NEGARAKU

Tanah tumpahnya lendir awek tudungku

Awek tudung bisa kupakai di dalam masjid

bersatu badan dan majulah kote ku


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

selamat bertakhta dikandangnya


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

Selamat bertakhta d kandangnya







SUMPAH MALAYSIANJING



KAMI, umat Malaysianjing beragama tak tentu pada hari ini berjanji tidak akan rasis, meludah ke langit, meludahi muka sendiri, mencuri, skodeng, merogol, meliwat, menyetubuhi anak kecil, menyetubuhi anak sendiri, menyetubuhi adik kandung sendiri, khalwat, bersetubuh dengan istri/suami orang, bersetubuh di dalam masjid dan surau-surau, bersetubuh di hutan-hutan, membuang bayi di tempat sampah, berhasad dengki, khianat dan iri hati, bertelagah dan berbalah sesama sendiri lagi, terutama terhadap Bangsa Indonesia Yang Agung dan Mulya.

KAMI berjanji akan bersatu padu dan patuh menegakkan agama tak tentu kami, walau kami sebenarnya bingung.

KAMI juga berjanji akan bangun dari tidur di bilik termenung untuk menyara diri dan keluarga kami.

KAMI sedia bersaing sesama umat Malaysianjing dan kaum-kaum lain dengan jujur dan terhormat kalau kondisinya memaksa.

KAMI, umat Malaysianjing bersumpah setia untuk :

1. Mempertahankan dan patuh pada kepentingan dan hak Ibunda kami, Inggris hingga akhir zaman.

2. Mempertahankan kedaulatan Raja-Raja Inggris di Semenanjing Malaysianjing

3. Memperjuangkan ikhtisad dan pelajaran bangsa Inggris dan

4. Mempertahankan maruah Negara Inggris supaya aman dan sejahtera


Wassalam,


Dimaklumatkan oleh : Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli Yang Maha Murtad Beruk Pondan Mizan Pukimak





RUKUN NEGARA


1. Kepercayaan kepada Tuhan (Tuhan yang mana, Tuhan UMNO atau Tuhan YANG DIPERTUAN AGONG SERI PADUKA DULI YANG MAHA MURTAD?)

2. Kesetiaan kepada Raja dan Negara (Nah, ini lagi yang membingungkan, Raja itu dipilih 5 tahun sekali, artinya kesetiaan itu hanya 5 tahun sifatnya, habis masa jabatan Raja, habis pula setianya kah kah kah)

3. Keluhuran Perlembagaan (Di Malayasianjing tidak ada yang luhur lembaganya, sebab dihuni oleh Babiputra-Babiputra munafik)

4. Kedaulatan Undang-Undang (Undang-undang yg bagaimana, Undang-Undang Hadlari atau Undang-Undang TUHAN UMNO?)

5. Kesopanan dan Kesusilaan (Banyak2 liat Kosmo, MalaysiaKini, myMetro, UtusanMalaysianjing, dll)




Salam Pembuka

Blog ini khusus aku buat untuk ditujukan kepada para BABIPUTRA2 idiot yang ada di negeri Malasya. Negeri dimana berisi makhluk-makhluk idiot yang mengaku sebagai Asia Sesungguhnya..tak satupun dari mereka yang memahami bahwa Asia itu luaaaaaaaasss.. Ibarat katak dalam tempurung, yang mereka lihat cuma negeri mereka sendiri. Negeri yang juga berisi kaum gay, kaum munafik, pemalas, mat rempit, tukang ngintip jiran mandi, tukang rogol saudara sedarah, tukang ngintip orang2 beromen dg b'modalkan HP n handyCam, suka meludah ke muka sendiri, suka meludah ke langit, serta tukang ngintip budaya bangsa lain lalu mengklaim sebagai budaya mereka! Buat BABIPUTRA2 dungu n idiot Malasya, kalian boleh hack atau mau hilangin atau mau acak2 atau mau rusak ini blog..aq persilahkan, gpp kq..aq banyak blog juga, tapi blog-nya orang2 Malasya, jadi tinggal aq ambil alih jer hehehe..tapi inget jangan ninggalin jejak...!!! Saye ucapken terima kasih kepada BABIPUTRA2 terbaik Malasya, yang mana sadar tidak sadar telah berhasil menjadikan saye orang yang kreatif, d mana kreatifitas dari saye ini akan saye persembahken sepenuhnya khusus buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, sekali lagi saye ucapken terima kasih banyak-banyak. Untuk menghindari kesalahpahaman n alihfungsi persepsi (hehehe), tidak d sarankan untuk mengomentari apa yang menjadi postingan dalam blog ini, walaupun ada ruang buat ngoceh n ngasih komentar, kecuali kalo anda merasa tidak waras! ha ha ha ha. Blog ini cuma sebagai penyeimbang, pencerahan, pembanding n pembelajaran buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, bukan bermaksud apa2 kerana 95% sumbernya b'asal dari BABIPUTRA2 terbaik Malasya sendiri, terima kasih. Sebagai penutup, percayalah..aku tidak membenci Malasya, yang aku benci adalah BABIPUTRA2 Malasya yang sok tahu, sok pintar, sok dalam segalanya. Aku tidak akan pernah mencacimaki kalian, BABIPUTRA2 Malasya, tapi selama kalian sebagai BABIPUTRA2 Malasya masih memiliki kegemaran menghina n merendahkan bangsa Indonesia, maka aku juga akan menghina kalian dengan sehina-hinanya hingga kalian sadar bahwa tidak ada satupun manusia yang mau dihina...see you! Man_One

Rosmah Lucah Manjoor

Rosmah Lucah Manjoor
Bini Najib Rojak

Najib Binti Rojak

Najib Binti Rojak
The Truly Babiputera Asia

JALANG = JALUR GEMILANG

JALANG = JALUR GEMILANG
The Best Babiputeri Semenanjing Malaysianjing

Salam



Hmmm...Begitu Marahnya Korang..! Baru korang faham, macam mana perasaan bangsa yang korang hina, yang korang rendahkan, yang korang remehkan dan korang perkekehkan..huhuhu. Macam tulah apa yang Bangsa Indonesia rasakan, saat Lagu Kebangsaan Indonesia korang lecehkan, Kerendahan hati Pejabat-Pejabat Indonesia korang anggap remeh, kedaulatan Indonesia korang lampaui, macam tulah yang sekarang korang rasakan.

Bezanya, Bangsa Indonesia masih bersabar hingga detik ini...Semoga blog sederhana ini dapat menambah penyadaran buat kita semua, bahwa tak ada seorangpun atau satu bangsapun mahu dengan rela kena di hina.


Wasalam.


Man_One




Minggu, 31 Januari 2010

Dia Hanya Urut Perut..he he he.

SEPANG: “Saya tak buat apa-apa, dia (bomoh ekor) hanya pegang dan urut perut saya,” kata seorang janda, 40-an, yang ditahan dalam serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di rumah bomoh nombor ekor di Kampung Kelanang, Kuala Langat, dekat sini, malam kelmarin.



Dalam keadaan tersipu-sipu sambil menutup mukanya di sofa, wanita dari Semenyih itu datang ke rumah bomoh terbabit bagi ‘menurun’ nombor ekor.

Janda terbabit yang bertemankan dua lelaki dan seorang wanita lain, termasuk seorang bekas kakitangan kerajaan berusia 72 tahun dan lelaki bukan Islam dari Kajang datang ke rumah itu bagi mendapatkan nombor ekor enam digit.

Ketika serbuan, wanita terbabit sedang berbaring di atas sehelai sejadah bagi menjalani upacara pemujaan nombor ekor yang dilakukan bomoh terbabit sehingga menampakkan pusat hingga pangkal ari-arinya.

Wanita terbabit yang hanya mahu dikenali Salina, mengakui datang untuk upacara pemujaan itu bersama rakan bagi mendapatkan nombor ekor.

Sepanjang operasi itu, Salina dan tiga lagi rakan termasuk dua lelaki berusia 44 dan 72 tahun duduk di luar sebuah bilik yang dikhaskan bomoh terbabit bagi menjalankan upacara pemujaan.

Rakannya yang juga warga emas berusia 72 tahun yang mahu dikenali sebagai Hashim, mendakwa hanya mengikut rakannya ke rumah bomoh terbabit.

“Saya ikut-ikut saja rakan untuk ke rumah bomoh ini dan tak tahu menahu mengenai tujuan dia melakukan pemujaan nombor ekor,” katanya yang juga tinggal di Kajang.

Menurutnya, dia tidak menyangka dibawa hingga ke Kuala Langat bagi mencari bomoh terbabit.


Hashim yang juga bekas tentera sentiasa tunduk apabila ditanya mengenai pembabitannya dengan pemujaan nombor eko
Read More.. Baca selengkapnya..

Cukuplah berpolitik, mualaf banyak yang murtad!

SHAH ALAM: Pengaruh rakan sebaya didapati menjadi sebahagian daripada faktor yang menyumbang kepada budaya murtad di Negeri Selangor, demikian dedah Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS) Datuk Mohamed Khusrin Munawi.



Bercakap dalam satu temuramah eksklusif dengan mStar Online, beliau berkata, terdapat sebanyak 109 kes murtad dilaporkan di negeri itu sejak tahun 2007 hingga 2009.

Bagaimanapun beliau menjelaskan, statistik juga menunjukkan kes murtad yang dilaporkan di Selangor mencatatkan penurunan pada tahun lalu.

“Pada tahun 2007 terdapat 27 kes, tahun 2008 42 kes, 2009 ia mencatatkan penurunan dengan 40 kes dilaporkan dan setakat bulan Januari 2010, baru ada 3 kes,” katanya.

Menurut Mohamed Khusrin, terdapat unit khas yang diwujudkan di Jabatan Mufti dan mereka yang hendak keluar Islam akan dipanggil untuk menjalani sesi kaunseling tersebut.

"Setakat hari ini sebanyak 13 kali panel unit khas ini telah bersidang dan memanggil mereka yang terlibat," katanya.

Jelasnya, terdapat beberapa faktor yang mempengaruhi seseorang itu untuk keluar Islam antaranya ialah masalah perkahwinan terutamanya di kalangan mualaf.

"Apabila perkahwinan sesuatu pasangan itu bermasalah seperti suami tidak bertanggungjawab dan ada juga yang menerima ugutan daripada keluarga asal mereka.

"Hal ini menyebabkan golongan mualaf tersebut menghadapi tekanan dan menyebabkan mereka mahu kembali kepada agama asal mereka," ujarnya.

Tambahnya, ada juga kes terpencil seperti mangsa memang bukan beragama Islam ketika dilahirkan namun nama yang terdapat dalam kad pengenalan mereka nama Islam.

"Kes ini banyak berlaku di kawasan ladang dan pedalaman. Nama mereka Islam tapi mereka memang tidak amalkan ajaran Islam. Jadi mereka memohon untuk menguggurkan nama Islam dalam kad pengenalan mereka.

"Dalam masa yang sama, berdasarkan siasatan yang dijalankan kita dapati pengaruh rakan sebaya turut menyumbang kepada kes murtad ini. Mereka mendakwa Islam pada nama sahaja dan tidak mengamalkan ajaran agama," katanya.

Mengulas lanjut isu berkenaan, beliau berkata, permohonan untuk keluar daripada Islam atau murtad hanya boleh diputuskan oleh Mahkamah Syariah.

"Sebelum sesuatu kes di bawa ke mahkamah jawatankuasa khas ini akan memberi kaunseling dan sekiranya kaunseling tidak berjaya untuk bawa mereka yang ingin kembali kepada ajaran agama.

"Jadi kita akan serahkan kepada pihak mahkamah untuk putuskan tindakan selanjutnya," katanya.

Setakat ini, Mahkamah Syariah di Selangor belum ada sebarang keputusan untuk membenarkan kes murtad atau keluar daripada Islam.

Dalam menangani masalah murtad di negeri itu, Mohamed Khusrin berkata, Unit Pembangunan Insan, Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) turut menjalin kerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seperti Persatuan Cina Muslim Malaysia (MACMA) dan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dengan mengadakan sesi kaunseling dan penerangan kepada orang ramai.

Bagaimanapun, katanya, isu keluar Islam melibatkan akidah dan pendirian agama seseorang itu sukar untuk diubah dan ia mengambil masa yang panjang.

"Bagi saya ini satu tugas yang berat dan kita tetap akan teruskan sehingga kes-kes tertunggak ini selesai.

"Kebanyakan golongan yang terlibat dengan kes murtad ini ialah mereka yang berusia di awal 30 an dan mereka ini masuk Islam kerana perkahwinan.

"Mereka kebanyakannya mengalami masalah rumah tangga setelah berkahwin selama 3 hingga 5 tahun,” ujarnya.

Mohamed Khusrin turut mengakui bahawa isu penggunaan kalimah Allah memberi impak kepada golongan mualaf kerana ia menimbulkan kekeliruan kepada mereka.

"Sebab itu kita berharap isu kalimah Allah ini tidak dipolitikkan oleh mereka yang tidak faham tentang isu ini.

"Kita harap golongan ini tidak bercakap dan cuba mentafsir isu itu kerana ia boleh menimbulkan kekeliruan di kalangan masyarakat Islam terutamanya golongan mualaf dan mereka yang sedang dalam dilema untuk keluar Islam.

"Biarlah isu ini ditangani oleh pihak berkuasa berdasarkan enakmen dan undang-undang negeri sedia ada.

"Berdasarkan laporan yang kita terima semalam, pihak kami mendapati individu dan tokoh politik menggunakan masjid sebagai pentas untuk menyampaikan ceramah dan tazkirah bersifat politik dalam isu penggunaan kalimah Allah ini,” katanya.

Tegasnya, perkara tersebut tidak wajar dilakukan kerana ia akan hanya menimbulkan perpecahan di kalangan umat Islam kerana masjid dan surau sepatutnya dijadikan tempat beridat dan menyampaikan ajaran agama.

"Kita harap pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab ini menghentikan perbuatan sebegitu kerana perkara ini termaktub dalam Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam), Negeri Selangor Tahun 1988.

"Kita telah menyenaraikan beberapa perkataan lain seperti baitullah, solat dan alhamudillah antara yang dilarang penggunaannya oleh orang bukan Islam," katanya.

Bagaimanapun, katanya, dari segi penguatkuasaan ada beberapa perkara yang menyukarkan kita untuk mengambil tindakan.

Namun demikian, Mohamed Khusrin menegaskan bahawa JAIS akan tetap menyiasat setiap kes yang dilaporkan dan pihaknya akan mengambil tindakan yang sewajarnya kepada mereka yang didapati bersalah.

Di bawah seksyen itu, seseorang yang didapati melakukan kesalahan memujuk, mempengaruhi atau menghasut seseorang yang beragama Islam supaya cenderung kepada mana-mana agama bukan Islam, atau supaya menjadi penganut atau anggota mana-mana agama bukan Islam, atau supaya meninggalkan atau tidak suka kepada agama Islam.

Mereka boleh disabitkan mengikut seksyen kecil (1) dan jika didapati bersalah boleh dikenakan penjara sehingga satu tahun atau denda tidak melebihi RM10,000 atau kedua-duanya sekali.

http://mstar.com.my/berita/cerita.as...c=mstar_berita

cukup2 lah wahai umat muhammad bertekak pasal nama tuhan...kalau yb khalid kata enakmen ni dah lapuk...silalah gunakan kuasa politik utk ubah.....belum ubah pun dah nampak huru hara.....
Read More.. Baca selengkapnya..

Blogger kurang ajar minta ikat jamin dikurangkan

SEREMBAN: Seorang juruteknik komputer minta dibicarakan apabila dihadapkan ke Mahkamah Sesyen, di sini, semalam atas tuduhan menghina Almarhum Sultan Johor, Sultan Iskandar.


Tertuduh, Khairulnizam Abdul Ghani, 29, didakwa menghina dengan niat menyakiti institusi kesultanan Johor dan rakyat dengan memuat naik di dalam blognya satu artikel bertajuk ‘Dah mampos buat cara mampos la’ oleh Aduka Taruna. Kandungan artikel itu menyatakan, ‘Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Pada hal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. ***** punya kerajaan spesis ******.’ Khairulnizam didakwa melakukan kesalahan mengikut seksyen berkenaan di rumah beralamat 297, Rumah Rakyat Panchor, Paroi, antara jam 7.25 malam hingga 9.05 malam pada 22 Januari lalu.

Pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 233 (1) (a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 233 (3) akta yang sama, sabit kesalahan boleh didenda RM50,000 atau dipenjara satu tahun atau kedua-duanya.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Masri Mohd Daud, manakala tertuduh diwakili peguam Mohd Radzlan Jalaludin.

Masri memohon mahkamah menetapkan ikat jamin RM10,000 ke atas tertuduh berikutan kes itu agak serius, bagaimanapun Mohd Radzlan meminta dikurangkan.

Katanya, Khairulnizam baru berkahwin dan akan mengadakan majlis persandingan yang sepatutnya berlangsung hari ini.

“Keluarga tertuduh hanya mampu menyediakan wang jaminan sebanyak RM5,000 dalam tempoh singkat memandangkan tertuduh akan melangsungkan persandingannya esok (hari ini),” katanya.

Hakim Mahkamah Sesyen, Zamri Bakar berkata, pihaknya memandang serius perbuatan jenayah itu kerana ia menghina kerajaan yang mempunyai institusi kesultanan unik yang stabil.

Menurutnya, beliau mempertimbangkan keputusan itu berikutan Khairulnizam perlu menghadiri persandingannya dengan menetapkan ikat jamin sebanyak RM5,000 dengan seorang penjamin manakala pasportnya perlu diserahkan kepada mahkamah.

Beliau menetapkan 31 Mac depan sebagai tarikh sebutan semula.
Read More.. Baca selengkapnya..

Ustad dicekup Separuh Bogel..he he he

KOTA BHARU: Akibat tidak tahan godaan syaitan, seorang ustaz didakwa tergamak menggoda seorang gadis bawah umur dengan tayangan video lucah melalui komputer riba miliknya.



Rangsangan video lucah terbabit menyebabkan ‘kekasihnya’ itu berahi sebelum mereka meneruskan adegan ‘panas’ dalam sebuah kereta di tempat sunyi.


Namun, adegan asmara itu hanya mampu bertahan beberapa minit apabila pasangan terbabit dicekup sepasukan ahli Skim Rondaan Sukarela (SRS).


Pasangan itu dicekup berkhalwat dalam sebuah kereta Kancil di Lebuhraya Kota Bharu-Pasir Mas, Tendong, dekat sini, petang kelmarin, Dalam serbuan kira-kira jam 3 petang itu, ustaz berusia lingkungan 30-an serta tidak diketahui status perkahwinan itu dikatakan cuba melarikan diri sebaik menyedari kehadiran beberapa kereta di belakang kenderaannya.


Namun, tindakannya untuk meloloskan diri gagal apabila kenderaannya berjaya dihalang kenderaan dinaiki ahli SRS itu menyebabkan dia ditahan bersama pelajar perempuan berusia 16 tahun.


Paling mengejutkan, ketika serbuan, ustaz terbabit yang dipercayai mengajar di sebuah sekolah menengah agama di sebuah daerah di negeri ini dikatakan dalam keadaan separuh bogel manakala pasangannya pula dalam keadaan kain terlondeh ke paras kaki.


Difahamkan sebelum kejadian, ustaz itu dikatakan baru menjemput pelajar berkenaan dari sekolahnya di Tumpat sebelum dibawa bersiar-siar dan singgah di kawasan sunyi berhampiran rumah usang tidak bernombor di tepi lebuh raya itu.


Difahamkan, kawasan itu sering dijadikan ‘markas maksiat’ beberapa pasangan kekasih. Sebaik memperkenalkan diri sebagai ahli SRS, ustaz terbabit merayu supaya dilepaskan memandangkan dirinya seorang guru, namun tidak diendahkan, sebaliknya terus dibawa ke pejabat agama negeri bersama pasangannya.


Sementara itu, seorang ahli SRS berkata, sebelum tangkapan dilakukan, dia berada di rumah dan terdengar siren jentera bomba menyebabkannya bergegas mengejar kenderaan pasukan penyelamat itu.


Namun hasratnya untuk mengetahui kejadian lanjut terbantut apabila tidak dapat mengejar jentera bomba yang dipandu agak laju sebelum terpandang sebuah kereta jenis Kancil menghala masuk ke kawasan sunyi yang terletak berhampiran Kada Tanjung Puri itu.


“Saya menghampiri kawasan itu sebelum mendapati kenderaan terbabit berada dalam keadaan mencurigakan dan terus menghubungi rakan-rakan lain.


Menurutnya, sebaik dihampiri, mereka terkejut apabila mendapati, sepasang kekasih berada dalam keadaan memalukan apabila lelaki separuh bogel manakala gadis itu pula cuba menutup pahanya dengan komputer. “Pasangan itu kemudian dibawa ke Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK),” katanya.


Sementara itu, Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasa JAHEAIK, Mohd Ab Aziz Mohd Noor, ketika dihubungi mengesahkan mengenai penahanan dilakukan SRS terhadap pasangan terbabit.


Bagaimanapun butiran lanjut identiti sebenar individu yang ditangkap dalam kejadian itu belum diketahui ldan siasatan lanjut akan dijalankan terhadap pasangan berkenaan.
Read More.. Baca selengkapnya..

Sabtu, 30 Januari 2010

Cikgu tiada keje kerana menteri-menteri bergasak sesama sendiri..

Isu ini bukan isu baru, cuma kini dibangkitkan semula apabila bertambah kritikal. Semalam timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Puad Zakarshi menyalahkan IPTA yang terus menawarkan program ijazah pendidikan di negara ini.


Apabila Kementerian Pelajaran dan Pendidikan Tinggi diasingkan maka wujud masalah kerana tidak ada keselarasan. Mungkin setiap menteri yang mewakili kementerian terbabit mempunyai agenda politik tersendiri.

28 Institut Pendidikan Guru kekal di bawah KP yang kini dinaik taraf untuk melahirkan graduan dalam ijazah pendidikan untuk ditempatkan di sekolah rendah .

Penempatan guru,sekolah rendah dan menengah juga terletak di bawah KP. Dalam masa yang sama IPTA,IPTS termasuk UPSI yang terletak di bawah KPT terus menawarkan program ijazah pendidikan.

Memandangkan IPG merupakan produk KP, sudah pasti keutamaan diberikan dalam urusan penempatan. Lebihan atau saki baki kekosongan baru ditawarkan kepada KPT.

Maka berlakulah hari ini apa yang diistilahkan lambakan graduan IPTA/IPTS dalam bidang pendidikan. Jika dulu bidang pendidikan adalah 'pasport' untuk menjadi guru kini tidak lagi.

Sepatutnya masalah tak berlaku, KP atau KPT dua-dua di bawah kabinet 1Malaysia. Apa yang mereka buat dan bincang masa mesyuarat kabinet? lainlah kalau KP di bawah kerajaan Umno@BN dan KPT di bawah Pakatan Rakyat. Sudah pasti wujud diskriminasi.

Nama je kabinet 1Malaysia tetapi masalah ini pun tak boleh selesaikan. Menjadi mangsa adalah ribuan graduan pendidikan yang sehingga hari ini menjadi penganggur.

Adakah kerajaan nak suruh mereka jual burger? Jika tidak pun minta mereka jangan pilih kerja, kerajaan 1Malaysia syorkan buatlah apa yang patut tanam kangkung atau jual kacang putih?

Timbalan Perdana Menteri yang juga MP turut bertanggungjawab terhadap KPT. Kalau KPT tak penting atau tidak sehaluan dengan dasar, mansuhkan terus pos kabinet ini tak perlu diadakan.

Hari ini kedua-dua menteri KP dan KPT dari parti 'juara rakyat' yang bangga dengan slogan rakyat didahulukan terus mempersendakan rakyat di negara ini.
Selesaikan dulu masalah dari parti dan kabinet dari sibuk-sibuk nak jadi juara rakyat.
Read More.. Baca selengkapnya..

Gadis 15 tahun Kena Kenduri..Arisan Mungkin yach! ha ha ha ha.

SUBANG JAYA: Akibat terpengaruh dengan aksi seks beramai-ramai yang ditonton melalui filem lucah menyebabkan empat sahabat karib menjadikan seorang pelajar perempuan yang juga kenalan seorang daripada mereka sebagai mangsa.



Difahamkan, kumpulan remaja lelaki berusia 16 hingga 17 tahun berkenaan sanggup melakukan hubungan seks beramai-ramai tanpa rasa malu walaupun cuba dihalang mangsa.


Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila mangsa yang berusia 15 tahun berjalan kaki sendirian dari sekolah untuk pulang ke rumahnya di Kinrara, Puchong, kira-kira jam 1 tengah hari, 13 Januari lalu.


Namun, mangsa tiba-tiba dihampiri seorang remaja itu yang juga kenalan mangsa sebelum menawarkan untuk menghantarnya pulang dengan menunggang motosikal.


Bagaimanapun, mangsa dibawa bersiar-siar sebelum singgah di rumah kosong.

“Di rumah itu sudah sedia menanti tiga remaja lain dipercayai rakan kenalan mangsa itu.


“Mangsa kemudian diperkosa bergilir-gilir oleh kumpulan remaja berkenaan yang langsung tidak mengendahkan rayuan mangsa supaya dilepaskan.


Menurutnya, mangsa diperkosa kemudian dibebaskan sebelum mangsa pulang ke rumah dalam keadaan trauma.


Difahamkan, kejadian itu bukan kali pertama berlaku berikutan mangsa difahamkan pernah diperkosa kumpulan remaja sama kira-kira dua bulan lalu.


Dalam kejadian rogol kali pertama itu mangsa enggan menceritakan apa yang dialami berikutan bimbang dimarahi ahli keluarga.


“Bagaimanapun kejadian diperkosa buat kali kedua oleh kumpulan sama menyebabkan mangsa berdendam sebelum menceritakan apa yang berlaku kepada ahli keluarganya. “Mangsa dibawa ke balai polis berhampiran untuk membuat laporan polis.


“Susulan laporan dibuat mangsa, polis menjalankan gerakan memburu semua suspek terbabit sebelum semua remaja lelaki berkenaan diberkas dalam beberapa tangkapan berasingan sejak 15 Januari lalu,” katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Raja Petra Hidup MEwah Dilondon

KUALA LUMPUR: Pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin, mungkin ditaja pihak tertentu bagi memburukkan pemimpin negara sehingga beliau mampu hidup mewah di luar negara, termasuk menyewa pangsapuri mewah di London.


Ahli Majlis Tertinggi Umno, Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata, gaya hidup mewah Raja Petra walaupun beliau sudah diisytihar muflis oleh mahkamah menimbulkan kemusykilan yang mungkin dia ditaja atau memperoleh dana daripada pihak tertentu.

"Siasatan perlu dilakukan polis bagi mengetahui sama ada Raja Petra memperoleh dana atau ditaja daripada mana-mana pihak sehingga beliau mampu menyewa pangsapuri mewah di Gloucester Bayswater, London.

"Jika benar, tindakan perlu dilakukan terhadap pihak yang menaja itu," katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini semalam.

Raja Petra menghilangkan diri selepas dua waran tangkap dikeluarkan terhadapnya kerana gagal hadir ke mahkamah pada 23 April dan 23 Mei lalu bagi perbicaraan menerbitkan artikel berbaur hasutan dan memfitnah isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Beliau dituduh menerbitkan artikel bertajuk "Let's send the Altantuya murderers to hell" dalam blog www.malaysia-today.net, bertarikh 25 April 2008.

Selain itu, Raja Petra juga dituduh memfitnah Rosmah serta dua yang lain dalam satu akuan bersumpah di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini pada 18 Jun tahun lalu.

Mahkamah Sesyen pada 11 dan 13 November lalu bagaimanapun membebaskan tanpa melepaskan Raja Petra kerana pihak pendakwaan gagal mengesannya.

Mohd Puad berkata, polis juga perlu menyiasat pangsapuri siapakah yang disewa Raja Petra sama ada ia milik seseorang atau organisasi tertentu.

Sementara itu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, berkata, polis memerlukan masa untuk menjejaki Raja Petra untuk melakukan proses extradisi ke Malaysia.

"Kita perlu tunggu proses, bukan hari ini kita cakap, esok juga kita kena tangkap dia. Dia adalah orang yang dikehendaki tapi perlu tunggu sehingga siasatan selesai. Boleh jadi mereka nak bicara dia di situ dulu," katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Untuk Kita Renungkan Bersama..

Lupakan kedaulatan Sultan Perak. Lupakan kedaulatan Raja-raja. Semua ini adalah ciput. Semua kedaulatan ini tidak akan diambil kira dalam agenda globalisasi yang sedang berjalan saat ini.


Semua Tun, Tan Sri, datin, pak haji, ayatollah, padri, sami, rabbai atau apa sahaja bentuk manusia semuanya menjadi ciput dalam agenda baru yang sedang berjalan hari ini.

Tuhan baru telah muncul. Tuhan yang dibawa oleh sistem kapitalis. Tidak percaya? Sila renung dan periksa diri sendiri. Sistem ekonomi kapitalis telah menjadikan manusia berebut-rebut untuk mengumpul harta. Sistem ekonomi kapitalis telah melahirkan satu budaya sehingga umat manusia dalam dunia ini terlupa dan terlalai bahawa kita hanyalah transit di atas muka bumi ini.

Budaya kapitalis ini telah mencakupi semua aspek kehidupan manusia. Manusia moden kurun ke-21 telah dilalaikan untuk menjadi binatang konsumer yang mengguna dan mengumpulkan pelbagai "biji-biji saga" dan barangan kodi untuk mainan.

Manusia moden telah menjadi seperti toyol yang asyik bermain dengan biji-biji saga hingga terlupa bahawa tujuan hidup ini untuk mengenal diri sendiri dan melakukan kebaikan.

Sistem kapitalis telah membawa satu budaya dimana ia mengasak, meraba dan merangsang sifat jahat dalam diri manusia. Hukum induk ekonomi kapitalis - keuntungan maksimum – telah melupuskan nilai baik yang sedia wujud dalam diri manusia.

Justeru, apakah kita hairan apabila kita terbaca dalam akhbar bagaimana pembekal susu tepung di tanah besar China telah membubuh melamin dalam tepung untuk dijual sebagai susu. Mereka menjual susu ini bukan kepada orang Sweden tetapi kepada bayi-bayi China, sanak-saudara mereka sendiri.

Justeru, apakah kita hairan apabila membaca berita di Sepanyol dan Portugal, ada pembekal minyak zaiton membubuh minyak hitam yang terpakai untuk dijual sebagai campuran minyak zaiton.

Justeru, apakah kita hairan apabila membaca bagaimana kontraktor Bumiputera yang bersunat dan selalu naik umrah telah membuat bangunan sekolah, bilik makmal dan hospital dengan menggunakan barangan tidak berkualiti dan akhirnya bangunan-bangunan ini runtuh?

Semua ini dilakukan kerana mereka hidup mengikut hukum dan budaya kapitalisme. Keuntungan maksimum adalah tuhan baru yang sedang disembah. Selama 30 tahun kebelakangan ini, tuhan baru ini muncul di serata pelusuk dunia.

Tuhan ini akan berada di mana sahaja wujudnya sistem ekonomi kapitalis, termasuk di Malaysia.

Tiga puluh tahun dahulu, air, api, jalan raya, hospital, bank, sekolah, universiti, telefon, radio, tv – semua ini milik kita bersama. Semua ini hak milik negara, bermakna hak milik orang ramai. Tiba-tiba harta orang ramai ini telah diswastakan.

Siapa sebenarnya yang menelurkan dan mencadangkan dasar penswastaan ini? Dasar ini dimunculkan oleh pemikir kabel-kabel Illuminati. Para pemikir daripada pelbagai think tank (kumpulan pemikir) ini yang telah mengajukan agenda penswastaan kepada Bank Dunia dan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) sebagai satu usaha untuk apa yang mereka panggil – cara untuk memperbaiki dan mengembangkan ekonomi di negara-negara sedang membangun.

IMF dan Bank Dunia menjadikan penswastaan ini sebagai dasar untuk diterima pakai. Negara Dunia Ketiga yang miskin, jika ingin meminjam dana dari bank-bank antarabangsa, diwajibkan menjalankan dasar penswastaan. Penswataan bermakna menjualkan harta hak milik orang ramai kepada kaum kapitalis antarabangsa.

Di belakang dasar penswastaan ini, para pemilik bank dari kabel Illuminati. Para pemilik bank yang telah mengumpulkan berbilion kertas dolar memerlukan pasaran pelaburan baru. Hukum ekonomi kapitalis mewajibkan kaum pemodal terus mencari pasaran baru.

Di Eropah barat, pasaran telah tepu. Maka kabel Illuminati telah mengarahkan Bank Dunia dan IMF memaksa buka seluas mungkin pasaran di negara Dunia Ketiga. Hasilnya, kita melihat harta negara kita – air, telefon, tv, jalan raya, hospital, bangunan, bank – semuanya bertukar tangan.

Apabila Perang Dingin tamat lihat apa yang telah terjadi kepada Rusia dan Eropah Timur. Negara-negara ini yang sedang mengamalkan sistem ekonomi sosialis telah diasak dan diserang. Rusia dipecah-pecahkan. Perang dicetuskan di Bosnia, di Kosovo, di Montenegro dan di Chechen – semua ini perancangan licik untuk memaksa harta rakyat di Eropah timur dijual kepada kaum pemodal antarabangsa.

Sesudah dasar penswastaan diterima pakai, kita mula terdengar apa yang dikatakan "dunia tanpa sempadan". Dunia tanpa sempadan ini agenda Illiminati untuk melupuskan kedaulatan negara. Dunia tanpa sempadan bukan bererti orang Afrika boleh senang-senang masuk ke Eropah.

Dunia tanpa sempadan bukan bererti buruh rakyat Pakistan boleh masuk ke Jepun untuk mencari kerja.

"Tanpa sempadan" hanyalah untuk duit kaum pemodal masuk ke mana sahaja bagi memaksimumkan untung mereka. Modal antarabangsa ini tidak boleh diganggu-gugat ketika modal ini sedang mencari keuntungan maksimum di mana sahaja di dunia ini. Dunia tanpa sempadan hanyalah untuk para pelabur antarabangsa "bermain tikam dan berjudi" di pasaran saham negara-negara Dunia Ketiga.
Lihat apa yang berlaku di Asia Tenggara pada 1997. Lihat bagaimana kaum kapitalis antarabangsa telah menerobos masuk dan menekan negara-negara Asia Tenggara dan akhirnya banyak hospital kita terjual, telefon kita terjual, sistem pendidikan kita terjual.

Lihat Tesco, Carrefour, Giant, Courts, AIA, ING, Ikea, Burger King, MacDonald, Shell, Esso – semua ini milik pemodal antarabangsa. Semua ini dipaksakan ke dalam pasaran kita melalui perjanjian Pertubuhan Perdagangan Dunia (WTO).

WTO memaksa negara Dunia Ketiga membuka pasaran untuk pemodal antarabangsa masuk mencari untung. Perjanjian ini adalah perjanjian terbuka yang berat sebelah – sama seperti perjanjian-perjanjian East India Company yang telah dibuat oleh Sultan Johor dengan Raffles pada 1819, sama seperti perjanjian Sultan Kedah dengan Francis Light pada 1786, sama seperti Perjanjian Pangkor 1874 yang akhirnya Tanah Melayu jatuh ke tangan British.

Dari zaman penjajah dahulu, cita-cita kaum pemodal kapitalis ini untuk memiliki dunia ini tidak pernah padam-padam. Cita-cita kaum pemodal antarabangsa ini - untuk menjadikan umat manusia sebagai hamba - adalah manifesto Orde Baru Dunia.

Kabel-kabel Illuminati saban hari merancang. Hari ini semua strategi telah dirancang, semua telah disusun. Para pemilik bank di belakang Iluminati sedang dalam persediaan akhir untuk melahirkan apa yang mereka katakan Orde Baru Dunia.

Lihatlah nanti bagaimana kabel-kabel Illuminati ini akan memaksa Malaysia untuk menandatangani Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA). Dalam perjanjian ini, tidak ada yang 'free' (percuma atau bebas). FTA ini akan memaksa kita terus membuka semua pasaran negara kita untuk kaum pemodal antarabangsa mencari keuntungan maksimum.

Orde Baru Dunia ini adalah dunia baru di mana kedaulatan negara tidak wujud lagi. Rancangan ini sedang diatur – Kanada, Amerika Syarikat dan Mexico telah disatukan. Kemudian, seluruh selatan Amerika akan dijerut masuk. Eropah sedang bersatu – ia akan menjerut masuk Afrika dan Timur Tengah. Asia akan dikepalai oleh Jepun yang akan menjerut semua negara di Asia.

Lihat sekarang, telah wujud Asean dan Apec untuk Asia, Kesatuan Afrika Union untuk benua tersebut, dan Kesatuan Negara Amerika Selatan untuk Amerika Latin. Semua ini adalah perancangan Illuminati. Semua ini direstui oleh kaum pemodal antarabangsa. Rancangan akhir mereka ialah untuk memastikan semua rakyat dunia ini akan tunduk kepada kuasa mereka.

Dalam masa yang tidak lama lagi, manusia akan dicap dengan mikrocip. Tidak percaya? Bukankah idea ini telah terkeluar dari mulut seorang pegawai polis Malaysia tiga tahun dahulu dan berita ini telah dilaporkan dalam Utusan Malaysia. Mikrocip ini untuk bayi yang baru lahir – atas alasan untuk mengekori penjahat.

Tetapi hakikatnya mikrocip ini untuk mengawal semua umat manusia agar tunduk kepada sistem ekonomi kapitalis. Umat manusia akan taat bekerja dari jam 9 hingga 5 – hanya bercuti Sabtu dan Ahad.

Jika sopan dan tekun, mereka akan dapat gaji untuk membeli kondo, i-pod, Kancil, kasut Prada, beg Luis Vuitton dan pelbagai jenis "biji-biji saga" yang dijanjikan.

Sila baca novel 1984 oleh George Orwell dan tontonlah filem Metropolis oleh Fritz Lang.

Ini semua bukan dongeng konspirasi. Ini bukan plot sebuah novel yang belum siap. Inilah hakikat politik dunia hari ini. Memahami politik dunia hari ini amat penting.

Jika kita gagal untuk memahami garis dan strategi Illuminati, maka kita tidak akan melawan. Jika tidak bangun melawan, maka umat manusia dalam dunia ini akan dijadikan hamba abdi.
Read More.. Baca selengkapnya..

Gadis Kolej Pasrah Diramas-ramas

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar kolej menjalani latihan praktikal disebuah butik di Ampang dekat sini, trauma selepas majikannya memelukdan menciumnya ketika tinggal berdua di syarikat berkenaan. Difahamkan,tindakan buas majikan berusia 30-an itu yang turut memegang buah dada selain meraba punggung mangsa berulang kali menyebabkannya tergamam.


Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira jam 9 malam Khamis lalu itu,pelajar berusia 20-an berkenaan mendakwa sebelum itu majikannyatiba-tiba mahu bertemunya selepas waktu bekerja.

“Mangsa yang menjalani latihan praktikal di syarikat itu berjumpa dengan majikannya seperti diarahkan.

“Lelaki berkenaan meminta pertolongan mangsa mencuba beberapa helai pakaian ditempah pelanggan,” katanya di sini, semalam.

Tanpa mencurigai apa-apa, mangsa menuruti arahan majikannya denganmengambil pakaian berkenaan sebelum menuju ke tempat persalinan pakaianyang ada di situ.

“Pelajar wanita itu hanya melakukan apa yang diarahkan lelaki terbabit tanpa sebarang prasangka sebelum masuk ke tempat persalinan pakaian berkenaan,” katanya.

Namun, pada masa sama, majikannya dikatakan memaklumkan supaya mangsa tidak mengunci pintu kononnya untuk melihat pakaian yang sudah dicuba.

Sumber itu berkata, mangsa memakai pakaian berkenaan sebelum tempat persalinan itu dimasuki lelaki berkenaan.

“Mangsa pada mulanya tidak mengesyaki apa-apa bagaimanapun terkejut apabila majikannya menghampiri dan tiba-tiba meraba serta memeluknya,”katanya.

Menurut sumber, mangsa bertambah terkejut apabila lelaki terbabit meraba buah dada dan punggungnya. “Dalam masa sama,majikan berkenaan dikatakan memakaikan baju yang dicuba secara paksadan kasar.

“Bagaimanapun, setiap kali pakaiannya dibuka, lelaki miang itu didakwa melakukan perbuatan sama berkali-kali,” katanya.

Ketika kejadian, mangsa dikatakan tidak berani melawan disebabkan khuatir majikannya akan bertindak lebih ganas.

Ini berikutan mangsa tahu hanya tinggal mereka berdua saja di kedai dan berhadapan dengan kemungkinan dirogol jika melawan.
Sumber itu berkata, dalam keadaan terpaksa, dia hanya membiarkan lelaki jahanam berkenaan melakukan perbuatan sama berulang kali.
Read More.. Baca selengkapnya..

Gadis Promoter Diremas-remas..

MERSING: Akibat geramkan rakan di tempat kerja, seorang pemandu lori perabot yang tidak dapat mengawal nafsunya bertindak memeluk pembantu jurujual dari belakang sebelum meraba buah dada mangsa di sebuah kedai perabot di Jalan Mersing-Endau, dekat sini.


Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang, wanita berusia 26 tahun itu sedang mencuci tangan di sinki di belakang kedai perabot berkenaan apabila tiba-tiba lelaki terbabit datang dari belakang dan memeluknya.

Menurutnya, sebaik memeluk mangsa, lelaki berusia 26 tahun itu yang tidak dapat mengawal nafsu terus mengangkat baju mangsa dan memegang payu dara mansga.Mangsa dapat melepaskan diri dari pelukan lelaki itu, lari ke depan kedai sambil menangis dan meminta tolong sebelum menghubungi tunangnya.

Tunang mangsa segera datang dan membawa wanita itu ke balai polis berdekatan untuk membuat laporan. Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohd Nor Rasid, berkata sebaik menerima aduan daripada mangsa, pihaknya bergegas ke tempat kejadian lalu menahan lelaki itu.Menurutnya, lelaki yang beristeri dan mempunyai dua anak itu sudah lama mengenali mangsa.

Difahamkan, ketika kejadian tiada pelanggan di kedai itu manakala seorang lagi pembantu berada di bahagian depan premis.Mohd Nor berkata, lelaki terbabit ditahan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul dan jika didapati bersalah boleh di penjara sehingga 10 tahun, disebat atau denda.

“Lelaki itu direman empat haribagi membantu siasatan dan dijangka dihadapkan ke Mahkamah Majistret,Khamis ini,” katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Sultan Johor Mati, meninggalkan?


Sultan of Johor is Dead ! Bravo!

This animal who killed a caddie for fun, and shot dead innocent people
for overtaking his car, is finally called to the Lord.

With all the violence he conducted before, he deserves to join Allah,
the master of all violence.

He will be taken over by the crown prince, another animal, who raped
any woman he saw and like on the streets.


From: FairToAll <27w...@gmail.com>
Read More.. Baca selengkapnya..

Gadis 14 tahun dirogol ketika berkemban..

KUALA LANGAT: Dia layak digelar lelaki durjana kerana sanggup menjadikan anak saudaranya yang berusia 14 tahun sebagai pemuas nafsu. Perbuatan itu hanya terbongkar selepas mangsa disahkan mengandung enam bulan.



Lelaki berusia 49 tahun dan bekerja sendiri itu dipercayai kali pertama merogol anak saudaranya yang dijaga sejak berusia tiga belas tahun pada 2008 dan kali terakhir perbuatan terkutuk itu berlaku dua minggu sebelum mangsa membuat laporan polis, Jumaat lalu.


Difahamkan, kali pertama mangsa yang juga pelajar tingkatan dua sebuah sekolah di daerah ini dirogol di sebuah rumah di Tanjung Sepat, dekat sini, ketika keluar dari bilik air dalam keadaan berkemban.


Pada masa sama, suspek dikatakan mengambil kesempatan dengan ketiadaan isterinya di rumah sebelum memaksa mangsa masuk ke dalam bilik lalu merogolnya dan kejadian itu berlarutan tanpa disedari isterinya.


Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Mohamad Radzi Ishak, berkata perbuatan tidak bermoral lelaki terbabit terbongkar selepas jiran menyedari perubahan bentuk badan mangsa dan memberitahu isteri suspek sebelum mangsa didesak menceritakan kejadian sebenar.

“Mangsa kemudian membuat satu laporan polis berhubung kejadian itu pada 22 Januari lalu dan susulan kejadian, kami menahan seorang lelaki yang juga bapa saudara keesokannya bagi membantu siasatan.


“Hasil soal siasat, mangsa mendakwa terpaksa mendiamkan diri kerana takut dan membiarkan dirinya menjadi pemuas nafsu lelaki terbabit berulang kali,” katanya di sini, semalam.


Ibu bapa kandung mangsa sudah bercerai dan mangsa dikatakan diserahkan kepada ibu saudaranya untuk dijaga.


Mangsa juga sudah dihantar ke hospital untuk pemeriksaan dan positif mengandung.


Mohamad Radzi, berkata hasil siasatan polis mendapati mangsa mula dirogol ketika berusia 13 tahun dan dia dikatakan membiarkan perkara itu berlarutan sehingga kini.


“Siasatan ke atas suspek juga dia mengaku mengambil kesempatan dengan menodai mangsa berulang kali.


“Suspek direman empat hari bermula pada 23 Januari lalu dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol,” katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Pasangan berkhalwat lari tak sempat nak zip seluar

SABAK BERNAM: Perbuatan pasangan kekasih memadu asmara tanpa segan silu di pondok sekitar Dataran Rakyat, Taman Berjaya di sini amat dikesali kerana ia bukan saja tidak elok dipandang, malah menjadi contoh tidak baik kepada kanak-kanak yang bermain di dataran itu.



Kegiatan tidak sopan yang sering dilakukan muda-mudi dari luar kawasan pada waktu petang dan malam itu mendatangkan rasa tidak senang penduduk kerana ia memalukan mereka apabila menjadi buah mulut orang ramai.

Kebanyakan pasangan yang memadu kasih di situ terdiri daripada golongan remaja ‘mat motor’ atau pelajar kolej berhampiran yang sering bergurau senda dengan pasangan serta berpelukan tanpa menghiraukan orang awam yang lalu-lalang.

Malah, penduduk pernah cuba menasihati pasangan yang berasmara di situ tetapi kerana ketakutan, mereka tergesa-gesa melarikan diri tanpa sempat memasang tali pinggang dan zip seluar.

Penduduk, Mahiran Tukimin, 60, berkata perlakuan sumbang itu sudah lama mencemar nama baik taman itu serta kesucian agama Islam dan berharap pasangan kekasih yang gemar berbuat demikian segera menghentikannya.

“Saya dan seorang rakan pernah menghampiri pasangan yang asyik bercumbu. Ketika itu mereka serta-merta menjarakkan diri antara satu sama lain tetapi selepas kami beredar tidak sampai 50 meter, mereka bercumbuan semula,” katanya.

Mahiran berkata, kegiatan sumbang itu kadangkala berlarutan sehingga tengah malam dan awal pagi seolah-olah mereka tidak peduli jika ada sebarang serbuan atau tindakan undang-undang yang mungkin dikenakan terhadap mereka.

Penduduk, Ahmad Alfiz Md Muklas, 23, pula berkata perlakuan menyakitkan mata itu semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini mungkin kerana kurangnya pemantauan pihak bertanggungjawab terutama jawatankuasa masjid.

Beliau berharap Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) khususnya jawatankuasa Masjid Hishamuddin, Sabak Bernam lebih peka terhadap perkara ini dan mengambil tindakan sewajarnya bagi mengatasinya.

“Saya berharap dengan tersiarnya berita ini, pihak yang melakukan perkara tidak sopan ini dapat menghentikan kegiatannya, manakala jawatankuasa masjid akan lebih prihatin dan ibu bapa sentiasa memantau kegiatan anak masing-masing,” katanya.

Tinjauan Sentral di taman itu mendapati segala kemudahan rekreasi seperti taman permainan kanak-kanak, gelanggang bola keranjang, bola jaring, sepak takraw, laluan larian, padang rumput dan pondok berehat disediakan dengan sempurna untuk kegunaan penduduk.

Penyalahgunaan kemudahan itu amat dikesali dan ia dijangka bertambah melarat pada masa depan jika tidak dibendung segera.
Read More.. Baca selengkapnya..

Kekasih, Betapa Kejamnya ko..hik..hik..hik!

KUALA LUMPUR: Hasrat seorang gadis yang juga pelajar sebuah kolej swasta berusia 19 tahun untuk bertemu bakal mentuanya berkubur apabila dia menjadi mangsa pemuas nafsu sekumpulan empat lelaki diketuai teman lelakinya sendiri ketika berkunjung ke Projek Perumahan Rakyat (PPR) Desa Petaling di sini, Selasa lalu.


Lebih menyedihkan, mangsa diperlakukan seperti hamba seks dan diperkosa bergilir-gilir hampir 10 kali dalam tempoh lima jam.

Semuanya bermula kira-kira jam 11 malam apabila mangsa yang berada di rumahnya di sebuah pangsapuri di Jalan Jejaka, Cheras di sini, dihubungi teman lelakinya berusia awal 20-an menjemputnya keluar bersiar-siar.

Menurut sumber, mangsa dan teman lelakinya kemudian singgah makan di Tasik Permaisuri, Cheras.

“Di gerai itu ada tiga lagi lelaki berusia lingkungan 20-an dipercayai kenalan teman lelaki mangsa.

“Teman lelaki mangsa turut memperkenalkan ketiga-tiga kenalannya sebelum mereka menjamu selera bersama,” katanya.

Menurutnya, selesai makan, mangsa dipelawa ke rumah teman lelakinya untuk bertemu bakal ibu dan bapa mentuanya selain menolong mereka memindahkan barang ke rumah baru.

Sumber berkata, sebaik tiba di rumah berkenaan, mangsa terkejut apabila mendapati rumah terbabit kosong.

“Mangsa bertanya kepada teman lelakinya ke mana ibu bapanya pergi, tetapi lelaki terbabit mendakwa orang tuanya mungkin sudah ke rumah baru mereka.

“Bagi meyakinkan mangsa, teman lelakinya itu mendakwa akan membawanya ke rumah baru mereka, namun dia perlu memeriksa barangan dalam rumah terlebih dulu,” katanya.

Sumber itu berkata, ketika lelaki terbabit berpura-pura memeriksa barangan dalam rumah berkenaan, tiga rakan yang ditemui di restoran tiba di rumah berkenaan.

Menurut sumber itu, sebaik tiga rakan terbabit memasuki rumah berkenaan, teman lelaki mangsa mula menunjukkan taring apabila cuba menodai mangsa di hadapan rakannya.

Tersentak dengan perbuatan itu, mangsa segera menampar teman lelakinya itu, namun tindakan berkenaan mengundang padah apabila dia diugut selain dipukul.

Malah, mangsa juga dirogol teman lelakinya biarpun merayu dikasihani manakala tiga rakannya pula bersubahat dengan membantu memegang tangan dan kaki gadis berkenaan.

Sumber berkata, kumpulan terbabit kemudian merogol mangsa secara bergilir-gilir hampir 10 kali.

Mereka kemudian menghantar mangsa ke rumahnya kira-kira jam 7 pagi selepas teman lelakinya mengugut akan mencederakannya jika mendedahkan perkara itu kepada ahli keluarganya atau pihak berkuasa.

Bagaimanapun, mangsa tidak mengendahkan ugutan itu apabila membuat laporan di Balai Polis Salak Selatan di sini.
Read More.. Baca selengkapnya..

Pakai Kopiah, Pegang Tasbih..Tapiiiiiii...he he he.

KUALA LUMPUR: Memakai kopiah sambil memegang tasbih. Itulah penampilan seorang lelaki berusia 40-an yang dicekup berkhalwat bersama seorang guru wanita yang juga isteri kepada Imran.


Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi itu, skandal pasangan terbabit terbongkar selepas penduduk sebuah taman perumahan di pinggir ibu kota membuat pemeriksaan mengejut di rumah lelaki itu.


Pemeriksaan yang dilakukan dengan kerjasama polis itu dibuat selepas menerima aduan mengenai pasangan yang duduk serumah tanpa ikatan perkahwinan.


Selepas pintu diketuk, lelaki terbabit muncul berkopiah dan memegang tasbih. Walaupun hanya mereka berdua di dalam rumah itu, pasangan terbabit cuba menidakkan kesalahan dilakukan.


Antara alasan yang diberi, lelaki terbabit mendakwa hanya membantu wanita yang dalam kesusahan, malah sibuk memberitahu wanita itu diceraikan suaminya dengan talak tiga sebanyak empat kali dan sibuk mengatakan wanita dicekup bersamanya adalah guru yang tahu menilai perkara baik atau buruk.


‘Guru terlampau’ itu pula berkeras mengatakan dia tidak berkhalwat dan tidak takut kerana tidak melakukan apa-apa kesalahan. Pasangan terbabit dibawa ke balai polis dan satu laporan polis dibuat mengenai tangkapan itu.


Pemeriksaan di rumah pasangan berkenaan yang turut disertai wartawan Metro Ahad bersama pengerusi surau taman perumahan berkenaan serta kira-kira 10 penduduk dibuat selepas mendapat maklumat orang ramai.


Dalam pada itu Penolong Pengarah Unit Perhubungan Awam Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Mohd Hidayat Abd Rani mengesahkan kes berkenaan dirujuk kepada Jais dan kini disiasat.
Read More.. Baca selengkapnya..

Gadis 14 tahun diperkosa 20 kali - kakak angkat tengok sahaja

KUALA LUMPUR: Dia dirogol hampir 20 kali oleh teman lelaki kakak angkatnya sebaik melarikan diri dari rumah.



Sepanjang tempoh itu, dia dijadikan tempat pemuas nafsu lelaki yang berusia lewat 20-an yang bagaikan mendapat kerelaan daripada kakak angkat mangsa sendiri. Malah, setiap kali mangsa dinodai lelaki durjana itu, wanita berkenaan yang juga kekasihnya turut berada di lokasi sama. Itulah nasib malang terpaksa dilalui seorang remaja berusia 14 tahun akibat melarikan diri dari rumahnya selepas diperangkap pasangan kekasih itu.

Semuanya bermula kira-kira enam bulan lalu, apabila remaja terbabit yang tinggal di Tapah, Perak melarikan diri ke ibu kota selepas diperdaya pasangan kekasih itu. Difahamkan, pasangan kekasih itu hanya mengambil masa sebulan untuk memerangkap remaja mentah terbabit mengikut mereka dengan mengumpan kebebasan hidup di ibu kota. Sumber berkata, sejak melarikan diri, mangsa tinggal bersama pasangan itu di sebuah rumah kedai di Ampang.

“Selepas beberapa hari mendiami rumah berkenaan, lelaki terbabit mula menunjukkan belang dengan merogol mangsa. “Lebih menghairankan apabila kakak angkat yang juga kekasih lelaki terbabit bagaikan merelakan perbuatan itu. “Malah, wanita berkenaan mampu tersenyum setiap kali menyaksikan kekasihnya itu merogol mangsa,” katanya.

Akibat tidak tahan dengan perbuatan keji itu, mangsa menghubungi ahli keluarganya sebelum dijemput pulang ke kampung halaman. Namun, belum sempat sebulan remaja itu tinggal di rumahnya, pasangan kekasih itu datang sebelum melarikan mangsa ke ibu kota.

Sumber berkata, sebaik ke ibu kota, pasangan itu ‘menyembunyikan’ mangsa di sebuah rumah di kawasan Puchong di sini, bagi mengelak ahli keluarga mangsa datang menjemputnya semula. “Mangsa diperlakukan seperti sebelumnya.

Dia terus dinodai berulang kali oleh lelaki terbabit,” katanya. Akibat tidak tahan dengan perbuatan itu, mangsa menghubungi pihak berkuasa sebelum melaporkan kejadian berkenaan. Mangsa diselamatkan beberapa anggota dari Balai Polis Puchong sebelum dia dihantar ke Balai Polis Tapah, untuk tindakan dan siasatan lanjut.

Difahamkan, ahli keluarga mangsa bergegas ke balai polis berkenaan sebaik dimaklumkan dan ketika itulah remaja malang itu memberikan keterangan kepada pihak berkuasa. Sehubungan itu, kes berkenaan dirujukkan semula ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan namun enggan mengulas lanjut.
Read More.. Baca selengkapnya..

Minta Royalti Minyak, Shalat Hajat...Unik khan..he he he.

Matlamat untuk mengumpulkan 100,000 orang di Stadium Sultan Mohd IV tercapai untuk program Solat Hajat dan Majlis Penerangan Royalti Minyakoleh YBM Tengku Razeleigh Hamzah malam tadi.

















"Berbanding dengan Forum Wang Ehsan anjuran UMNO yang dihadiri oleh hanya 500 orang (yang digembar-gemburkan 5,000 orang oleh media arus perdana) menunjukkan bahawa rakyat berdiri teguh bersama kepimpinan Kerajaan Negeri di dalam isu Royalti," tegas seorang pemimpin PAS yang sempat GB hubungi dan mengikut maklumat yang aku (TP) dapat, majoriti yang hadir ke majlis Forum Wang Ehsan anjuran UMNO ialah para pendidik yang dikerah supaya menghadirkan diri

Sambil menegaskan kehadirannya pada sesi penerangan malam ini mendapat perkenan Istana Kelantan, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, Negeri Kelantan berhak menerima royalti petroleum sebanyak 5% dan bukannya "wang ehsan" seperti yang terkandung didalam perjanjian antara Negeri Kelantan dengan Petronas.

“Saya maklum kepada Tuanku perkara ini, Tuanku perkenan. Pemangku Raja kata bagus Tok Li, bagus, beritahu rakyat perkara yang sebenar..!” kata beliau pada program penerangan isu tuntutan royalti di sini.

Justeru, Pengasas Petronas itu mengesahkan Kelantan berhak menerima bayaran wang royalti sebanyak 5%seperti yang termaktub didalam perjanjian antara Negeri Kelantan dengan Petronas.

Pada masa yang sama Tengku Razaleigh juga berkata beliau tidak mempedulikan apa jua tohmahan orang berhubung kehadirannya malam ini.

“Kalau ada orang kata atau tohmah apa-apa, jawapan saya - peduli apa orang lain,” kata beliau sambil menambah, kehadirannya adalah sebagaiseorang rakyat Kelantan yang bertanggung jawab kepada negerinya dan demi kepentingan Negeri dan rakyat Kelantan.

Pada sidang media selepas ceramahnya pula, Tengku Razaleigh menyifatkanPengerusi UMNO Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed sebagai pengampumanakala Utusan pula adalah "akhbar dongeng".

“Jangan sebut namaitu depan saya. Mustapa pengampu Utusan dongeng,” katanya ketikadiminta mengulas kenyataan Mustapa bahawa Kerajaan Pusat hanya akanmembayar wang ehsan kepada Kerajaan Negeri Kelantan.

Ditanyakonflik antara wang ihsan dan royalti beliau berkata, “royalti bukanwang ihsan dan wang ihsan bukan royalti, wang ihsan tidak wujud dalamperjanjian yang ditandatangani sebaliknya yang wujud hanyalah royalti.”

Bagaimanapun beliau menyerahkan kepada Kerajaan Negeri untuk menolak atau menerima bayaran royalti atau wang ehsan.

Terdahulu, Tengku Razaleigh dan Dato' Paduka Husam Musa tiba di sinikira-kira jam 9.30 malam tadi dengan diarak oleh 50 beca dari PersatuanPengayuh Beca Kelantan dan hampir 30 buah motosikal Honda Klasikdaripada Kelab Honda Klasik Kelantan sebagai tanda sokongan daripelbagai pihak terhadap isu tuntutan Royalti Minyak Kelantan.

Difahamkaniringan beca adalah atas kehendak Persatuan Penarik Beca Kelantansendiri untuk membawa Tengku Razaleigh sebagai tanda sokonganpenerangan beliau terhadap tuntutan royalti negeri.
Read More.. Baca selengkapnya..

Rogol..

PUCHONG: Kebahagiaan dicari menerusi perkenalan singkat seorang gadis yang juga pelajar Tingkatan Dua Sekolah Menengah Kebangsaan Hamid Khan Tapah, Perak, dengan seorang lelaki akhirnya bertukar ngeri apabila dia dirogol berulang kali lelaki itu.


Difahamkan, kejadian gadis itu dirogol lelaki durjana berusia 20-an itu bermula selepas dia melarikan diri mengikut kekasihnya itu ke Pandan Indah, dekat sini, November lalu.

Menurut sumber polis, ketika di Pandan Indah gadis terbabit menetap bersama kekasihnya di bilik yang disewa kekasihnya itu. “Di bilik itu, lelaki berkenaan merogol gadis itu buat pertama kali tanpa kerelaan. Selepas kejadian pertama, gadis berusia 14 tahun itu berterusan menjadi habuan nafsu seks lelaki itu secara paksa.

“Selepas kira-kira sebulan gadis itu menetap di Pandan Indah, keluarganya berjaya mengesannya sebelum membawanya balik ke kampung mereka di Bidor, Perak.

“Bagaimanapun, hanya selepas tiga hari di Bidor, gadis itu dibawa lari lelaki itu tanpa pengetahuan keluarganya. Tetapi kali ini gadis terbabit dibawa ke Puchong Utama, Selangor,” katanya.


Sumber berkata, tidak tahan menjadi ‘alat’ pemuas nafsu lelaki itu, gadis terbabit kemudian membuat laporan di Balai Polis Puchong.

Susulan laporan itu, polis melanjutkan kes berkenaan dengan membawa gadis itu ke Balai Polis Tapah sebelum mangsa menceritakan kejadian dia dirogol lelaki terbabit kepada ahli keluarganya di balai polis itu.

“Siasatan awal mendapati pengadu masih bersekolah di Tapah, Perak dan bertindak keluar rumah sebelum mengikut teman lelakinya ke Pandan Indah, Ampang.

“Ketika di bilik sewa teman lelakinya di Pandan Indah itu, mereka sudah beberapa kali melakukan hubungan seks. Bagaimanapun, pengadu mendakwa hubungan itu dilakukan secara paksa,” katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Ada juga nih Istri yang xde setia..he he he.

KULIM : Angkara nafsu, seorang wanita berusia 32 tahun sanggup ‘makan luar’ dengan mengajak teman lelaki ke rumahnya ketika suaminya keluar bekerja.


Bagaimanapun, kegiatannya itu terbongkar apabila dia bersama pasangannya seorang lelaki bukan Islam berusia 23 tahun ditahan penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) dalam operasi cegah maksiat di sekitar kawasan perumahan di Kulim Hi Tech, dekat sini, semalam.

Dalam serbuan kira-kira jam 9.30 pagi itu, pasangan terbabit dicekup dalam keadaan separuh bogel kerana tidak menyedari kehadiran penguat kuasa PADK. Takajut dengan kehadiran penguat kuasa PADK, lelaki terbabit cuba melarikan diri terkincit-kincit dengan mengambil pakaiannya yang diletakkan di lantai ruang tamu rumah berkenaan selepas mendengar ketukan di pintu hadapan rumah teman wanitanya, namun gagal apabila kawasan itu dikepung.

Penolong Pegawai Agama Daerah Kulim, Azmi Abdul Rejab, berkata lima pegawai PADK menjalankan pemeriksaan di rumah wanita terbabit selepas menerima maklumat daripada orang ramai yang sering melihat pasangan itu. “Ketika kami tiba, pintu hadapannya tertutup tetapi tidak berkunci.

Melihat keadaan itu pegawai penguat kuasa PADK mengetuk pintu dan memberi salam. “Apabila membuka pintu, kami takajut melihat pasangan terbabit yang berada di atas sofa ruang tamu rumah berkenaan dalam keadaan separuh bogel,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, mereka kemudian mendapati seorang lelaki yang hanya memakai seluar dalam cuba mencapai pakaian di atas lantai untuk melarikan diri, manakala wanita terbabit tidak sempat melakukan apa-apa dan hanya mengambil anak perempuannya yang berusia dua tahun untuk melindungi tubuhnya yang montok hanya memakai baju tidur.

“Hasil soal siasat mendapati wanita terbabit bekerja di sebuah kilang di Kulim Hi-Tech dan pasangannya seorang lelaki yang bukan beragama Islam turut bekerja di kilang sama.

“Ketika kejadian suami wanita itu tidak berada di rumah kerana bekerja dan wanita itu mengambil kesempatan mengajak pasangannya itu ke rumah untuk memadu asmara,” katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Jumat, 29 Januari 2010

1 kes rogol setiap 4 jam di Malasya..!!!

Jawapan Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Fu Ah Kiow, di Dewan Rakyat
semalam seolah menggambarkan keadaan jenayah dalam negara kita terkawal.
Umpamanya beliau berkata indek jenayah di empat buah negeri iaitu Johor, Negeri
Sembilan, Sabah dan Kuala Lumpur menunjukkan penurunan.



Dalam pada itu beliau menjelaskan pada tahun 2005, terdapat 9,617 kes ragut, 15,409
kes rompak dan 497 kes bunuh. Tahun 2006, 9,551 kes ragut (turun 66 kes), 21,419
kes rompak (naik 6,010) dan 604 kes bunuh(naik 107).

Lebih membimbangkan lagi adalah kes rogol. Tetapi menurut Timbalan Menteri
berkenaan walaupun terdapat 1,206 kes rogol (yang dilaporkan) untuk 7 bulan pertama
tahun ini, 86% telah diselesaikan. Saya tidak nampak kes yang diselesaikan itu, yang
saya nampak adalah jumlah kes iaitu 1,206 dari Januari ke Julai 2007, bermakna
terdapat purata 172 kes rogol sebulan ataupun 5.7 kes sehari di Malaysia ataupun
hampir 1 kes rogol setiap 4 jam!

Angka ini ternyata membayangkan betapa tidak selamatnya suasana dalam negara. Dan
kita sudah pasti tidak tahu berapa pula bilangan kes rogol yang tidak dilaporkan sama-
sekali mungkin kerana malu, takut, diugut dan sebagainya.

Dimanakah silap kita?

Menurut Timbalan Menteri itu lagi punca berlaku kes jenayah termasuk menjadikan
wanita sebagai mangsa disebabkan faktor ekonomi seperti pengangguran, penggunaan
dadah yang serius,dan kehadiran pekerja asing. Lalu apakah langkah yang telah kita
ambil? Apakah usaha kita untuk membentuk dan melahirkan masyarakat yang
berkahlak dan bertaqwa?
Read More.. Baca selengkapnya..

Kekejaman ISA lagi nih..he he he he...takuuuuuuttt!

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein mengesahkan 10 orang ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana dipercayai terbabit dengan kegiatan keganasan.


Pada sidang akhbarnya Putrajaya, beliau berkata, semua 10 yang ditahan itu tersenarai sebagai suspek pengganas yang dikehendaki yang cuba merancang melakukan serangan.

Hishamuddin juga menyifatkan mereka yang ditahan itu boleh memberi ancaman kepada keselamatan.

Beliau bagaimanapun enggan memberikan butiran mereka yang ditahan dan warga negara suspek terbabit.

Hishamuddin juga menafikan jumlah yang ditahan bukannnya 50 orang.

Sebelum ini, peguam Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) dan pejuang hak asasi, Edmund Bon mendedahkan lima puluh orang, termasuk rakyat asing dan pelajar universiti tempatan ditahan Khamis lalu.

Menurut Edmund, mereka yang ditahan dibawa ke ibu pejabat polis Bukit Aman.

Katnya, 38 orang daripada mereka dibebaskan sehari selepas itu, manakala yang lainnya masih ditahan.

Edmund juga berkata, beliau telah bercakap dengan beberapa mereka yang telah dibebaskan dan sedang berusaha menemui mereka yang masih ditahan.

ISA membenarkan penahanan tanpa bicara.
Read More.. Baca selengkapnya..

Mitos n Kebohongan..Dibaca yuk!

Mitos ialah naratif yang dibuat bertujuan untuk memesongkan hakikat.

Contohnya: Raja dikatakan jelmaan tuhan - mitos ini bertujuan membodohkan kaum tani agar mereka memberikan tanaman mereka pada satu kumpulan manusia yang malas bekerja.



Mitos ini berpanjangan dan ditokok tambah: selepas satu, satu lagi ditambah. Hakikatnya mitos raja dari muntah lembu atau raja jelmaan tuhan bertujuan untuk menipu. Walhal antara raja dengan sesiapa sahaja tidak ada bezanya. Yang melahirkan perbezaan hanyalah mitos.

Contoh mitos: Pokok itu berhantu. Pokok itu wujud dan dapat dilihat dan dibuktikan. Tetapi hantu itu tidak wujud. Mitos hantu diwujudkan untuk menakut-nakut. Apabila kita takut, maka kita akan mencari perlindungan.

Peranan untuk melindungi kita daripada hantu ialah bomoh dan dukun. Akhirnya kita tunduk pada kuasa bomoh dan dukun.

Mitos diwujudkan untuk tujuan baik dan tujuan jahat. Jangan pergi di dalam gua ini, ada hantu adalah nasihat yang bersalurkan penakutan. Nasihat ini baik kerana cuba menjaga keselamatan. Ia juga tidak baik kerana asasnya satu pembohongan.

Hari ini mitos masih cuba di wujudkan – tetapi agak susah. Dengan kemajuan ilmu, tidak ramai yang akan mempercayai mitos-mitos baru yang hendak direka.

Mitos seperti angkasawan Neil Armstrong turun ke bulan dan kemudian terdengar suara azan. Atau mitos Bruce Lee mati kerana bersilat dengan Dicky Zulkarnain – semua ini cuba disebarkan untuk menjadi bahan lawak jenaka.

Tujuan asal mitos ialah untuk membodohkan dan dalam masa yang sama menakut-nakutkan orang ramai. Kalau Raja Jepun berasal daripada Tuhan, maka diharapkan rakyat Jepun akan tunduk. Walhal kalau Raja Jepun ini makan petai, kencing dia tetap hancing. Kalau Putera Charles tercirit, baunya tetap busuk.

Lawan mitos ialah fakta. Fakta dapat dibuktikan melalui pengkajian. Ilmu pengetahuan manusia datang dari fakta dan pemikiran manusia. Semua ilmu dalam dunia ini berpunca daripada tiga sumber.

Pertama: Pengumpulan pengalamnan. Kedua: Kaji selidik. Ketiga: Ujian dalam bilik makmal.

Sesuatu mitos akan pecah jika kita berfikir secara rasional. Kajian ilmiah akan dapat membuktikan sama ada sesuatu itu mitos atau fakta. Jika sesuatu masih dalam kajian dan belum dapat dibuktikan betul atau salah, maka ia masih di tahap teori.

Satu ketika dahulu Letupan Besar atau Big Bang hanya satu teori. Hari ini ia telah diterima sebagai fakta. Teori menjadi fakta apabila kajian dapat membuktikan teori ini.

Ilmu pengetahuan adalah pengumpulan pengalaman manusia dari suatu zaman ke suatu zaman. Buruk atau baik pengalaman ini akan menjadi panduan. Panduan ini adalah ilmu pengetahuan. Ada ilmu pengetahuan yang turun dari mulut ke mulut. Ada yang dibukukan.

Dalam negara kita, ada beberapa mitos yang disebarkan. Pada ketika mitos ini disebarkan, ramai warga negara kita belum bersekolah. Maka mitos ini diterima bulat-bulat. Penyebaran mitos ini memang bertujuan untuk membodohkan kita semua.

Tetapi dengan adanya internet, kita dapat memecahkan mitos-mitos ini melaui pengkajian berdasarkan fakta-fakta.

Mitos Pertama

Hari Malaysia bukan pada 31 Ogos tetapi 16 September. Bohong. Sabah, Sarawak, Singapura dan Tanah Melayu menjadi persekutuan Malaysia pada 16 September 1963.

Singapura meninggalkan Malaysia pada 9 Ogos 1965. Tidak percaya, sila tanya orang Sabah dan Sarawak.

Mitos Kedua

Merdeka dimulakan oleh United Malays National Organisation. Bohong. Parti yang awal memperjuangkan dan melaugkan slogan MERDEKA ialah Kesatuan Melayu Muda (KMM) yang ditubuh pada 1938. United Malays National Organisation belum wujud lagi.

Apabila wujud, slogan United Malays National Organisation ialah HIDUP MELAYU dan bukan MERDEKA!

Mitos Ketiga

Lagu Negaraku dikatakan lagu kebangsaan kita. Bohong. Lagi ini bukan ciptaan warga Tanah Melayu. Penciptanya orang Perancis bernama Pierre Jean de Beranger (1780-1857).

Nama asal lagu ini, Memula Moon. Bertukar menjadi Terang Bulan.

Di zaman konfrontasi Malaysia-Indonesia, radio repuklik itu memainkan lagu ini untuk mengejek Tunku Abdul Rahman yang dianggap budak suruhan British. Dari Terang Bulan menjadi Negaraku.

Mitos Keempat

Bendera Jalur Gemilang – namanya baru berusia lima tahun. Ia adalah tiruan bulat-bulat bendera Amerika Syarikat yang bernama Star Spangled–Banner, Stars and Stripes dan Old Glory. Jalur Gemilang diciplak daripada bendera Amerika.

Buktinya, lihat Jalur Gemilang tidak ada motif Nusantara atau Melayu. Warna merah dan putih adalah motif Nusantara - merah ertinya darah rakyat dan putih pula hati rakyat. Motif Nusantara ini wujud pada bendera Singapura dan Indonesia.

Mitos Kelima

Wujud perpaduan Melayu. Bohong. Tidak ada perpaduan Melayu. Tidak pernah terjadi perpadun Melayu semenjak konsep Melayu itu wujud. Tidak mungkin adanya perpaduan Melayu seperti mustahilnya lahir perpaduan Cina, perpaduan Arab, perpaduan Itali, perpaduan India.

Mitos perpaduan Melayu bergerak dengan menakut-nakutkan orang Melayu daripada 'ditelan' oleh Cina dan India. Apabila Melayu jadi takut maka akan datang pembantu. Seperti mitos pokok ada hantu. Orang kampung yang takut pada hantu memanggil bomoh untuk menghalau hantu.

Ini cara klasik sesuatu mitos bergerak - takut-takutkan orang ramai. Apabila orang ramai takut, maka mereka akan mencari perlindungan. Maka muncul United Malays National Organisation menjadi pelindung, walhal yang menimbulkannya gerombolan ini juga.

Mitos Keenam

Malaysia negara unik. Bohong. Mitos ini disebarkan untuk membodohkan rakyat negara ini yang malas membaca dan hanya suka mendengar.

Mitos ini bertujun untuk menunjukkan hanya gerombolan United Malays National Organisation sahaja yang dapat memerintah kerana Malaysia ini unik.

Hakikatnya Malaysia tidak unik; bukan Malaysia sahaja dalam dunia ini yang berbilang-bilang kaum, berbilang-bilang bahasa, pelbagai agama dan budaya. Tidak ada negara yang monolithic dalam dunia ini – semua ada kepelbagaian. Setiap negara dalam dunia ini ada kepelbagaian.

Teknologi boleh memecahkan mitos. Lihatlah betapa teknologi dan ilmu pengetahuan telah memecahkan mitos-mitos ini. Betapa internet telah membolehkan kita bersama-sama mencari fakta dan menilai dokumen sejarah.

Kalau dulu kita tidak tahu asal-usul lagu Negaraku. Hari ini gambar dan riwayat hidup pembuat lagi ini kita kenali. Kalau dulu ada yang menerima mitos tentang kemerdekaan dicapai tanpa tumpah darah. Hari ini mitos ini telah terbarai, pecah.

Dokument-dokumen sejarah ini semuanya boleh kita baca melalui internet.

Kemajuan manusia akan terus memecahkan mitos-mitos yang lapuk dan berkarat ini. Teknologi akan membebaskan manusia daripada diperangkap dan dibelenggu mitos-mitos.

Tanpa mitos, manusia akan jadi berani. Insan yang berani bebas adalah insan yang berfikir. Manusia yang berfikir tidak akan tunduk kepada sesipa kecuali fikrahnya yang rasional.
Read More.. Baca selengkapnya..

Rais: Media tradisional jangan jadi alat propaganda

Para pembaca semestinya akan beralih kepada internet untuk mendapatkan berita sekiranya media tradisional kekal dengan gaya penulisan lama yang menampilkan laporan berdasarkan apa yang dirasakan oleh editor perlu dibaca oleh orang ramai sahaja, atau menjadi alat propaganda semata-mata.



Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata internet yang mencetuskan satu fenomena perubahan baru di seluruh dunia, membolehkan orang ramai membaca apa sahaja yang ingin dibaca mereka.



Beliau berkata demikian dalam ucapannya semasa merasmikan persidangan antarabangsa mengenai Kewartawanan yang Bebas dan Bertanggungjawab di Port Dickson, hari ini.

Teks ucapan beliau dibacakan oleh Timbalan Ketua Setiausaha (Penerangan) Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Azmi Ali.

Rais berkata wartawan perlu bebas dalam melaksanakan kewajipan membekalkan maklumat kepada orang ramai dengan mematuhi beberapa peraturan mudah, seperti yang pertama kewajipan utama adalah terhadap kebenaran, kesetiaan penuh kepada rakyat, perlu berdisiplin untuk membuat pengesahan terhadap setiap laporan, dan kekal bebas daripada kongkongan pihak yang dilaporkan.

Beliau berkata di negara-negara tanpa kebebasan akhbar, majoriti wartawan yang membuat laporan berita mungkin tidak mematuhi standard kewartawanan ini.

"Media yang dikongkong sering dilarang daripada mengkritik kerajaan dan dalam banyak kes, ia dikehendaki menyebar propaganda, seolah-olah propaganda ini adalah berita.

"Pelbagai bentuk tapisan pula dikenakan yang mungkin menghadkan laporan berita berhubung isu-isu yang dianggap sensitif oleh kerajaan," katanya.

Katanya para wartawan setiap hari berhadapan dengan risiko yang ditampilkan menerusi undang-undang media yang ketat, dan ancaman seperti kemungkinan lesen penerbitan tidak dibenarkan untuk diperbaharui, saman, denda atau penjara, serta gangguan dalam pelbagai bentuk campurtangan kerajaan di bilik berita.

Rais berkata selaras dengan kemunculan pelbagai isu dan cabaran ini, badan Society of Professional Journalists (SPJ) ditubuhkan pada tahun 1909 di Amerika, khusus untuk menggalakkan amalan kewartawanan yang bebas di samping menjana standard tinggi etika perlakuan.

Menurutnya SPJ menampilkan kod etika secara sukarela untuk dijunjung oleh ribuan wartawan tapa mengira tempat atau platform, dan ia diguna pakai secara meluas di bilik-bilik berita ahupun kelas-kelas latihan sebagai garis panduan bagi perlakuan beretika.

Kira-kira 60 peserta dari Malaysia dan negara-negara Selatan seperti Azerbaijan, Brunei, Kemboja , Fiji, India, Sri Lanka, Venezuela dan Vietnam mengambil bahagian dalam persidangan dua hari itu.

- Bernama
Read More.. Baca selengkapnya..

Kepala Babi kq ada d Mesjid..???

Polis akan bekerjasama dengan pakar forensik dan veterinar untuk membuat kajian termasuk menentukan spesies dan asal babi hutan yang kepalanya diletakkan di kawasan dua masjid di Petaling Jaya
dua hari lalu.



"Kita percaya ia sedikit sebanyak akan dapat membantu kita dalam menyiasat kes tersebut," kata Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan polis kontinjen Kuala Lumpur hari ini.



Katanya polis sedang menyiasat kemungkinan ia diperoleh dari premis
yang menghidangkan makanan haiwan eksotik.

"Kita sedang berusaha untuk mendapatkan maklumat dari penjual-penjual makanan hutan dan eksotik di sekitar Lembah Klang dan membuat pemeriksaan ke premis-premis tersebut," katanya.



Muhammad Sabtu berkata sehingga kini belum ada sebarang tangkapan dilakukan memandangkan maklumat yang diperoleh berhubung kes itu tidak kukuh.

"Kita telah mengadakan mesyuarat bersama polis Selangor bagi berbincang mengenai tindakan dan rancangan pada masa hadapan dan apa yang pasti kita tidak akan berdiam diri sehingga penjenayah dibawa ke muka pengadilan," katanya.

Pada kejadian selepas solat Subuh dua hari lepas, dua bungkusan mengandungi kepala babi hutan bersama satu baldi plastik berisi 30 keping wang RM1 diletakkan di pintu masuk belakang ke perkarangan Masjid Jumhuriyah, Taman Datuk Harun manakala dua bungkus lagi serta baldi berisi jumlah wang yang sama dijumpai di hadapan pintu masuk ke perkarangan Masjid Al Imam Al Tirmizi, Taman Sri Sentosa.

Muhammad Sabtu berkata tiada kekecohan dilaporkan berlaku di kawasan terbabit dan polis juga sentiasa membuat kawalan dan rondaan bagi memastikan keadaan tenteram.

"Saya minta jangan keruhkan lagi keadaan dan jangan dengar apa jua perkara negatif," katanya.

- Bernama
Read More.. Baca selengkapnya..

Penulis Blog Penghina Raja ditahan. Kerjaan ISA kali ya..harap2 cemas nih..he he he.

Seorang penulis blog dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Seremban hari ini atas tuduhan menghina Almarhum Sultan Johor.







Khairul Nizam Abd Ghani, 29, yang dikenali dengan nama penanya Aduka Taruna, sebelum ini diperintahkan ditahan reman empat hari oleh mahkamah majistret Kota Baharu.

Perintah tahanan reman itu berakhir hari ini.

Beliau mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan menghina dengan niat untuk menyakiti institusi kesultanan Johor dan rakyat antara jam 7.25 sehingga 9.05 pada 22 Jan.

Khairul Nizam dituduh mengikut Seksyen 233(1)(A)Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, yang jika didapati bersalah boleh dikenakan hukuman denda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya.

Mahkamah membenarkannya diikat jamin sebanyak RM5,000 dengan seorang penjamin.

Sebelum itu, Timbalan Pendakwa Raya (DPP) Masri Mohd Daud mencadangkan jaminan sebanyak RM10,000.






Bagaimanapun, hakim Zamri Bakar mengurangkannya sebanyak RM5,000 dengan mempertimbangkan rayuan Khairul Nizam yang akan mengadakan majlis persandingan esok.

Pengantin yang baru sebulan mendirikan rumah tangga itu diwakili peguam Mohd Razlan Jalaludin.

Khairul Nizam kelihatan tenang sepanjang prosiding tersebut. Isterinya turut hadir di mahkamah.

Pemuda itu sebelum ini menyerah diri ibu pejabat polis daerah (IPD) Kota Bharu.
Read More.. Baca selengkapnya..

Kamis, 28 Januari 2010

Pelajar Indonesia, Juara Kompetisi Penelitian Sains Tingkat Internasional...

Siswa Indonesia menjadi jawara dalam lomba penelitian sains International Conference of Young Scientists 2009 di kota Pszczyna, Polandia. Menyingkirkan tim Jerman dan Amerika Serikat. Diharapkan, hasil penelitiannya bermanfaat bagi bangsa.




Suasana riuh terasa di ruang tunggu terminal kedatangan luar negeri Bandar Udara Soekarno-Hatta, Cengkareng, akhir April lalu. Ketika itu, puluhan orang bersemangat menyanyikan lagu Indonesia Pusaka karya Ismail Marzuki. Mereka menyanyi lagu wajib nasional ini untuk menyambut kedatangan tim Indonesia yang baru saja mengikuti kompetisi penelitian sains tingkat dunia: International Conference of Young Scientists (ICYS) 2009 di kota Pszczyna, Polandia.



Tak berlebihan jika kedatangan tim Indonesia mendapat sambutan bak pahlawan. Pasalnya, tim yang beranggotakan 10 siswa sekolah menengah atas (SMA) dan dua siswa sekolah menegah pertama (SMP) itu mengharumkan nama bangsa di ajang internasional. Dalam kontes adu pintar yang digelar selama dua hari, 25-26 April lalu, itu tim Indonesia sukses menjadi jawara, dengan perolehan medali terbanyak. Yakni enam medali emas, satu medali perak, dan tiga medali perunggu.



Sementara itu, tim Jerman bertengger di urutan kedua, meraih tiga medali emas, satu medali perak, dan dua medali perunggu. Disusul oleh tim Amerika Serikat di urutan ketiga, yang hanya mengoleksi tiga medali emas. ''Ini pertama kalinya tim Indonesia meraih penghargaan tertinggi di ajang ICYS,'' kata Monika Raharti, penanggung jawab harian yang juga pembimbing tim Indonesia, kepada Gandhi Achmad dari Gatra.

Merebut medali, apalagi medali emas, di ajang kompetisi sains bertaraf internasional seperti ICYS dipastikan tidak mudah. Soalnya, kompetisi ini diikuti ratusan siswa berotak encer dari berbagai negara. Tentu saja mereka adalah siswa pilihan dari negara masing-masing. Jika ingin menang, siswa harus mengumpulkan poin setinggi-tingginya dari para juri. ''Keberhasilan siswa Indonesia mengumpulkan poin tertinggi berkat kerja keras dan ketekunan mereka,'' ujar Monika sembari tersenyum bangga.

ICYS adalah lomba yang menguji siswa tingkat sekolah menengah dalam mempresentasikan hasil penelitian di bidang fisika, matematika, ekologi, dan sains komputer. Lomba yang digelar setiap tahun ini berlangsung sejak 1994 atas prakarsa Eotvos Lorand University, Budapest, Hongaria, dan Belarusian State University, Belarus. Para penggagas lomba adu otak ini berkeinginan, ICYS menjadi wadah bagi para siswa untuk menunjukkan hasil riset mereka yang akan dikembangkan dalam berbagai penelitian. Indonesia mulai mengirim tim sejak ICYS 2005 di kota Katowice, Polandia.

Pada ICYS 2009, tim Indonesia mengikutsertakan 12 siswa yang mempresentasikan 10 hasil penelitian (lihat: Siswa Peraih Medali di ICYS 2009). Mereka harus bertarung ketat mengalahkan 200 siswa dari 15 negara. Satu di antaranya adalah Nugra Akbari. Siswa kelas X SMA Global Mandiri, Jakarta, ini berhasil meraih medali emas untuk kategori penelitian sains komputer.


Dalam penelitiannya bertajuk ''M-Batik: The Computation of Indonesia's Dying Traditional Batik Design'', bocah pengagum Alfred Nobel itu menciptakan program komputer yang memudahkan siapa pun mendesain motif batik. Caranya sederhana, yakni menggunakan pola fraktal yang memang mirip dengan motif batik. ''Idenya, ingin ngenalin batik yang merupakan khas Indonesia ke luar negeri,'' kata Nugra menerangkan penelitiannya kepada Lufti Avianto dari Gatra.

Putra tunggal pasangan Eddriamon Nazar dan Eliza Gustinelly itu mengaku, sebelum mulai presentasi di depan para juri, ia sempat diserang perasaan grogi. ''Keringat dingin iya juga, tapi saya berusaha tenang dan saat presentasi semuanya lancar,'' ujar penggemar batik sejak duduk di bangku kelas V sekolah dasar itu. Hasilnya, sejumlah pertanyaan yang dilontarkan para juri dapat dijawabnya dengan sempurna. ''Saya gembira, akhirnya merebut medali emas,'' kata Nugra.

Kegembiraan memboyong medali emas ke Tanah Air dirasakan pula oleh Gabriela Alicia Kosasih dan Idelia Chandra, dua siswi SMA St. Laurensia, Tangerang, Banten. Alicia meraih medali emas untuk kategori penelitian ekologi, dengan judul "Saccharomyces Sp.: An Agent for Remedy of Oil Pollution". Yakni meneliti bagaimana ragi instan digunakan sebagai bahan pengurai sisa oli bekas. ''Pastinya, saya bangga dan senang atas apa yang telah tercapai,'' tutur Alicia. Menangapi prestasi Alicia, orangtuanya ikut bangga. ''Akhirnya jerih payah anak saya berhasil,'' kata sang ayah, Siniaga Kosasih.

Sedangkan rekannya, Idelia, meraih medali emas untuk kategori penelitian fisika dengan judul "Balinese Gamelan: A Brainwave Synchronizer". Menurut Idelia, ia meneliti gamelan Bali karena terinspirasi dari bunyi unik yang dikeluarkan alat musik tradisional asal Pulau Dewata itu. ''Saya meneliti frekuensi suara sepasang gamelan Bali yang frekuensinya menghasilkan perpaduan gelombang yang harmonis,'' ujar Idelia menjelaskan resume penelitiannya.


Kehebatan siswa Indonesia masih berlanjut. Dari rombongan tim Indonesia yang mengikuti ICYS 2009, ada dua anggota tim yang menjadi peserta termuda. Mereka adalah Vincentius Gunawan dan Fernanda Noveli, siswa kelas VIII SMP Petra 3. Dua peneliti belia ini meraih medali emas, dengan mempresentasikan hasil penelitian di bidang ekologi bertajuk "Biological Control Using Trichogramma Japonicum as Egg Parasite".


Trichogramma adalah sejenis serangga kecil yang bermanfaat mencegah padi terserang hama. ''Kami meneliti cara mengembangbiakan Trichogramma dalam jumlah banyak, sehingga hama akan hilang tanpa pestisida,'' kata Vincen. Mereka berharap, hasil penelitian itu dapat bermanfaat. ''Kami akan bangga jika hasil karya kami bisa bermanfaat bagi bangsa ini,'' Fernanda menambahkan.

Direktur Pembinaan SMA, Direktorat Jenderal Manajemen Dasar dan Menengah, Departemen Pendidikan Nasional, Sungkowo Mujiamano, bangga atas prestasi para siswa Indonesia di Polandia itu. ''Bisa dibayangkan, dalam satu kompetisi, kita bisa meraih enam medali emas, mengalahkan tim Jerman dan Amerika Serikat,'' katanya. Demikian pula Ketua Surya Institute, Prof. Yohanes Surya. ''Ini bukti, siswa Indonesia bisa berprestasi di lomba sains internasional,'' ujar penggagas pengirimanan tim Indonesia pada kompetisi ICYS itu.
Read More.. Baca selengkapnya..

Senin, 18 Januari 2010

Sekodeng..Apaan yach?

Apa skodeng ni? Mana datangnya bahasa ni? For Malaysian semua orang tahu ia adalah bahasa pasar yang wujud since 90ties then menjadi popular dan diguna oleh ramai orang bagi menggantikan ayat “mengintai”. Walaupun begitu kamus dewan belum lagi mengikhtiraf skodeng sebahagian dari bahasa Melayu lingua franca. Skodeng ni kalau di belah utara semenanjung Malaysia cukup popular terutama belah Manjoi, Kulim, Batu Feringgi Padang Kota dan Alor Setar. Cakap saja “Awat hang kena skodeng ka?” cukup sinonim bila memperihalkan keadaan seseorang itu telah diintai.



Dulu skodeng hanya tersimpan di ruang memori ingatan mereka sahaja, paling kuat pergi jauh pun bila diorang bercerita sesama mereka bagaimana rasa nikmat bila skodeng seseorang yang mereka puja dan suka. Macam dikampung biasanya adalah 2-3 orang anak dara yang menjadi idaman pujaan anak bujang dan kemudian anak dara ni mereka gemar senaraikan nama untuk menjadi mangsa skodeng. Entahlah tak faham apa nikmatnya skodeng sekadar dapat pandang sahaja tapi itu kata anda yang normal tetapi bukan dimata kaki skodeng.

Dapat skodeng si Leha anak ketua kampung yang ayu alahai lawanya, tahu mana tahi lalat si Leha, saiz apa bra si leha pakai, apa warna panties si Leha suka semua tu penting buat kaki skodeng. Jika mereka berjaya skodeng mulalah seronok ghairah bercerita perihal si Leha sesama mereka. Jadi apa seterusnya mereka akan lakukan pada Leha? Takda apa jadi pada Leha habis cerita begitu sahaja kerana puncak kenikmatan bagi kaki skodeng ialah kenikmatan cuci mata dan teruja untuk ambil tahu.

Di kampung juga kumpulan kaki skodeng cukup suka kalau ada majlis nikah kahwin kerana ada sesuatu yang diorang tunggu untuk saksikan malam selepas bersanding. Jika si pengantin lelaki sibuk mempersiapkan diri dengan air jampi supaya steady dan hilang gemuruh untuk melayar bahtera membelah ombak menyisir pantai dengan pendayung yang keras dan anjal, kaki skodeng pulak sibuk menggerudi dinding menebuk lubang bersiap untuk skodeng aksi si pengantin di malam pertama.

Tak menghairankan kalau si Leha diceraikan 48jam selepas nikah kerana kes kelapa sudah ditebuk tupai. Tak perlu nak buktikan ada darah dara diatas tilam kerana saksi diam kaki skodeng ni tadi akan menjaja keseluruh kampung dan mengiyakan apa yang terjadi menyokong tindakan si pengantin lelaki. Begitulah sebaliknya bila Leha minta cerai fashak kerana si abang terpancut awal, gagal sampai kepelabuhan bila dayung yang diharapkan sudah patah terkulai lesu ditengah lautan. Jadi kaki skodeng sedikit sebanyak membantu membawa imej baik atau buruk, menentukan samada Leha menjadi janda berhias yang tinggi nilainya atau sipengantin lelaki dihormati kerana gagahnya.

Itulah dia cerita dulu-dulu perihal kaki skodeng di kampung kemudian apa kisahnya pulak kaki skodeng tahun 2009? Bak kata orang dunia dah maju zaman dah berubah, bercakap pasal kaki skodeng hari ni mereka cukup advance lengkap dengan gadget macam dalam filem Jamesbond. Nak cerita lagi, panjang pulak rasanya cukuplah saya memberi senarai nama tajuk 3GP skodeng yang berjaya dihasilkan oleh kaki skodeng sepanjang tahun 2009 ni.
Read More.. Baca selengkapnya..

Yuk kita denger lagu aja, biar enjoy..hehehe

Jangan coba-coba tebak ini lgu dari mana, cz ga' bakal kalian temukan jawabannya..
ha ha ha ha ha..






Sip kan...he he he he he he...
Read More.. Baca selengkapnya..

Awek Tudng Tak Puas Hati..he he he.

Dalam bulan April 2009 dah tiga 3GP awek tudung berada dipasaran, tetapi yang terbaru ni agak lain. Saya melihat betapa naive awek ni untuk mendapatkan pengalaman sebenar apa itu hubungan seks? Antara dialog dalam 3gp Tudung terbaru ni “Cepatlahh….Lambatlah…!! Apasal lambat sangat!! Haa! perlahan kalau tak jalan jerlah..Tak sedaplah..!! Dalam masa yang sama batang lelaki ni dah mula kelihatan kendur tak tahan kot kena scold dengan awek ni. Tak sempat pun lelaki ni pancut dan tentunya lelaki ni rasa sangat kecewa hiba sedih mengenangkan nasib malang kena maki tak puas hati.






Kejadian bermula apabila si lelaki ni I rasa orang yang dia kenal so I anggap BF dialah. Dengan bermodalkan motorsikal Yamaha Lagenda si BF berjaya mengayat si Awek ni untuk masuk area kebun Kelapa Sawit somewhere bukan di Kelantan, Terengganu, Perak atau Johor tapi kemungkinan area di negeri Pahang, Melaka atau Selangor berdasarkan bahasa Melayu standard yang digunakan. Video bermula bila dan dan jer diorang start main si lelaki dengan lajunya mendayung sepenuh hati..Apa yang pelik ialah Awek Tudung ni memang tak puas hati dengan perfomance si BF dia ni. Cukup marah dia sebab tak sedap.

Samada si Awek Tudung ni naive yang dia just nak tahu seks ni macam mana rasa dia? So saja test nak rasa suka2..Kalau itu yang dia fikir I rasa tak adil pada BF dia yang baru buat 94 tusukan dah kata tak best sebelum dapat orgams. Macam manapun si BF kena banyak lagi belajar sebab faktor tak cukup panjang dan penetration tak jauh kedalam banyak kesan kepada kualiti rasa…

Boleh jadi juga Awek Tudung ni seorang yang biasa dengan seks sebab penetration mula2 nak masuk agak mudah. Barangkali juga dia pernah rasa sebelum ni dari seseorang yang power dan tahu nak handle seks yang sedap. Dalam kes ni dia nampak sangat-sangat kecewa dengan si BF ni sebab apa yang diharap tak seperti apa yang dia fikir.

Kesimpulannya hanya Awek Tudung ni sahaja yang tahu cerita disebalik ni kenapa dia tak puas hati sangat?. Sebagai penonton I tumpang simpati dengan dia ni sebab tak secara langsung dia membuka rahsia kenapa lelaki Melayu di kampung ramai dah tak power..Kesian.
Read More.. Baca selengkapnya..

Johor: 10 tahun parit tidak diselenggara

KEMPAS: Dua Datuk Bandar Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) sudah melawat tetapi masalah parit yang tidak diselenggarakan, masih lagi gagal diselesaikan MBJB di Jalan Permatang 5, di sini, hingga menimbulkan kegelisahan di kalangan penduduk setempat.


Laluan air tak sempurna punca beberapa rumah retak

KEMPAS: Dua Datuk Bandar Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) sudah melawat tetapi masalah parit yang tidak diselenggarakan, masih lagi gagal diselesaikan MBJB di Jalan Permatang 5, di sini, hingga menimbulkan kegelisahan di kalangan penduduk setempat.





Lebih mengecewakan penduduk, masalah berkenaan sudah berlanjutan hampir 10 tahun, dan kini sebahagian parit sepanjang lebih satu kilometer (km) jelas mengancam keselamatan enam rumah yang retak akibat ketiadaan laluan air terutama sekali ketika musim hujan.





Ketua Kampung Kempas Permatang, Mohamad Muasa, 58, berkata pelbagai usaha sudah dilakukan penduduk dan pelbagai pegawai tertinggi MBJB sudah datang melawat tetapi masalah parit di jalan berkenaan terus tidak dapat diatasi.

"Saya sendiri hairan mengapa susah benar MBJB hendak memperbaiki parit di kawasan ini, sedangkan jelas ia sudah mengancam keselamatan penduduk setempat selain mengakibatkan kerosakan pada jalan masuk kerana tiada laluan air akibat parit yang tidak diselenggarakan," katanya kepada Berita Harian di sini.

Tinjauan ke kawasan berkenaan mendapati bahawa aduan dan dakwaan penduduk berhubung masalah parit terbabit sememangnya berasas kerana akibat tiada penyelenggaraan terdapat sebahagian parit sepanjang kira-kira 150 meter seakan tergantung.


Ia disebabkan tanah di tepi parit terbabit runtuh sekali gus menyebabkan enam rumah retak dan jika keadaan itu tidak diselenggara dengan segera, ia jelas mengundang tragedi tanah runtuh sekali gus mengancam keselamatan dan nyawa penduduk.

Seorang lagi penduduk, Jamil Din, 57, berkata masyarakat di Jalan Permatang 5, sememangnya hairan dengan sikap lepas tangan MBJB, yang terus gagal menangani masalah parit berkenaan sedangkan, sebagai sebuah pihak berkuasa tempatan (PBT), agensi terbabit harus peka dengan permasalahan itu.

Katanya, penduduk tidak menyalahkan Ahli Parlimen atau Ahli Majlis MBJB kerana mereka sudah melakukan tugas dengan membawa pegawai serta Datuk Bandar melawat kawasan berkenaan, tetapi tindakan terus tidak diambil.
Read More.. Baca selengkapnya..

Perkosa anak jiran leka tonton televisyen..berat ujung nih!

SETIU: Geram dengan kejelitaan anak jiran yang berusia belasan tahun, seorang lelaki gila seks sanggup memanjat tingkap rumah mangsa dengan hanya memakai seluar panjang sebelum bertindak merogol gadis malang itu,



Mangsa, pelajar tingkatan empat sebuah sekolah menengah di sini, ketika itu sedang menonton televisyen bersendirian di ruang tamu rumah di Jalan Kubur Penarik Baru, dekat sini, apabila suspek yang tidak memakai baju menekup mulutnya dari belakang sebelum menarik mangsa ke bilik tidurnya.

Mangsa kemudian dirogol sebelum ditinggalkan bersendirian dalam kejadian kira-kira jam 11 malam itu.


Ketika kejadian, dua adik mangsa yang masih kecil sedang tidur di bilik bersebelahan manakala bapa mangsa, seorang nelayan keluar ke laut.

Ibu mangsa yang bekerja sebagai pembantu kedai makan pula berada di tempat kerja tidak jauh dari kampung terbabit.

Mangsa yang ketakutan tidak memberitahu cerita sebenar kepada ibunya pada malam kejadian, sebaliknya hanya menceritakan kejadian itu pada keesokan hari.

Ketua Polis daerah, Superintendan Shaik Othman Abdul Hamid berkata, mangsa yang tertekan dengan kejadian itu kemudian membuat laporan di Balai Polis Penarik pada jam 4.30 petang hari berikutnya.

Selepas membuat laporan, mangsa dihantar untuk pemeriksaan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

"Kami sedang menunggu laporan perubatan sebelum menyiapkan laporan penuh kes terbabit," katanya.

Beliau berkata, suspek berjaya dicekup di rumahnya pada Jumaat lalu dan ditahan untuk siasatan lanjut di Balai Polis Permaisuri mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.
Read More.. Baca selengkapnya..

Air Kosong Alas Perut

KUALA TERENGGANU: "Akibat kesempitan hidup, ada ketikanya dua hingga tiga hari saya dan anak terpaksa mengalas perut dengan hanya meminum air kosong bagi menahan lapar," kata Faridah Yusof, 55, seorang ibu tunggal yang hidup dalam kemiskinan di Kampung Paya Bunga, dekat sini.
DAIF...Faridah dan anaknya, Nur Aqis mengharapkan bantuan orang ramai..



Menurutnya, dia tidak mempunyai pendapatan tetap dan melakukan kerja sebagai pembantu kedai apabila khidmatnya diperlukan pemilik kedai di Batu Buruk.

Katanya, dia memperoleh bantuan miskin tegar RM100 sebulan daripada Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) untuk bantuan penyewaan rumah.





Faridah berkata, rumah setinggan dihuninya kini sudah menerima notis supaya dikosongkan oleh kerajaan berikutan dibina secara haram di perkampungan itu.

"Saya merayu kepada pihak berkenaan supaya menyalurkan bantuan sewajarnya kepada saya kerana kini tidak mempunyai pendapatan untuk menyara dua anak.

"Berikutan kesusahan dialami, saya sekeluarga langsung tidak menjamah sebarang makanan dan terpaksa menahan lapar," katanya.

Katanya, sudah menjadi kebiasaan, dia hanya meminum air kosong selama beberapa hari tanpa menjamah makanan, malah pernah terpaksa meminta wang daripada kakak angkatnya untuk membeli makanan akibat terlalu lapar.

Beliau berkata, kesempitan hidup mengakibatkan anaknya tidak ke sekolah beberapa hari berikutan ketiadaan wang untuk tambang dan perbelanjaan.

Katanya, yuran persekolahan anaknya belum dibayar dan kelengkapannya juga masih belum dibeli.

Faridah berkata, dia terpaksa menebalkan muka meminjam wang daripada jiran serta mengharapkan ihsan mereka menghantar makanan.

Katanya, anak lelakinya, Amir Zakaria, 21, hanya melakukan kerja kampung dan wang hasil kerjanya itu cukup untuk menampung perbelanjaan dirinya.

Menurutnya, dia sedih kerana tidak dapat menyediakan belanja persekolahan anaknya, Nur Aqis Amiza Jusoh, 13, yang memerlukan tambang bas untuk berulang-alik ke sekolah sebanyak RM1.20 tidak termasuk makan dan minum.

"Mungkin itu membuatkannya kadang kala terpaksa melupakan persekolahan berikutan saya tidak dapat membekalkan wang saku.

"Saya memang tak mampu nak sediakan keperluan itu termasuk duit kepadanya untuk ke sekolah setiap hari seperti remaja lain.



"Ada kala saya menangis sendirian mengenangkan nasib menimpa keluarga dan berharap pihak berkuasa dapat membantu kami sekeluarga yang hidup dalam kedaifan," katanya.
Read More.. Baca selengkapnya..

Bapak Tak Mengaku Anak Kandung

KOTA BHARU: "Saya malu berbinkan dia (bapa kandung) dan berhasrat membuang saja namanya dalam kad pengenalan. Tidak ada makna saya terus berbinkan namanya jika diri ini tidak diterima, lebih baik berbinkan Abdullah," demikian luahan seorang lelaki, Wan Shahril Anwar Wan Abu Bakar, 43.
NEKAD...Wan Shahril menunjukkan surat permohonan menukar nama bapanya dalam MyKad.



Berikutan itu, Wan Shahril Anwar juga bertekad mengemukakan permohonan kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) meminta supaya namanya dibinkan Abdullah kerana malu mempunyai bapa seperti lelaki berkenaan.

Menurutnya, dia kesal dan kecewa kerana kegembiraan diimpikannya selepas kira-kira 40 tahun terpisah dengan bapa kandungnya bertukar menjadi mimpi ngeri apabila lelaki berkenaan didakwa enggan menerimanya sebagai anak pada pertemuan mereka minggu lalu.





Katanya, dia tidak menyangka kisah pencariannya yang disiarkan Harian Metro sebelum ini, mendapat perhatian adik-beradik yang berlainan ibu sebelum dimaklumkan kepada bapa mereka.

Menurutnya, sebelum pertemuan itu, hatinya begitu berbunga sebaik dihubungi adik yang tidak pernah dikenali dan meminta supaya datang ke ibu negara pada 2 Januari lalu kerana bapanya mahu bertemu.

Bagaimanapun, Wan Shahril Anwar berkata, kedatangannya bersama isteri serta dua anaknya bertukar mimpi ngeri dan kejadian memalukan apabila bapanya itu tidak mengaku dirinya sebagai darah daging.

"Pada pertemuan di rumahnya (bapa) di Petaling Jaya, saya hanya dihina, malah bapa beberapa kali mendakwa hanya mempunyai empat anak serta dua cucu hasil perkahwinannya selepas bercerai dengan ibu saya.

"Kenyataannya itu cukup mengguris hati sedangkan saya serta seorang lagi adik perempuan juga darah dagingnya. Keadaan itu menyebabkan saya bukan lagi anaknya, malah terasa seperti tidak diiktiraf sebagai anak kandung," katanya yang hadir ke pejabat Harian Metro, di sini, baru-baru ini.

Menurutnya, selepas mendengar segala kata-kata bapanya itu, perasaannya begitu sedih hingga spontan mengalirkan air mata berikutan terkejut dengan perkataan diluahkan bapa kandung sendiri.

"Selama ini, saya begitu menyanjunginya walaupun ramai mengatakan dia seorang yang garang dan sukar didekati. Kini, baru saya tahu siapa dirinya yang sebenar.

"Selepas dihina dan diperlakukan seolah-olah saya bukan darah dagingnya, saya kini mahu terus melupakannya dan biar Tuhan menentukan nasibnya selepas ini," katanya.

Katanya, lebih membuatkan dia terkilan kerana pada pertemuan itu, bapanya turut mempertikaikan niat baiknya kerana menganggap baru kini dia mahu mencarinya sedangkan selama ini tidak pernah berbuat demikian.

"Saya sendiri sudah memberitahunya yang saya begitu teringin berjumpanya sejak 10 tahun lalu tetapi sering kali dihalang kerana kedudukan bapa yang boleh dikategorikan sebagai 'orang berkedudukan' dalam masyarakat.

"Saya sedar dengan keadaan saya yang hidup tidak mewah sepertinya dan anak-anaknya yang lain. Mungkin disebabkan itu, saya dipandang hina," katanya.

Wan Shahril Anwar turut menegaskan niatnya sekadar mahu bertemu bapa kandungnya itu, bukan berniat mahu merampas harta dimiliki selain sekadar memberitahu lelaki itu yang dia sebenarnya mempunyai dua lagi anak.

"Tidak terlintas di hati saya untuk memiliki hartanya, cuma sekadar untuk memberitahu yang dia masih mempunyai dua anak kandung yang ditinggalkannya bersama bekas isteri yang kini lumpuh," katanya.

Kisah pencarian Wan Shahril Anwar pernah disiarkan Harian Metro pada 24 Disember tahun lalu yang terputus hubungan dengan bapa kandungnya selama 40 tahun akibat perceraian ibu bapanya sebelum ini.
Read More.. Baca selengkapnya..