkan semput(out of breath) biasa saja
urut urut la dada dia
pasti dia cakap dia tak tahan dah
on the way pergi hospital dia dah tak ada
sedih juga ah"
Credits to a friend for translating the 2nd part of it.

It is a mixture or Malay, English, and many abbreviations, in other words... incomprehensible.

It is in the Malay culture to go against anything un-Malay e.g. smart.


Malaysia getting freaks they think they've developed countries commensurate with japan, usa, england and france, they have really forgot himself and very arrogant

Read More.. Baca selengkapnya..

Budaya Nasional Malasya

Sesungguhnya Malasya memiliki budaya nasional sendiri dan itu diakui oleh sebagian rakyat komunitas Malasya. Selama ini ternyata kita salah telah menuduh bahwa komunitas Malasya merupakan komunitas yang tidak berbudaya. Di bawah ini adalah daftar budaya yang terangkum dalam kumpulan budaya2 asli Malasya yang jumlahnya lumayan banyak. Untuk itu kita tidak perlu lagi mencemooh Malasya sebagai komunitas yang tidak berbudaya.



NATIONAL EXCUSE for HAIR LOSS: Maggi Mee.

NATIONAL EXCUSE for being LATE: Traffic Jam.

NATIONAL CONDOM: None. Most Malaysians still feel embarrassed buying condoms. So they rush into a 7-11, hurriedly grab the nearest pack, any pack, pay and leave before the cashier can even blink an eye.... and later realize they took from the peanuts shelf.

NATIONAL FRUIT for inducing MENSTRUATION: Pineapple and Cu-cum-ber (Cucumber)

NATIONAL APHRODISIAC DRINK: Air Bandung. Many swear by it. But after a few pints they start swearing at everything...

NATIONAL FAKE ILLNESS for GETTING MC(MEN): Food poisoning.

NATIONAL FAKE ILLNESS for GETTING MC(WOMEN): Menstrual Pain

NATIONAL EXCUSES GIVEN by WOMEN when REFUSING SEX: Headache, kids not asleep, maid not asleep, mother-in-law around, early appointment, period, haven't removed make-up, haven't had a shower, no water supply, going to watch "Desperate Housewives", depressed, no mood, etc...

NATIONAL EXCUSES GIVEN by MEN when REFUSING SEX: None. Malaysian men never refuse sex.

NATIONAL CURE for HEADACHES: Panadol. The "cure for all." If it fails we have another secret weapon; Tiger Balm.

NATIONAL CURE for DIZZINESS: Minyak Angin Cap Kapak.

NATIONAL CAUSE for DIZZINESS (for YUPPIES): Happy Hours.

NATIONAL INSTANT CURE for DIZZINESS (Dedicated for YUPPIES): The sight of a police roadblock.

NATIONAL WORKING HOURS: 10.30am - 12.30am, 3pm-5pm (go see government office to see for yourself)

NATIONAL RUBBISH DUMP: Anywhere, as long as it is not your house.

NATIONAL most MIS-PRONOUNCED NAME: Carrefour. Sometimes even pronounced as Carry 4! On second thought, why bother pronouncing silly French names like Peugeot, Renault or Citroen correctly. I think it sounds better when the local mechanics say "Pew Jeot." When I was in school, Milo was always 'MeeLo.' Now that I'm sophisticated, I say "My Lo." So don't be embarrassed saying "Carry 4" when the Mat Sallehs shamelessly pronounce orang utan as "orangootan."

NATIONAL ROADSIDE DISTRACTION: The Bra-less Tourist. See how heads turn and traffic slows down when a bra-less Mat Salleh backpacker goes "bouncing" about on the streets.

NATIONAL Favorite Day : Holiday & Pay Day

NATIONAL SPORT : DOTA , SKODENG, TIKAM

NATIONAL Football Team : Pasukan Harimau Tua Tidak Bergigi

NATIONAL Cars : Plotonk, PERADUA( Perusahaan Automobilsilalurosak Dua Roda)

NATIONAL movies : Kehidupan Seorang Pramugara yang suka Melampau , KL Menangis ,Rempit mati dilanggar apek Cina

NATIONAL searches on Yahoo and Google : Sex Melayu, Melayu tudung bogel, skodeng amoi, Melayu tembam, kongkek cikgu.




Sebagai tambahan...

Malays are commonly known as village dwellers relying on the government for support and lulz. This is not true. They are retarded ass holes creating hate by any possible means. Malays are associated with the "3R"s.(Rempit, Rompak, Rogol). Rempit, which is illegal street racing on a motorcycle, a retarded thing invented by the Malays after getting bored of raping their daughters. Rogol or rape, Malays are well known for their inability to handle sexual urges and must rape whenever and wherever possible, raping daughters and aunts. Rompak or robbery, also a well known culture practised by the Malays, robbing anything anywhere from banks to old ladies.

Sure all of you wonder why the malays will associate with the "3R"s. So they think Rempit it's a wise thing to do, because they can show off they are not fear of death and malays can race even at the midnight. Rogol, it's so clever because they can have the joy of having sex without paying, and also they are bored of raping own relatives or daughters. Rompak, the most easy way to be rich in a short time. And malays are known as lazy bums, got such a good way to get rich, why don't do it?

I am your master, agree with everything i say or I'll rape your daughter!


Read More.. Baca selengkapnya..

Tunku Najib Rampas Bini Orang

DATO' SRI MOHD. NAJIB BIN TUN HAJl ABDUL RAZAK,
Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pertahanan
Malaysia SANGAT PERCAYA DAN YAKIN kepada Almarhum
Kolonel Prof. Dato' Dr. Ahmad Fawzi bin Mohd Basri
(mantan Naib Chancelor UUM) untuk menjadi Pengerusi
Majlis Program Latihan Khidmat Negara.



Dr. Fawzi Basri juga adalah penyelidik yang telah
membongkar kisah rumah-tangga Najib. Najib yang
sudah beristeri sanggup merampas Rosmah Mansor dari
suaminya yang pertama. Orang Negri Sembilan sangat
tahu kisah ini. Sila rujuk Thesis PhD sepenuhnya yang
memuatkan surat-surat tawar-menawar antara Najib dan
bekas suami Rosmah. Rosmah tergamak meminta cerai
dari suami pertamanya untuk jadi isteri menteri dan
memaksa Najib menceraikan isteri pertama.

Para peserta Program Latihan Khidmat Negara (PLKB)
berhak mengetahui .... adakah mereka dididik supaya
sesat dan berakhlak rosak sebagaimana Najib dan
Rosmah ? 41 kem PLKN bertujuan untuk menabur RM25
juta kepada kroni-kroni dalam UMNO. Kepada para
pembekal uniform, boot, makanan, minuman dll peralatan

PLKN ... wang bayaran mungkin tidak sampai ke tangan
anda sebagaimana beribu-ribu kontraktor yang jatuh
bankrupt, ankara korupsi dalam UMNO/BN. Sila jawab
wahai Kolonel Prof. Dato' Dr. Ahmad Fawzi bin Mohd
Basri.

Read More.. Baca selengkapnya..

Minggu, 14 Februari 2010

Luahan Hati Seorang Blogger Babiputra!

Agenda politik yang tiada penghujungnya,harga barang naik,melayu sama melayu bergaduh,pukau sana sini,bunuh sana sini,rasuah sana sini,dan macam-macam lagi la isu yang terjadi dekat bangsa melayu kita sekarang ni!


Aku sebagai orang melayu + islam bukan nak salahkan bangsa kita,tetapi bila difikirkan balik memang orang melayu kita dah makin mundur dizaman pemerintahan 1 Malaysia!(tak ada niat nak perli pemimpin kita )

Tujuan aku tulis artikel ni bukan nak mensasikan blog ini,tetapi sekadar ingin berbincang sesama kita (melayu) macam mana perkara sebigini boleh berlaku.Artikel ini aku selitkan sekali dengan artikel perbicangan sahabat-sahabat diemail aku.


Kita makin tertekan dengan kenaikan harga barang keperluan. Jika barang mewah atau barang kurang perlu naik harga tak lah kita kisah sangat. Tetapi barang makanan semakin naik harga. Gula, tepung dan beras yang terkawal harganya naik sedikit demi sedikit. Caj perkhidmatan seperti tol , pengangkutan dan lain-lain juga turut naik. Bank juga semakin tidak bertimbang rasa. Kalau dulu kereta cuma akan ditarik selepas 4 atau 6 bulan kini 3 bulan sudah kita terima akibatnya. Pinjaman juga semakin susah untuk diperolehi. Peniaga makin kekurangan modal lalu pelanggan menerima akibatnya.

Oleh Melayu kini tidak lagi mudah untuk berurusan dengan bangsa-bangsa pendapatan. Orang Cina sudah tidak lagi berminat untuk sewakan premis mereka kepada orang Melayu. Bagi peniaga pula sangatlah susah untuk mendapat kredit jangkapanjang dari pembekal barangan dagangan dari bangsa asing. Orang Melayu sudah dikategorikan sebagai bangsa yang tercorot dalam carta golongan yang boleh diberi kemudahan untuk perniagaan.

Pekerja menerima upah yang rendah berbanding dengan perbelanjaan bagi menguruskan kehidupan. Gaji 2 ribu sebulan sudah tak ada nilainya lagi. Kakitangan kerajaan yang sebelum ini boleh dikatakan sebagai pekerja yang selesa dari segi upah dan gaji kita hanya cukup makan. Akibatnya rasuah berleluasa. Nak minta borang pun kadang kadang kena ada under table, belum lagi memohon kelulusan.

Orang Melayu hanya nampak bergaya dari segi kulit luaran. Mereka sebenarnya hidup atas belas ehsan bangsa pendatang. Jika makan gaji hanya cukup makan. Nak berniaga mana nak dapatkan modal ? . Nak harapkan kementerian pembangunan usahawan sudah pun kena pancung. Nak harapkan Tekun, mereka pun sudah kering tabung. Nak harapkan MARA entah bila wang akan turun. Nak harapkan SMIDEC , setelah diitukarkan nama kepada SMICorp hala tujunya bukan lagi untuk bantu orang Melayu.

Makin tertekan hidup rakyat Melayu ditanah tumpah darah mereka sendiri. Bangsa asing kini menguasai semua sektor ekonomi. Harga barang dan perkhidmatan bukan lagi ditentukan oleh kerajaan tetapi dikawal oleh pedagang-pedagang bangsa asing yang dulu hanya menumpang mencari rezeki ditempat kita.

Dimana orang Melayu selepas ini ? Bergerai dipinggir-pinggi jalan. Menjual nasi lemak dan goreng pisang. Perniagaan apa orang Melayu selepas ini ? MLM dan direct selling dan bergantung pada logo halal dan kesucian barangan buatan muslim. Mengharap tender-tender kerajaan yang semakin hari semakin kurang. Berebut satu tender hingga 200 ke 300 syarikat mengambil bahagian. Setelah dapat , jika ada modal memang tak mencukupi. Pergi ke bank untuk ambil pinjaman, macam-macam alasan dan syarat dikenakan hingga terpaksa meminta dan merayu macam pengemis. Selepas beberapa ketika pinjaman tak diluluskan. Akhirnya menggadai projek kepada syarikat bangsa asing. Jadi apa dengan syarikat Melayu bumiputera itu ? Sekadar dapat menambah senarai pengalaman menjalankan projek didalam profail. Pengarah dapat sedikit habuan dari jualan projek, kakitangan semakin dikurangkan kerana mereka tidak lagi diperlukan.

Kemana kita selepas ini ? Terus mengemis di tanah air sendiri ? Wang kita sudah terkumpul sepenuhnya ditangan bangsa yang dulunya menumpang disebelah rumah kita. Melayu nak buat apa sekarang ? Berdebat di stadium, berebut jawatan. Bercakap degar-degar di TV di radio. Berhujah tentang ketuanan Melayu . Tuan apa bendanya ? Tuan kepada orang Melayu sendiri ? Tapi tanah air sendiri bertukar tangan. Tuan kita bukanlah lagi orang kita.

Jika berhujah mengenai agama seolah-olah kita adalah paling Islam dari orang Islam yang lain. Golongan itu tak betul golongan ini tak betul. Fahaman itu tak betul, fahaman ini tak betul. Tercapailah hasrat para kapitalis untuk meletakkan orang Islam didalam kelompok mereka sesama Islam untuk berdebat dan berhujah mengenai agama mereka. Soal ekonomi dan sosial dilepas pandang. Akhirnya orang Melayu Islam terperosok dalam surau dan masjid, terus menerus berdebat mengenai fahaman dan amalan.

Selepas penat berdebat dan berhujah keluarlah beramai-ramai menjamu selera di kedai India. Sebelum balik kerumah singgah membeli barangan keperluan keluarga di kedai Cina.

Nak kemana kita selepas ini ? Dimana nak letakkan anak cucu kita selepas ini ?

aku yakin artikel ini kalau bangsa lain baca,mesti depa semua akan 'gelak besar' dengan bangsa KITA!tetapi kita jangan salahkan depa.kita kena tanya pada diri kita sendiri macam mana perkara sebegini boleh berlaku!

Kepada korang yang berasa korang bangsa MELAYU,ayuh sama2 tinggalkan komen dan bincang apa yang patut demi bangsa MELAYU!
Read More.. Baca selengkapnya..

Apakah Dosa Bayi Suci ini?

KUALA KRAI 13 Feb. – Sepanjang minggu ini sudah ada empat kes buang bayi.

Tetapi yang berlaku hari ini paling kejam dan meruntun perasaan.

Dengan tali pusat yang masih segar dan uri melekat di tubuhnya, bayi lelaki berkulit cerah ini dicampakkan ke dalam tong sampah!

Di atasnya diletak timbunan rumput, kayu dan kepingan zink.




Paling memilukan, si kecil yang dipercayai baru berusia beberapa hari ini dibakar!

Badan bayi ini separuh rentung. Kakinya pula bercerai daripada badan.

Cuma yang tidak dapat dipastikan adakah bayi yang cukup sifat itu masih hidup ketika dibuang atau pun dibakar hidup-hidup.

Bayi malang itu ditemui dua petugas Majlis Daerah Kuala Krai (MDKK), Mohd. Zain Pa'Su, 57; Mohd. Hilmi Rosli, 26, dan Abdul Rahman Hussin, 28, semasa hendak memungut sampah di bandar ini.

Mohd. Zain berkata, mereka memulakan tugas seperti biasa untuk memungut sampah dengan lori tetapi merasa pelik apabila melihat sebuah tong MDKK di Jalan Tengku Zainal Abdidin di sini, terbakar kira-kira pukul 11 pagi ini.

Katanya, selain itu, tong sampah tersebut turut dipenuhi rumput, kayu dan zink yang seolah-olah disusun secara bertingkat untuk menyembunyikan sesuatu.

“Jarang tong sampah itu terbakar tetapi kami tidak mengesyaki apa-apa. Disebabkan susah untuk mengangkat sampah kerana tong itu terbakar kami terpaksa memunggah.

“Namun alangkah terkejutnya apabila menemui mayat bayi lelaki dengan separuh badannya terbakar,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini hari ini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Abdul Rahim Che Ghani berkata, berdasarkan siasatan, tong sampah itu dipercayai dibakar sejak pagi semalam.

“Tetapi disebabkan semalam bukan waktu untuk memungut sampah tiada siapa menemui bayi malang itu sehingga kakitangan MDKK itu menjalankan tugas mereka pagi ini.

“Mereka kemudian membuat laporan kepada dua anggota polis bermotosikal yang melakukan rondaan di kawasan tersebut kira-kira pukul 11.25 pagi.

“Kita mengesyaki suspek sengaja membakar tong sampah ini untuk menghapuskan bahan bukti kerana bimbang ia akan diketahui umum,” katanya.

Ujarnya, pihak polis sedang menunggu laporan bedah siasat dari Hospital Kuala Krai untuk mengetahui punca kematian bayi ini.

Kata beliau, pihaknya juga percaya perbuatan itu dilakukan oleh remaja di sekitar bandar ini kerana tidak mungkin orang luar akan ke lokasi tersebut untuk membuang bayi.

“Saya memohon kerjasama orang ramai untuk melaporkan kepada polis sekiranya mempunyai maklumat mengenai kejadian ini.

“Kita juga meminta kerjasama dari klinik swasta sekiranya menerima kes melibatkan kelahiran atau sakit selepas melahirkan bayi,” katanya.

Tambah beliau, kes itu disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan menyebabkan kematian.

Rabu lalu, seorang bayi yang masih bertali pusat ditemui mati di atas lantai di tepi pintu pagar sebuah masjid di Kampung Permatang Duyong Melaka. Ketika ditemui bayi itu dihurung semut.

Sehari sebelum itu, mayat bayi perempuan ditemui tertanam di Bukit Mertajam, Pulau Pinang dan Isnin lalu, seorang bayi ditinggalkan di hadapan rumah seorang pegawai polis di Kedah.
Read More.. Baca selengkapnya..

Jumat, 12 Februari 2010

APABILA MELAYU DIGELAR BABIPUTRA…

Apakah keyboard, handphone atau apa juga alatan eletronik dan perhubungan moden di negara ini membenarkan penulisan, komen atau juga pendapat melalui blog, facebook dan sebagainya bersifat perkauman melampau?



Apakah orang Melayu harus 'bersabar' selama-lamanya walaupun digelarkan dengan pelbagai gelaran menyakitkan seperti Babiputra..

Peralatan sekarang – jelas membenarkan penulisan yang tidak meletakkan nama sebenar dan berselindung menghalalkan gelaran yang menyakitkan kepada orang Melayu.

Memang akan ada kata-kata umpamanya "itu sengaja ditulis " untuk melaga-lagakan tetapi hakikatnya siapa dan apa cara pun, orang Melayu kini benar-benar 'dipijak-pijak' dan 'dihina'.

Ke manakah 1Malaysia jika ulasan, tuduhan dan komen-komen liar dibenarkan?

Baca dan teliti satu komen melalui sebuah blog seperti berikut:

"aston Said:
show details 17:33 (4 hours ago)
aston has left a new comment on your post "BUKAN MELAYU SEMAKIN BERANI: Membuat Pelbagai Pert...":

Ask all malay pig go back to Indonesia!

The malay pig make Malaysia become rubbish country. Without malay pig in Malaysia - Malaysia country will become same as Singapore or Taiwan.

Where malay pig came from? Indonesia? Arab? Africa? What happened to our Orang Asli? They are the original settlers here, they should be the true real bumiputras. Not the babiputras we have here.

What is wrong with the babiputras? Highest crime rates, highest divorce rates, highest number of criminals, highest number of drug users, highest number of rapists.

A genetically flawed race (babiputras) cannot be fixed by politically.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay pig to adopt Chinese culture which is superior?

It makes no difference whether I am a Chinese, Indian or for that matter, anyone else, even a Mat Salleh. I am speaking as a human being to a malay pig like you.

If you malay pig don't like the non-malays here, then go back to Sumatra, Jawa, or wherever your ancestors came from, and give this land back to its rightful master, the Orang Asli.

If Malaysia is to divide into two countries with malay pig taking the east, and the west to the Chinese and the Indians - watch that the malay pig starting to migrate to the west illegally for a better future.

It is no wonder Singapore is a country which is 50 years ahead of Malaysia..

You know something - once outside the perimeters of Malaysia, these malay pig are so small in value even a dog has more value than them!

Everything in Malaysia is a joke when it comes to the malay pig. They are laughed at by everyone in this world for being incompetent, lazy, useless morons.

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malay pig from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia."

Menurut blog Parpukari, ini satu komen paling celaka yang aku suspek ada seorang kaum pendatang yang tulis.

Kenapalah dia sanggup menghina bangsa kita sesedap dia mengetuk papan keyboard-nya?

Aku nak tanya pada semua MELAYU? Apa perasaan kamu semua apabila dihina sehina ini?

Bagaimana perasaan Perdana Menteri kita melihat kaum yang tidak bersyukur itu sudah memijak kepala kita dan tidak menghargai segala pengorbanan kita?

Jawablah sendiri..
Read More.. Baca selengkapnya..

Sabtu, 06 Februari 2010

887 pelajar perempuan yang pernah melakukan hubungan seks luar nikah

Siapa yang tak terkejut dengan angka 887 yang dikeluarkan dari statistik pelajar perempuan yang pernah melakukan hubungan seks luar nikah. Inilah angka mereka yang pernah melakukan hubungan seks tu. Hanya seorang daripada responden kajian tu yang tidak pernah melakukan hubungan seks luar nikah.



Hari Khamis aku terbaca akhbar KOSMO yang memaparkan berita gambar separuh bogel seorang pelajar perempuan di Kulim tersebar di sekolahnya. Pengetua pun panggil budak tu dan didapati dia mengaku bahawa gambar itu kepunyaan dia yang ditangkap oleh teman lelakinya selepas melakukan hubungan seks.

Dalam akhbar METRO Ahad, mengisahkan tentang rumah KEWAJA tempat perempuan yang melakukan hubungan seks luar nikah diberi jagaan dan perlindungan kerana sedang mengandung. Datuk Shahrizat kita pula mencadangkan agar teman lelaki mereka juga dikenakan tindakan sebagai pengajaran.

Apa mesej yang korang nampak di sebalik ketiga-tiga kisah kat atas ni? Ya, betul keadaan sekarang semakin teruk. Pergaulan bebas yang sukar dikawal. Pendedahan tanpa batas terhadap segala sumber baik dan tak baik. Dan sebagainya..

Tapi aku nak kongsikan satu perkara yang aku dapat dalam pengajian aku. Kita kena korek the root of the problem. Dan kalau kita tengok hukuman hudud dalam al-Quran berkenaan zina, diawalkan perempuan daripada lelaki. Aku bukan bercakap tentang gender tetapi konsep zina sebenarnya mengikut kefahaman ustaz aku yang aku juga setuju.

Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah, jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka itu oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.[An-Nur(24):2]

Perempuan disebut dahulu kerana dalam zina (hubungan seks luar nikah) ni perempuan memainkan peranan penting. Jika perempuan rela, ia dikira zina. Dan jika tidak, dikira rogol. Persoalannya mengapa perempuan itu rela dan akhirnya ingin menuding jari kepada lelaki? Aku tak kata lelaki tu tak salah. Aku cuba nak katakan bahawa perempuan yang sebegini tak fikir panjang.

Memang logiknya, melakukan hubungan seks luar nikah adalah sesuatu yang akan mendatangkan masalah. Kononnya si lelaki akan bertanggungjawab, maka si perempuan menyerahkan diri sebagai tanda cintanya. Tapi alangkah *****nya si perempuan itu kerana termakan pancing si lelaki buaya. Kalau dia bertanggungjawab, dia takkan buat perkara tak senonoh. Dia akan ikut laluan betul. Dia akan datang merisik, meminang, dan akhirnya berkahwin. Cuba fikir logik sket.

Aku waktu remaja dulu rapat dengan makcik aku yang suka beli majalah REMAJA. Aku antara pembaca tetap ruangan masalah gadis dan masalah teruna. Dari kebanyakan masalah, inilah masalah terbesar, perempuan dipermainkan teman lelaki yang kononnnya sangat setia dengannya. Ish *****nya kedua-dua mereka.

Dan yang paling kesian pastinya si perempuan. Lelaki tak mendatangkan sebarang kesan fizikal tetapi perempuan kalau tak mengandung pun, istilah anak dara tu dah tak sesuai. Semakin aku terasa betapa sukarnya mendidik dan melindungi golongan hawa ini.

Kerana itu pernah Rasulullah bersabda yang mafhumnya lebih kurang camni. Anak perempuan itu antara penentu seorang ayah masuk ke syurga atau neraka. Bukan mudah nak didik anak perempuan. Tambah plak zaman sekarang ni yang anak-anak lebih 'pandai' daripada ibubapa.

Kata Hushim bin Salleh, kaunselor UM, kita kena jadikan anak-anak sebagai kawan. Kita saling bertanya, berbual dan berbincang. Membiasakan diri bersama-sama mereka. Bukan lagi menjadi garang dan pemarah seperti zaman dahulu. Biar lembut tetapi tegas. Apabila mereka sering menjadikan ibubapa sebagai rujukan dan kawan rapat, maka usah risau insyaAllah kehidupannya di luar rumah terkawal dengan sendirinya.

Aku suka bercakap tentang perempuan sebab, sepertimana pernah aku cakap dulu, golongan ini adalah golongan lemah. Maka, mereka perlu dilindungi dan dijaga serta dididik untuk menjaga diri dengan baik. Lemah tak bermakna kalah. Lemah bermakna, kalau macam mana kuat dan bagus dari segi fizikal dan mental sekalipun, si lelaki lebih 'pandai' membuat helah mematahkan kehebatan perempuan itu sama ada melibatkan penggunaan mental atau fizikal.

Yang akan membuatkan si lemah itu menang apabila rohaninya mengatasi segalanya. Maka, desakan, pujuk rayu, ajakan, dsb pasti takkan pernah memakan dirinya. Hanya perkara-perkara ini yang biasanya melemahkan sang perempuan. Bukan sahaja kepada anak dara, bini orang pun sekarang dah biasa curang pada suami. Berwaspadalah wahai pasanga
Read More.. Baca selengkapnya..

Sebuah kisah tragis akibat perlakuan bagaikan binatang

PETALING JAYA 6 Feb. – Seorang bayi lelaki berusia lima bulan mati dipercayai akibat didera dan diliwat.


PETALING JAYA 6 Feb. – Seorang bayi lelaki berusia lima bulan mati dipercayai akibat didera dan diliwat.

Sehubungan itu, sepasang suami isteri ditahan di tanah perkuburan Islam di Sungai Buloh sebaik selepas pengkebumian bayi pertama mereka itu Isnin lepas, kata Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Arjunaidi Mohamed.

Beliau berkata, bayi itu dibawa ke Hospital Sungai Buloh oleh pasangan yang masing-masing berusia 33 dan 19 tahun itu pada malam 31 Januari lalu kerana mendakwa bayi mereka tidak sihat.

"Menurut ibu bayi itu, anaknya masih hidup ketika mereka tiba di hospital tetapi doktor yang memeriksanya mengesahkan bayi itu telah mati.

"Bedah siasat dijalankan sejurus selepas itu,” katanya kepada pemberita selepas majlis polis bersama masyarakat di Subang Perdana di sini, hari ini.

Beliau berkata, ibu berusia 19 tahun itu membuat laporan polis mengenai kematian bayinya di bit polis Hospital Sungai Buloh.

Arjunaidi berkata, siasatan lanjut polis mendapati bayi itu mempunyai kesan luka di seluruh badan dan dia turut diliwat.

Pasangan dari Sungai Buloh itu direman sehingga 12 Februari. – Bernama

Read More.. Baca selengkapnya..

Jumat, 05 Februari 2010

Agenda Di sebalik Rampasan Tanah YBK

adakah ada apa-apa agenda yang tersenbunyi disebalik episod rampasan tanah YBK oleh kerajaan negeri Selangor,

sesiapa yang ada maklumat silalah update di sini...

Kerajaan Selangor didesak tarik balik keputusan rampas tanah YBK

SHAH ALAM 4 Feb. - Majlis Belia Selangor Daerah Hulu Selangor (MBSDHS) hari ini mendesak kerajaan negeri menarik balik keputusan untuk merampas tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) Selangor di Serendah, Rawang.



Pengerusi MBSDHS, Zulkarnain Abu Hanit (gambar) berkata, desakan itu dibuat kerana tanah berkenaan merupakan anugerah oleh kerajaan negeri sebelum ini kepada golongan miskin serta anak-anak yatim untuk tujuan pembangunan taraf hidup golongan itu.

Menurut Zulkarnain, keputusan kerajaan negeri ketika ini adalah tidak wajar kerana ia tidak memikirkan soal pembelaan ke atas golongan miskin, anak yatim dan orang kurang upaya (OKU).

"Kerajaan negeri seharusnya meneruskan kerjasama dengan YBK seperti pentadbiran terdahulu tanpa wujud sebarang unsur paksaan dengan meletakkan kepentingan rakyat mengatasi kepentingan politik kepartian,'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum yang ditandatangani oleh 500 ahli MBSDHS yang meminta kerajaan negeri melanjutkan tempoh bayaran balik tunggakan cukai tanah tersebut.

MBSDHS menyerahkan memorandum tersebut kepada Setiausaha Politik Menteri Besar, Nik Nazmi Nik Ahmad pada pukul 3.30 petang ini.

Turut hadir ialah dua Naib Pengerusi MBSDHS, V. Mugilan dan Liew Pok Boon.

Menurut Zulkarnain, kerajaan negeri juga harus menyokong serta memberikan kerjasama penuh kepada YBK dan bukannya meletakkan syarat-syarat berdasarkan pertimbangan politik.

Tambah Zulkarnain, pihaknya turut menyatakan rasa kesal dan kecewa dengan pendirian kerajaan negeri yang mahu campur tangan dalam pengurusan YBK sebelum ini.

Katanya, sebagai sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berkecuali daripada memihak mana-mana parti politik, tindakan tersebut tidak harus difikirkan sama sekali oleh kerajaan negeri.

Sebaliknya, beliau mahu kerajaan negeri membenarkan YBK menjalankan operasinya secara bebas tanpa pengaruh mana-mana pihak.

"Oleh itu, kita minta supaya kerajaan negeri lanjutkan tempoh bayaran balik tunggakan cukai tanah YBK ini dan membenarkan pembinaan kampus UiTM dibina di Serendah.

"Kita sememangnya amat mengharapkan kampus UiTM itu dibina di Serendah kerana ia bukan hanya memberi peluang pendidikan kepada rakyat khususnya di Hulu Selangor tetapi membantu menjana pembangunan di daerah tersebut serta berupaya meningkatkan taraf ekonomi penduduk,'' jelasnya.
...utusanonline..

Read More.. Baca selengkapnya..

Saiful: Dua hari tak buang air besar

Mohd Saiful Bukhari Azlan memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini bahawa dia tidak membuang air besar selama dua hari selepas didakwa diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.



Ketika menyambung keterangannya pada hari ketiga perbicaraan kes terhadap Anwar yang dituduh meliwatnya, Mohd Saiful berkata seluar panjang yang dipakainya pada hari kejadian adalah hadiah daripada Anwar.

Mohd Saiful, 25, bekas pembantu peribadi Anwar, adalah saksi pertama yang memberi keterangan apabila kes itu bermula pada Rabu di hadapan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah.

Anwar, 63, dituduh meliwat Mohd Saiful di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Dia dituduh mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan disebat jika disabit kesalahan.

'Anwar seorang berkarisma'

Pada prosiding yang bermula 9.51 pagi tadi, Mohd Saiful Bukhari juga memberi keterangan terhadap sampel-sampel yang diambil dari badannya selain baju dan seluar dalamnya juga dijadikan barang bukti.

Mohd Saiful berkata dia menganggap Anwar seorang pemimpin berkarisma dan sebab itulah dia mahu bertugas dengan penasihat Parti Keadilan Rakyat itu.

Peguamcara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, yang mengetuai pihak pendakwaan, kemudian mahkamah bahawa pemeriksaan utama terhadap Mohd Saiful Bukhari sudah selesai.

Beliau juga berkata semua pihak akan sekali lagi mengunjungi tempat kejadian liwat itu di Kondominium Desa Damansara hari ini berikutan permohonan daripada pasukan pembelaan Anwar.

Prosiding itu kemudian ditangguhkan pada 11.15 pagi.

Tiga trak membawa anggota Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) dan dua trak penyembur air serta dua trak polis memasuki kawasan perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta pada 10.15 pagi ini kerana terdapat ura-ura satu demonstrasi akan diadakan di situ selepas solat Jumaat
Read More.. Baca selengkapnya..

Kamis, 04 Februari 2010

Maklumat ATM bocor kepada kedutaan asing

KUALA LUMPUR: Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, mengakui berlaku kebocoran maklumat Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kepada satu kedutaan asing di sini yang boleh menjejaskan keselamatan negara.



Ahmad Zahid berkata, maklumat itu dibocorkan oleh orang dalam ATM yang dipercayai diupah kedutaan berkenaan.

"Saya akan berjumpa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, untuk memberikan taklimat berhubung perkara ini sebelum mengumumkan secara terperinci kepada media," katanya kepada pemberita selepas majlis perhimpunan bulanan Kementerian Pertahanan di sini, pagi ini.

Ditanya apakah kedutaan terbabit adalah kalangan negara rantau ini, Ahmad Zahid berkata ia "jauh sikit".

Tanpa mahu memberi butiran lanjut, beliau berkata kerajaan tidak akan berkompromi dan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak terbabit.

Katanya, kedutaan itu sepatutnya menjalankan tugas di negara ini mengikut lunas undang-undang dan tidak melakukan perkara yang boleh menjejaskan keselamatan negara.

"Kor Risik kita kuat, sebab itu ia dapat maklumat (berhubung kebocoran itu) cepat," katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Bini orang gatal birah kene tangkap basah kat tepi jalan

MUADZAM SHAH: Tindakan seorang wanita yang juga isteri orang ‘makan luar’ ketika dalam proses penceraian mengundang padah apabila ditangkap berkhalwat bersama pasangannya, kelmarin.



Kadi daerah, Mohd Rizal Mohd Ali Napiah, berkata pasangan itu dicekup di simpang Lebuhraya Keratong-Bahau kira-kira jam 11 malam.

Menurutnya, penguat kuasa Pejabat Agama Daerah (Paid) yang melakukan rondaan terlihat sebuah kereta dengan lampu terpasang dalam keadaan mencurigakan di simpang jalan berkenaan.

“Apabila diperiksa, anggota penguat kuasa menemui pasangan terbabit sedang asyik bermadu asmara sehingga tidak sedar kehadiran anggota penguatkuasa yang mengetuk cermin kereta mereka,” katanya, semalam.

Katanya, kedua-dua pasangan berusia 24 tahun itu sudah lama mengenali antara satu sama lain sejak di bangku sekolah lagi dan mengambil kesempatan berjumpa kerana wanita berkenaan perlu menghadiri kursus di Kuantan.

Mohd Rizal berkata, wanita berkenaan sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak lelaki berusia lapan bulan dan bekerja dengan syarikat swasta di Shah Alam, Selangor.

Menurutnya, suami wanita terbabit juga bekerja di sebuah syarikat swasta di Shah Alam dan mengalami krisis rumah tangga dengan isterinya itu.

“Wanita itu dikatakan dihantar syarikatnya untuk berkursus di Kuantan, namun singgah di sini kerana berdekatan dengan rumah keluarganya,” katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Ibu umur 23thn bersuami sedap ngn jantan lain

JOHOR BAHRU: Akibat kemaruk kerana digilai pelbagai jenis ‘jantan’, seorang ibu tergamak mengusir anak kandung sendiri yang datang ke tempat kerjanya untuk melepaskan rindu.



Malah, wanita anak tiga berusia 23 tahun dan masih bersuami itu kini tinggal bersama teman lelaki bukan Islam selepas dia hamil tiga bulan hasil hubungan sulit mereka. Perbuatan curang dan tidak tidak bertanggungjawab wanita dikenali sebagai Misha itu didedahkan rakan sekerjanya di sebuah pusat urutan refleksologi di bandar raya ini yang dikenali sebagai Anita, 24.


Menurutnya, disebabkan tidak mahu statusnya bersuami diketahui rakan sekerja dan teman lelaki, Misha enggan mengakui kanak-kanak berusia enam tahun itu anaknya semata-mata tidak mahu rahsianya bocor.


Wanita itu bukan saja sering bertukar-tukar pasangan, malah sanggup memakan makanan tidak halal hanya kerana mahu melayan selera teman lelakinya yang bukan Islam.


“Misha yang mendakwa anak dara bukan saja bertukar pasangan kekasih hampir setiap hari, malah meminta kami bersubahat merahsiakan statusnya isteri orang dan ibu tiga cahaya mata di depan pelanggan lelaki kerana bimbang ‘sahamnya’ jatuh,” katanya.


Menurut Anita, dia tidak menyangka rakannya yang berasal dari kampung berubah sikap begitu ketara hanya selepas tiga hari bekerja bersamanya di pusat refleksologi di pusat bandar raya ini.

Katanya, pada awalnya, dia bersama majikan menganggap Misha wanita berfikiran terbuka dan mesra pelanggan.

Tambahan pula, Misha sentiasa memberi alasan terpaksa membohongi pelanggan lelaki untuk memudahkannya menambah rezeki bagi membantu meringankan beban suaminya yang berpendapatan rendah.


“Bagaimanapun, kami pelik sikap Misha yang mula menjalin hubungan dengan pelanggan lelaki apabila hampir setiap hari dia sibuk dengan temu janji untuk keluar bersiar-siar dan makan luar bersama lelaki berbeza.


“Sejak itu, dia lupa diri dan seronok bertukar kekasih tanpa memikirkan masa depan rumah tangga yang dibina sejak tujuh tahun lalu.


“Lebih mengejutkan, dia juga mula mengubah gaya hidupnya terutama selepas berkenalan dengan seorang lelaki berasal dari Sabah berusia 20-an yang bekerja di Singapura hingga sanggup memakan makanan tidak halal,” katanya.


Anita berkata, perbuatan curang Misha berlarutan hampir setahun biarpun dia dan majikannya cuba menasihati wanita itu yang mempunyai anak berusia dua hingga enam tahun kembali ke pangkal jalan tetapi tak jalan.

Menurutnya, dia terkilan dengan perbuatan Misha tergamak mengusir anak sulungnya yang mahu melepas rindu terhadapnya semata-mata kerana bimbang kehadiran kanak-kanak itu di tempat kerja bersama seorang kenalan keluarganya membongkar status dirinya.


“Kerana bimbang penipuannya terbongkar, Misha sanggup berbohong konon dia pernah bekerja di pusat asuhan kanak-kanak beberapa tahun lalu hingga ada kanak-kanak memanggilnya dengan gelaran ibu hingga tergamak tidak mengaku darah daging sendiri.


“Malah, dia juga mengambil kesempatan terhadap suaminya yang dayus selain kerap memper*****kan lelaki berkenaan yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah syarikat swasta di bandar raya ini setiap kali keluar bersama lelaki Sabah itu,” katanya.


Katanya, Misha juga tidak menyesal menduakan suami sedangkan teman hidupnya itu seorang yang baik dan jujur.


Anita berkata, selepas Misha menyedari dia hamil hasil hubungan sulit dengan lelaki Sabah itu, dia berhenti kerja tiga bulan lalu dan kini tinggal bersama teman lelakinya.


“Kami turut menemui diari peribadinya selain gambar perkahwinan dan sijil pernikahan dengan suaminya yang tidak mahu dituntut di tempat kerja kerana menganggap dokumen itu sebagai sampah dan tidak bermakna kepadanya.


“Kami yang rasa bersalah atas perbuatannya itu selain tidak mahu dia terus bergelumang maksiat melaporkan perkara itu kepada Jabatan Agama Islam Johor (JAJ).


“Tetapi hingga kini tiada tindakan dilakukan dan difahamkan, kini kandungan Misha mencecah enam bulan dan teman lelakinya itu pula dikatakan mahu pulang ke Sabah,” katanya.


Sementara itu, Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasaan JAJ, Mohd Nooh Kadri, berkata pihaknya sudah menerima aduan berkenaan dan meminta pegawai operasi mengambil tindakan lanjut.


“Pegawai kami akan menyiasat aduan berkenaan,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Read More.. Baca selengkapnya..

Rabu, 03 Februari 2010

Konflik Kristen-Islam di Malaysia: Jamaah Shalat Subuh Dilempari Bangkai Kepala Babi!

KUALA LUMPUR (voa-islam.com) – Perseteruan bernuansa SARA antara Kristen dan Islam kembali memanas di Malaysia, setelah merebaknya kontoversi kata "Allah" bagi umat Kristen. Menyusul perusakan dan upaya pembakaran beberapa mushalla di Johor,kini jamaah shalat subuh di sejumlah masjid dilempari kepala babi hutan.



Dua masjid yang menjadi korban pelemparan bangkai binatang haram itu adalah Masjid Imam At-Tirmizi di Sri Sentosa dan Masjid Jumhuriah di Taman Datuk Harun, Pelating Jaya. Pelemparan kepala babi dilakukan oleh kelompok tidak bertanggung jawab sekitar pukul 5:30 pagi, saat jemaah sedang melakukan shalat Subuh, waktu setempat.

Kepala babi hutan yang dilempar ke arah masjid tersebut dibungkus plastik putih dengan uang tunai sebesar RM35. Insiden yang sama juga terjadi di Taman Datuk Harun. Pemerintah setempat meyakini keduanya dilakukan oleh pelaku yang sama.

Takmir masjid Imam Tirmizi, Zulkifli Mohamed mengatakan, kepala itu ditemukan oleh jamaah yang akan melaksanakan shalat Subuh. Pada awalnya ia mengira bahwa itu adalah bayi ditinggalkan.

...Dua masjid yang menjadi korban pelemparan bangkai binatang haram itu adalah Masjid Imam At-Tirmizi dan Masjid Jumhuriah. Pelemparan kepala babi dilakukan sekitar pukul 5:30 pagi, saat jemaah sedang melakukan shalat Subuh, waktu setempat...

"Saya terkejut dengan kejadian tersebut dan ini yang pertama kali terjadi pada sebuah Wilayah masjid. Saya mohon untuk orang-orang untuk tetap tenang dan tidak berspekulasi tapi menunggu polisi untuk menyelesaikan penyelidikan mereka,” jelasnya kepada The Malaysia Insider.

Kasus penodaan agama di Masjid Jumhuriyah mendapat sorotan dari anggota parlemen Petaling Jaya Selatan Hee Loy Sian, karena masjid itu terletak di daerah pemilihan dirinya. Ia menilai kasus ini bukan kasus biasa, karena uang kertas pecahan 1 Ringgit yang bertebaran di kantong plastik yang berisi kepala babi hutan di masjid Jumhuriyah itu sangat sensitif. Menurutnya, lokasi masjid itu sangat sensitif karena Taman Datuk Harun berada dekat dengan Taman Medan yang terkenal karena bentrokan rasial yang terjadi pada tahun 2001.

"Saya harap isu ini tidak terkait dengan kontroversi kata "Allah" dan polisi bisa mengungkap orang-orang di balik perbuatan itu. Saya juga berharap umat Islam bisa bersabar, " kata anggota parlemen PKR kepada The Malaysia Insider setelah mengunjungi kompleks masjid.

Kepala babi hutan tersebut diduga sebagai usaha untuk meningkatkan kerusuhan antara Muslim dan non-Muslim karena babi dianggap najis dan haram dalam Islam. Otomatis pelemparan bangkai binatang haram di masjid adalah tindak penodaan agama.

...Kepala babi hutan tersebut diduga sebagai usaha untuk meningkatkan kerusuhan antara Muslim dan non-Muslim karena babi dianggap najis dan haram dalam Islam....

Sementara itu, Kepala Polisi Negara Malaysia, Inspektur Jenderal Polisi Tan Sri Musa Hassan yang melawat Masjid Imam At-Tirmizi, Selasa (27/1) meminta rakyat supaya tenang dan tidak terpancing untuk melakukan keributan akibat peristiwa itu.

"Saya telah memerintahkan patroli ekstra dilakukan di tempat-tempat ibadah di seluruh negeri. Kami tidak akan berkompromi terhadap ulah oknum yang merusak perdamaian dan keamanan, dan akan berusaha semaksimal kemampuan kami untuk memastikan kejadian seperti ini tidak terulang lagi," katanya.

Musa juga memperingatkan kepada pihak yang mencoba melakukan provokasi untuk mengacaukan situasi di Malaysia untuk menghentikan aksinya. [taz, aa]
Read More.. Baca selengkapnya..

Lagi, Vandalisme d Malasya. Kini giliran Surau diduga telah dibakar!

Kuala Lumpur (Voa-Islam.com) - Sebuah surau (Mushala) di Muar, Johor mengalami kerusakan pada satu jendela dan tirainya dari api yang diduga sebagai usaha pembakaran, dini hari tadi.



Jejak-jejak minyak tanah ditemukan di tirai dan dinding bangunan, kata Deputi OCPD Muar, Lee Choon Guan, tetapi polisi berhati-hati untuk menghubungkan insiden tersebut dalam rentetan serangan terhadap rumah ibadah setelah kepututusan kontroversial "Allah" oleh Pengadilan Tinggi Malaysia.

"Tim forensik saya menemukan jejak dari percikkan minyak tanah, sehingga kemungkinan itu berasal dari luar kompleks surau," katanya kepada The Malaysia Insider dalam sebuah wawancara telepon.

Atasan Lee, kepala OCPD Muar, Nasir Muhammad Ramli, sebelumnya menolak untuk mengkonfirmasi apakah insiden itu akibat dari usaha pembakaran.

..Kami masih menyelidiki ... kita tidak tahu apakah itu diserang, kita tidak bisa mengatakan itu. Biarkan polisi melakukan penyelidikan dulu..

Dia hanya mengatakan kepada The Malaysia Insider bahwa Surau Sirratulrahim di Kampung Sabak Awor, Jalan Ismail telah mengalami kerusakan kecil akibat api pagi dini hari tadi.

"Kami masih menyelidiki ... kita tidak tahu apakah itu diserang, kita tidak bisa mengatakan itu. Biarkan polisi melakukan penyelidikan dulu, "katanya dalam sebuah wawancara telepon.

Kepala polisi Muar tersebut mengatakan tiga pemuda dari wilayah itu telah menemukan kerusakan sekitar pukul 3 pagi dan dilaporkan kepada polisi.

Kepolisian Johor diharapkan untuk merilis pernyataan resmi malam ini.

Sembilan gereja, sebuah kuil Sikh, sebuah masjid dan terakhir sebuah surau telah dirusak oleh bom molotov, dicoret-coret cat atau dilempari batu sejak 8 Januari lalu.

Serangan-serangan tersebut datang pasca keputusan Pengadilan Tinggi 31 Desember 2009 yang mengijinkankan mingguan Katolik Herald untuk menggunakan istilah "Allah" dalam Bahasa Malaysia sebagai referensi kata Tuhan dalam agama Kristen. Pemerintah telah mengajukan banding terhadap keputusan tersebut dan mendapatkan penundaan eksekusi.

Dalam sebuah pernyataan hari ini, Sekretaris Jenderal DAP Lim Guan Eng mengecam "perilaku destruktif pelaku serangan yang tidak bertanggung jawab seperti itu, sangat jelas dimaksudkan untuk memancing kecurigaan di antara kita yang multi-rasial dan multi-komunitas agama".

"Kami mendesak kepolisian untuk meningkatkan penyelidikan dan memantau mekanisme untuk membawa para pelaku ke pengadilan, dan untuk mencegah kejadian serupa terjadi lebih lanjut dalam rangka untuk menjaga kehidupan harmonis kita," kata Menteri utama Penang ini. (tmi)
Read More.. Baca selengkapnya..

Selasa, 02 Februari 2010

Kisah Seorang Pendidik, Sebuah Film yang Mungkin Layak Disaksikan..

MELIHAT pada tajuknya saja pasti ramai yang dapat meneka bahawa kisah yang melatari telemovie, Cikgu Badar ini lebih menjurus kepada golongan pendidik.






Namun, ada kelainan yang cuba ditampilkan dalam telemovie ini.

Diterbitkan oleh Nafalia Corporation Sdn. Bhd., telemovie arahan Heykal Hanafiah itu sebenarnya cuba menyingkap kehidupan dan semangat seorang guru besar yang baru bersara.

Kisahnya berkisar tentang Cikgu Badar yang berhasrat pulang ke kampung demi menyumbang bakti dan berkhidmat kepada masyarakat kerana jiwa dan naluri seorang pendidik senantiasa menguasai dirinya.

Namun, bertahankah semangat juang Cikgu Badar itu apabila dia mendapat tentangan daripada pelbagai pihak terutamanya samseng di kampung tersebut, iaitu Zek?

Barisan pelakon yang menjayakan telemovie ini ialah Datuk Jalaludin Hassan, Liza Othman, Tania Zara, Fizo Omar, Faizal Yusof, Munif Isa dan Fathil Dani.

Pengarahnya ketika ditemui di salah sebuah lokasi penggambaran di Ulu Yam, Selangor baru-baru ini memberitahu, terdapat tiga mesej yang cuba disampaikan menerusi telemovie Cikgu Badar, iaitu semangat juang seorang bekas pendidik, gejala dadah dan kehidupan masyarakat kampung.

Selain Ulu Yam, lokasi lain yang turut menjadi pilihan penggambaran ialah Hulu Langat dan Kuang, Selangor.

"Ini kali pertama cerita yang saya lihat ada kelainan berbanding cerita-cerita yang pernah saya arahkan sebelum ini. Sselalunya saya lebih banyak mengarah kisah-kisah cinta ataupun komedi romantik.

"Apabila dapat sahaja skrip untuk cerita ini saya terus memikirkan perkara menarik yang boleh saya muatkan supaya ia bersesuaian dengan kehendak TV3 dan jalan ceritanya tidak terlalu meleret," katanya.

Heykal juga mengolah semula hampir 25 peratus daripada skrip asal cerita tersebut.

Menimbulkan jalan cerita yang lebih dramatik, konflik sengaja ditambah antara Cikgu Badar dengan seorang pemuda di kampungnya, iaitu Zek serta kedegilan anak perempuannya sendiri, Amy yang sudah terbiasa dengan kehidupan bandar.

Heykal sebelum ini pernah mengarahkan beberapa buah telemovie dan siri termasuk Terlerai Tabir Kasih, Cinta Untuk Ain yang yang terbaru mendapat perhatian ramai ialah Cinta Balkis.

Keluarga sebagai ilham

Bagi pelakon Jalaludin, yang sudah berpengalaman lebih 20 tahun dalam lakonan, mudah sahaja menjiwai pelbagai watak yang diberikan.

Namun, melakonkan watak seorang bekas pendidik yang menghabiskan sisa-sisa usianya dengan berbakti kepada masyarakat kampung bukanlah sesuatu yang mudah.

Menurut beliau, individu bergelar guru senantiasa menjadi contoh dan perhatian masyarakat.

"Maka, setiap perlakuan dan perwatakan perlu diseimbangkan bersesuaian dengan karakter seorang pendidik yang sentiasa menjadi contoh kepada orang ramai.

"Untuk meyakinkan penonton dengan apa yang kita lakonkan bukannya senang.

"Sama ada kita mampu menyampaikan mesej drama ini atau tidak. Apa yang penting saya menganggap lakonan sebagai salah satu dakwah untuk saya," katanya.

Merujuk kepada ahli keluarga malah, ayahnya sendiri yang merupakan golongan pendidik, gambaran tentang gaya percakapan, sosok seorang pendidik itu sudah ada jelas dalam kepalanya.

Cikgu Badar sekali lagi menemukan beliau dengan pasangan lakonannya Liza Othman.

Liza melakonkan watak Samsiah, isteri kepada Cikgu Badar yang sentiasa memberi sokongan terhadap segala yang dilakukan oleh suaminya.

Liza yang ditemui di lokasi yang sama menceritakan, melakonkan watak warga emas bukanlah sesuatu yang mencabar. Sementelah pula dia telah banyak didedahkan dengan watak seorang isteri dan ibu dalam kebanyakan drama lakonannya sebelum ini.

"Saya lebih banyak melihat kepada persekitaran, jiran-jiran dan mereka yang berada di sekeliling saya.

"Bayangkan diri saya adalah Samsiah yang sebenar walaupun tidak 100 peratus.

"Mungkin kalau ada beza sekalipun hanyalah dari segi teknikal dan cara kerja. Berbanding dahulu, kini saya lihat cara kerja lebih tersusun," kata ibu kepada tujuh anak berusia sembilan hingga 20 tahun itu.

Liza diawal kemunculannya lebih banyak terlibat dengan teater malah, pernah melakonkan watak utama dalam filem Mat Gelap.
Read More.. Baca selengkapnya..

ILLUMINATI JUGA TERDAPAT DI MALASYA...!!!

Ini adalah sebahagian dari kajian dan studi yang dilakukan oleh seorang sahabat saya yang kini berada di Filipina. Selepas anda membaca dan meneliti kajian beliau, mungkin anda akan terfikir, ini mungkin hanya kebetulan semata. Tapi bagi saya, Mungkin ini benar kerana; "sejarah tidak berlalu dengan kebetulan tetapi ia telah telah dirancang untuk dilakukan". Jom kita perhatikan apa yang tertulis di dalam kajian Brother Wan Arief Imran.



Mungkin ramai yang tidak percaya teori saya sendiri yang mengatakan bahawa menara kebanggaan kita, menara KLCC adalah salah satu simbol Freemason yang dengan sengaja diletakkan di negara kita supaya kita membangga-banggakan keagungan menara tersebut yang menjadi antara bangunan tertinggi di dunia. Tanpa kita sedari, kita juga telah mengagung-agungkan Freemason dan menjadi pengikut mereka.


Freemason adalah salah satu daripada organisasi rahsia Yahudi yang bekerja bersama Dajjal laknatullah dalam melaksanakan misi mereka mengawal dunia (New World Order). Selain daripada Freemason, banyak lagi organisasi-organisasi rahsia yang mempunyai misi yang sama seperti Illuminati (Illuminati menggunakan lambang piramid yang mengandungi MATA SATU/all-seeing eye didalamnya), Skull and Bones, Opus Dei, Priory of Sion, the Bilderberg Group, agensi-agensi Hollywood (CW Chanel, Columbia TriStar, etc..) dan bermacam-macam lagi. Tujuan mereka menubuhkan berbagai organisasi dalam mencapai satu misi yang sama hanyalah semata-mata untuk mengelirukan dan membutakan mata hati umat-umat manusia seluruh dunia dan menanamkan sifat Dajjal yang buta satu matanya (celik mata penglihatan tapi buta mata hati).

Berbalik kepada tajuk, berdasarkan reka bentuk bangunan KLCC, kita dapat lihat secara jelas unsur-unsur Masonic yang digunakan seperti yang terdapat di atas sebuah “Masters’ Carpet” milik Freemason.








Persamaan ketiga (garisan hijau) menunjukkan satu mata yang kuat memerhati selari dengan matahari dan bulan. Secara logiknya, matahari dan bulan berada dalam kedudukan selari di angkasa. Jadi, mata yang telah memerhati pergerakan kita selama ini juga tergantung jauh di angkasa.








Pedang yang menghubungkan kedua-dua tiang Jachin dan Boaz bakal menjadi senjata penting ketika perang akhir zaman nanti walaupun zaman kita dibanjiri dengan teknologi-teknologi terhebat yang pernah kita saksikan (klik sini jika anda ingin tahu dengan lebih lanjut kenapa perang akhir zaman akan kembali menggunakan kuda dan pedang dan bukan teknologi-teknologi moden yang telah dan akan dicipta). Selain itu, kaki yang mendokong jambatan KLCC juga sangat menyerupai logo Freemason! Kedua-duanye mempunyai bentuk yang lebih runcing di bahagian bawah dan dicantum keduanya dengan satu bulatan di tengah.








Inilah bukti-bukti yang sangat besar dan jelas yang menunjukkan negara kita masih dibawah jajahan kafir laknatullah. Kita selama ini telah dibutakan dengan tipu daya syaitan. Sesungguhnya dajjal telah berjaya menanamkan sifatnya dalam diri kita. Dia telah berjaya membutakan mata hati kita. Tanpa mata hati, kita akan sesat walaupun mata penglihatan kekal celik.

Segala keterangan di atas juga telah membuktikan perisiwa 9/11 juga telah lama menjadi rancangan pihak Yahudi dan Amerika. Menara WTC di New York dirobohkan hanya beberapa tahun selepas siapnya menara KLCC. Mungkin ramai tertanya kenapa Malaysia dipilih untuk ditanam unsur-unsur ini bukan negar-negara lain yang lebih maju seperti Jepun. Ini kerana mereka gerun dengan semangat Islam yang sedang membongkar kejahatan si Dajjal laknatullah ini. Mereka sudah menjajah negara-negara timur tengah dengan kakayaan tanpa had dan ini membuktikan mereka sedang mencucuk jarum penjajahan kedalam diri kita yang berada di timur jauh (kepulauan Melayu adalah komuniti islam terbesar di dunia selepas timur tengah) dengan sangat perlahan. Singapura telah berjaya mereka kawal. Brunei juga dikawal dengan wang seperti di timur tengah. Hanya Indonesia dan Malaysia yang sengaja dilaga-lagakan demi kepentingan mereka menghancurkan perpaduan kaum Muslim dan sesama Melayu.

Untuk kita renungkan bersama..juga buat pencerahan bagi Forumer2 n Blogger2 Malasya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Leteran memalukan di Mahkamah Syariah Alor Setar

PADA hari Selasa, 25 Januari 2010, lebih kurang 12 tengah hari saya pergi ke Mahkamah Syariah Alor Setar. Tujuan ke sana adalah untuk mendaftar perkahwinan saya yang disempurnakan di luar negara.



Malangnya saya diberi layanan yang kasar oleh seorang pegawai perempuan di situ dengan memarahi saya, kerana berkahwin di luar negara, tanpa usul periksa mengapa saya berbuat demikian.

Sebenarnya saya seorang pedagang antarabangsa yang merantau ke sana sini, saya bertemu dengan gadis idaman yang bukan beragama Islam. Setelah berkenalan beberapa waktu, saya mengislamkannya dan terus dinikahkan oleh pihak berkuasa agama Islam di negara itu.

Sebelum bernikah saya tidak pernah melakukan apa-apa perbuatan yang ditegah oleh agama Islam.

Saya berkahwin dengannya selepas dia memeluk agama Islam dengan niat suci menghindar dosa zina. Saya insaf, saya melakukan dua kebaikan, iaitu mengislamkan seorang kafir dan selepas itu mengahwininya mengikut sunah Rasul. Saya adalah seorang teruna yang belum pernah berkahwin.

Adalah zalim bagi seorang pegawai agama mengkasari saya apabila saya hendak mendaftarkan suatu perlakuan yang sah di sisi agama dan masyarakat dengan mengandaikan saya adalah seperti sebilangan orang lain yang sudahpun mempunyai isteri dan lari berkahwin lagi satu di luar negara.

Wujudnya birokrasi agama yang memberi gaji kepadanya adalah untuk memberi kemudahan perundangan kepada klien-kliennya, bukan untuk mengherdik mahupun berleter kepada mereka.

Mereka datang untuk mendapat khidmat. Kalau tidak mahu memberi khidmat, tutup sahaja pejabat atau letak jawatan dan cari kerja lain yang fungsinya memarahi dan meleteri orang yang diberi khidmat.

Dengan layanan seperti yang saya alami saya terpaksa mencari pejabat agama Islam di tempat lain untuk mendapat khidmat yang sesuai dengan niat suci saya dan mempunyai pegawai yang betul-betul menghayati nilai-nilai suci agama Islam.

Pengalaman ini memalukan saya di hadapan isteri saya yang baru memeluk Islam dan sedang mempelajari ajarannya yang maha suci ini dan menghayati segala nilai murni dari ajaran ini.
Read More.. Baca selengkapnya..

Ada Apa pada Anugerah Juara Lagu (AJL) 24?

Minggu lepas, blog Jejaki Tinggalan Rasul (JTR) mengajak anda memerhati dalam Negara kita sendiri apa yang telah dilakukan oleh si Antichrist berkaitan dengan senibina KLCC. Terdapat pelbagai clue-clue menarik yang sangat memeranjatkan bagi mereka yang asing dalam dunia penuh penipuan ini. Kali ini saya pula ingin mengajak anda, selepas anda gembira dan puas menonton Anugerah Juara Lagu ke 24, mengenai apa yang ada pada malam AJL 24 dengan tema Origami tersebut?






Saya tidak mahu berkata mengenai dosa atau tidak diadakan program seperti itu kerana saya tahu anda lebih arif mengenainya. Apa yang membuatkan jari jemari saya menekan papan kekunci di laptop ini adalah untuk memberitahu dan berkongsi dengan anda illuminati sial ini memang sudah lama wujud di tanah air kita. Cuma sejak-sejak kebelakangan ini, mereka seolah sengaja menampakkan wajah mereka yang ditutupi ‘kain hitam’ itu.

Cadangan: Adalah lebih baik kalau anda boleh tonton kembali AJL 24 di website www.tv3.com.my selepas anda baca apa yang saya dapati dari siaran tv tersebut.

1) Pertama sekali, sila perhatikan gambar dibawah ini;








Apa persamaan dengan scene yang disnapshot ini?






Adakah ini satu kebetulan?








Mungkin anda tidak hairan kerana sudah terlalu banyak kostum ala-ala bangsawan firaun selalu dipakai dalam acara-acara sebegini. Tapi, mengapa ingin dipertontonkan sangat si firaun yang telah dilaknat ini? Untuk mengetahui jawapannya, anda perlu buka fikiran anda dan fikirkan tentangnya…


3) Yang ketiga, Alyah yang merupakan finalis AJL 24 mengenakan gaun merah ala-ala lady in red.







Ingatkah anda lady in red? Mungkin ada diantara kita yang kurang tahu. Jom kita saksikan video ini.





Jadi apa yang dipakai oleh Alyah? Mungkin ada di antara kita kurang senang dengan persamaan ini, terpulang kepada anda. Bagi saya ini merupakan satu rancangan tertutup dan saya juga percaya yang di atas pentas itu juga tidak tahu menahu mengenai semua ini. Kebetulan? saya kata tidak.

Jom kita lihat apa yang seterusnya. Anda mungkin ada yang sudah tahu mengenai the Master Carpet, turut dikenali sebagai Checkered Floor, tetapi bagi yang belum tahu, sila ambil tahu. Ini adalah gambaran jelas mengenainya.






Adakah ia juga ada di AJL 24? Ya, ada!














Kenapa dihamparkan juga? Ini juga terdapat di tali pengikat gitar yang dipakai oleh Bunkface dan beberapa orang guitarist yang lain. Cuba lihat gambar di atas.

Dan apa pula ini?



Apa persamaannya?





Ini adalah merupakan logo salah sebuah kumpulan nyanyian di Malaysia. Anda dan saya mungkin sudah sebati dengan nama Search. Terlalu ketara persamaannya. Saya tidak perlu menulis panjang kerana anda telah berfikir dan terfikir apa yang saya akan tulis.

Pembaca sekelian, selalu dikatakan, ini hanya merupakan satu kebetulan sahaja. Tapi benarkah ia sebagai satu kebetulan? Kalau anda teruskan pandangan anda seperti itu, anda mungkin salah seorang mangsa makhluk perosak yahudi. Saya percaya bahawa apa-apa yang terjadi hari ini, bukan lagi kebetulan bahkan ia diatur sebaik mungkin. Untuk apa? bagi memperlihatkan kepada anda bahawa ia suatu kebetulan. Bebaskan minda anda...


*penambahan:


Lihat ditangga turun naik di atas pentas ini. Terdapat susunan cahaya berbentuk piramid. Lihat snapshot di bawah.












Sebagai Pencerahan..he he he he, terima kasih!


Sumber : http://jejakitinggalanrasul.blogspot.com
Read More.. Baca selengkapnya..

Senin, 01 Februari 2010

Kabel dicuri punca khidmat Telekom terganggu

ARKIB : 01/02/2010


Dengan segala hormatnya kami merujuk kepada aduan yang disiarkan dalam ruangan ini bertarikh 12 Januari 2010 daripada IRFAN ISMAIL dari Kuala Besar, Kota Bharu, Kelantan mengenai isu gangguan perkhidmatan internet Streamyx beliau.



Telekom Malaysia Berhad (TM) ingin memaklumkan bahawa masalah yang dihadapi pelanggan di kawasan Kuala Besar adalah berpunca daripada kecurian kabel yang kerap kali berlaku di kawasan tersebut.

Pihak kami sentiasa memantau dan menggantikan kabel-kabel yang dicuri. Tetapi apa yang menghampakan ialah kabel-kabel tersebut akan dicuri semula tidak lama selepas diganti, mengakibatkan masyarakat setempat tidak dapat menikmati perkhidmatan telefon yang sempurna.

Pihak TM telah mengambil tindakan untuk menggantikan kabel fiber pada 10 Januari 2010, manakala proses penggantian dan baik pulih untuk kabel tembaga sedang berjalan dan dijangka siap pada penghujung bulan Februari 2010.

Sebahagian kawasan pula akan ditawarkan dengan perkhidmatan wayarles CDMA. Sehubungan itu, para pelanggan di kawasan terbabit yang mengalami gangguan perkhidmatan diminta untuk menghubungi pihak TM bagi membolehkan pihak kami mengambil tindakan selanjutnya bagi memulihkan perkhidmatan di kawasan tersebut.

Untuk makluman pembaca, trend kes kecurian kabel semakin meningkat di Kelantan dengan purata 62 kes sebulan.

Malah, sepanjang tahun 2009, sebanyak 747 insiden kecurian kabel direkodkan di negeri Kelantan yang melibatkan kos pembaikan melebihi RM4.3 juta. Ini mengakibatkan perkhidmatan TM di kawasan yang terbabit terganggu.

Antara inisiatif yang telah diambil oleh pihak TM bagi mencegah kecurian kabel adalah:

* Menanam kabel-kabel ke dalam tanah

* Membuat pengimpalan kepada penutup lubang

* Membuat rondaan oleh pihak Keselamatan dan Operasi Rangkaian TM

* Memasang penggera bagi mencegah kecurian kabel

* Bekerjasama dengan SRS (Skim Rondaan Sukarela)

* Memasang kawat berduri di tiang telefon

* Meninggikan tiang telefon

Di samping itu, TM juga ingin mengambil kesempatan ini untuk memohon kerjasama semua pihak, khususnya masyarakat setempat, dalam memastikan kemudahan komunikasi yang telah disediakan ini dipelihara dan dilindungi dari sebarang kejadian yang tidak diingini.

Contohnya gejala vandalisme dan kejadian kecurian kabel yang mengakibatkan gangguan perkhidmatan telefon.

Kami berharap orang ramai akan melaporkan aktiviti ini kerana ia boleh menjejaskan perkhidmatan yang disediakan.

Sekiranya orang ramai terlihat sebarang aktiviti mencurigakan di sekitar kawasan pemasangan kabel, mereka harus segera melaporkan ke talian 999 agar tindakan sewajarnya boleh diambil oleh pihak berkuasa.

KOMUNIKASI KORPORAT KUMPULAN TM
Read More.. Baca selengkapnya..