Bakar

NEGARAKU

Tanah tumpahnya lendir awek tudungku

Awek tudung bisa kupakai di dalam masjid

bersatu badan dan majulah kote ku


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

selamat bertakhta dikandangnya


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

Selamat bertakhta d kandangnya







SUMPAH MALAYSIANJING



KAMI, umat Malaysianjing beragama tak tentu pada hari ini berjanji tidak akan rasis, meludah ke langit, meludahi muka sendiri, mencuri, skodeng, merogol, meliwat, menyetubuhi anak kecil, menyetubuhi anak sendiri, menyetubuhi adik kandung sendiri, khalwat, bersetubuh dengan istri/suami orang, bersetubuh di dalam masjid dan surau-surau, bersetubuh di hutan-hutan, membuang bayi di tempat sampah, berhasad dengki, khianat dan iri hati, bertelagah dan berbalah sesama sendiri lagi, terutama terhadap Bangsa Indonesia Yang Agung dan Mulya.

KAMI berjanji akan bersatu padu dan patuh menegakkan agama tak tentu kami, walau kami sebenarnya bingung.

KAMI juga berjanji akan bangun dari tidur di bilik termenung untuk menyara diri dan keluarga kami.

KAMI sedia bersaing sesama umat Malaysianjing dan kaum-kaum lain dengan jujur dan terhormat kalau kondisinya memaksa.

KAMI, umat Malaysianjing bersumpah setia untuk :

1. Mempertahankan dan patuh pada kepentingan dan hak Ibunda kami, Inggris hingga akhir zaman.

2. Mempertahankan kedaulatan Raja-Raja Inggris di Semenanjing Malaysianjing

3. Memperjuangkan ikhtisad dan pelajaran bangsa Inggris dan

4. Mempertahankan maruah Negara Inggris supaya aman dan sejahtera


Wassalam,


Dimaklumatkan oleh : Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli Yang Maha Murtad Beruk Pondan Mizan Pukimak





RUKUN NEGARA


1. Kepercayaan kepada Tuhan (Tuhan yang mana, Tuhan UMNO atau Tuhan YANG DIPERTUAN AGONG SERI PADUKA DULI YANG MAHA MURTAD?)

2. Kesetiaan kepada Raja dan Negara (Nah, ini lagi yang membingungkan, Raja itu dipilih 5 tahun sekali, artinya kesetiaan itu hanya 5 tahun sifatnya, habis masa jabatan Raja, habis pula setianya kah kah kah)

3. Keluhuran Perlembagaan (Di Malayasianjing tidak ada yang luhur lembaganya, sebab dihuni oleh Babiputra-Babiputra munafik)

4. Kedaulatan Undang-Undang (Undang-undang yg bagaimana, Undang-Undang Hadlari atau Undang-Undang TUHAN UMNO?)

5. Kesopanan dan Kesusilaan (Banyak2 liat Kosmo, MalaysiaKini, myMetro, UtusanMalaysianjing, dll)




2

Salam Pembuka

Blog ini khusus aku buat untuk ditujukan kepada para BABIPUTRA2 idiot yang ada di negeri Malasya. Negeri dimana berisi makhluk-makhluk idiot yang mengaku sebagai Asia Sesungguhnya..tak satupun dari mereka yang memahami bahwa Asia itu luaaaaaaaasss.. Ibarat katak dalam tempurung, yang mereka lihat cuma negeri mereka sendiri. Negeri yang juga berisi kaum gay, kaum munafik, pemalas, mat rempit, tukang ngintip jiran mandi, tukang rogol saudara sedarah, tukang ngintip orang2 beromen dg b'modalkan HP n handyCam, suka meludah ke muka sendiri, suka meludah ke langit, serta tukang ngintip budaya bangsa lain lalu mengklaim sebagai budaya mereka! Buat BABIPUTRA2 dungu n idiot Malasya, kalian boleh hack atau mau hilangin atau mau acak2 atau mau rusak ini blog..aq persilahkan, gpp kq..aq banyak blog juga, tapi blog-nya orang2 Malasya, jadi tinggal aq ambil alih jer hehehe..tapi inget jangan ninggalin jejak...!!! Saye ucapken terima kasih kepada BABIPUTRA2 terbaik Malasya, yang mana sadar tidak sadar telah berhasil menjadikan saye orang yang kreatif, d mana kreatifitas dari saye ini akan saye persembahken sepenuhnya khusus buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, sekali lagi saye ucapken terima kasih banyak-banyak. Untuk menghindari kesalahpahaman n alihfungsi persepsi (hehehe), tidak d sarankan untuk mengomentari apa yang menjadi postingan dalam blog ini, walaupun ada ruang buat ngoceh n ngasih komentar, kecuali kalo anda merasa tidak waras! ha ha ha ha. Blog ini cuma sebagai penyeimbang, pencerahan, pembanding n pembelajaran buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, bukan bermaksud apa2 kerana 95% sumbernya b'asal dari BABIPUTRA2 terbaik Malasya sendiri, terima kasih. Sebagai penutup, percayalah..aku tidak membenci Malasya, yang aku benci adalah BABIPUTRA2 Malasya yang sok tahu, sok pintar, sok dalam segalanya. Aku tidak akan pernah mencacimaki kalian, BABIPUTRA2 Malasya, tapi selama kalian sebagai BABIPUTRA2 Malasya masih memiliki kegemaran menghina n merendahkan bangsa Indonesia, maka aku juga akan menghina kalian dengan sehina-hinanya hingga kalian sadar bahwa tidak ada satupun manusia yang mau dihina...see you! Man_One

Rosmah Lucah Manjoor

Rosmah Lucah Manjoor
Bini Najib Rojak

Najib Binti Rojak

Najib Binti Rojak
The Truly Babiputera Asia

JALANG = JALUR GEMILANG

JALANG = JALUR GEMILANG
The Best Babiputeri Semenanjing Malaysianjing

Salam



Hmmm...Begitu Marahnya Korang..! Baru korang faham, macam mana perasaan bangsa yang korang hina, yang korang rendahkan, yang korang remehkan dan korang perkekehkan..huhuhu. Macam tulah apa yang Bangsa Indonesia rasakan, saat Lagu Kebangsaan Indonesia korang lecehkan, Kerendahan hati Pejabat-Pejabat Indonesia korang anggap remeh, kedaulatan Indonesia korang lampaui, macam tulah yang sekarang korang rasakan.

Bezanya, Bangsa Indonesia masih bersabar hingga detik ini...Semoga blog sederhana ini dapat menambah penyadaran buat kita semua, bahwa tak ada seorangpun atau satu bangsapun mahu dengan rela kena di hina.


Wasalam.


Man_One




Sabtu, 02 Januari 2010

Memahami Kekejaman ISA (bag 9)


SIAPA YANG JADI MANGSA ISA?
TAKUT MENGHADAPI SOAL-SIASAT DAN PENDERAAN DI BAWAH KUASA POLIS

Sudah menjadi satu tanggapan yang universal bahawa berada dalam tahanan polis bererti didera, dipukul dan diseksa bagi tujuan mendapat pengakuan.

Polis dan pasukan keselamatan sering dilihat, bahkan memang benar-benar menjadi instrumen pihak yang sedang memerintah untuk menghapuskan sebarang suara sumbang yang cuba mencabar kuasa pemerintah.

Kes-kes penderaan dan penyeksaan mental atau fizikal atau kedua-duanya sekali ini telah didokumentasikan secara sistematik oleh badan-badan hak asasi manusia seperti Amnesty International.

Bukti-bukti pula mula timbul tentang penderaan fizikal dan penyeksaan yang dialami oleh mereka yang ditahan di bawah ISA di atas tuduhan sebagai anggota Jemaah Islamiah.

Berlakunya secara meluas penyeksaan semasa siasatan polis, penahanan di bawah pasukan keselamatan dan di kem-kem tahanan perang inilah antara lain yang mendorong Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu untuk mengisytiharkan Universal Declaration of Human Rights pada tahun 1948 yang secara khusus memperuntukkan artikel berkenaan larangan terhadap penderaan dan penyeksaan terhadap mana-mana manusia di dunia ini.

Wujudnya Article VII dalam Universal Islamic Declaration of Human Rights pada tahun 1981, iaitu setelah lebih 30 tahun PBB mengisytiharkan Universal Declaration of Human Rights adalah pengesahan terhadap tanggapan universal bahawa penyeksaan benar-benar dilakukan oleh pihak berkuasa terhadap rakyat semasa dalam siasatan mahupun penahanan.

Dalam konteks ini, penyeksaan tersebut dilakukan terhadap rakyat yang beragama Islam oleh pihak berkuasa di negara-negara yang diperintah oleh orang-orang Islam.

Organization of Islamic Conference, OIC, turut mengeluarkan tiga deklarasi hak asasi sejagat dengan peruntukan tentang larangan terhadap penyeksaan.

Tindakan OIC ini turut menggambarkan bahawa hak asasi manusia adalah amat buruk di kalangan negara-negara umat Islam, dan penyeksaan masih diamalkan secara berleluasa.

Bagi aktivis rakyat yang mengikuti perkembangan politik pemerintah di seluruh dunia seperti di Iran, di Kemboja, di Afrika Selatan dan di Indonesia pada masa pemerintahan Soeharto, sudah cukup meyakinkan bahawa menyeksa para tahanan sudah hampir-hampir menjadi kegilaan polis dan pihak keselamatan di negara-negara tersebut.

Negara maju yang meletakkan standard bagi hak-hak asasi manusia seperti Amerika Syarikat sendiri, bukan hanya masih mengamalkan penyeksaan tetapi melatih pakar-pakar penyeksa dan pasukan-pasukan polis dan pasukan-pasukan keselamatan untuk menjalankan kegiatan di negara masing-masing.

William Blum mendedahkan pusat khas di Amerika Syarikat yang melatih para penyeksa untuk menjalankan kegiatan penyeksaan semasa proses soal-siasat di negara-negara Amerika Latin.

Bagi aktivis gerakan Islam pula, mengenang pengalaman tokoh-tokoh dan anggota-anggota Ikhwanul Muslimun di Mesir yang diseksa semasa regim Gamel Abdel Nasser dahulu memang amat menggerunkan.

Coretan Zainab Al-Ghazali tentang penyeksaan yang dilaluinya semasa soal-siasat di penjara tentera pastinya menjadikan aktivis gerakan Islam meyakini bahawa modus operandi yang digunakan oleh polis atau pasukan keselamatan adalah sama sahaja.

Sama ada di Mesir mahupun Malaysia, mendera, menyakiti dan menyeksa semasa berada dalam soal-siasat polis adalah satu perkara yang memang diamalkan.

Kegusaran aktivis rakyat di negara ini bahawa polis Malaysia menggunakan kaedah penyeksaan semasa soal-siasat bukan tidak berasas.

Bahkan disahkan dengan kes Dato’ Seri Anwar Ibrahim yang dipukul semasa berada dalam tahanan polis, dan yang lebih menyedihkan dibogelkan oleh pihak polis.

Lebih dahsyat adalah beliau dipukul bukan oleh anggota polis biasa, tetapi beliau dipukul oleh Ketua Polis Negara pada masa itu.

Rakyat Malaysia termangu-mangu memikirkan nasib mereka sendiri jika berada dalam tangan polis. Seorang yang baru beberapa hari sebelumnya menjawat kedudukan No. 2 di negara ini pun boleh diperlakukan sedemikian rupa oleh polis, inikan pula rakyat biasa!

Pada tahun 2003, polis Malaysia turut melakukan kekasaran kepada rakyat India dengan menampar dan membogelkan mereka. Sebagai tindakan balas India tarik diri sertai Hoki Piala Azlan Shah.

Fikir sahaja tentang ditahan oleh polis, sudah pasti terbayang kekerasan dan kekasaran yang akan dialami. Memikirkan disoal-siasat oleh polis pula, tergambar bermacam-macam tekanan yang pasti dilalui.

Tetapi, apabila mengenangkan disoal-siasat selama 60 hari di bawah ISA, Ya ISA yang merupakan raja segala undang-undang di negara ini, pasti aktivis rakyat menjadi bertambah gusar dan gerun.

Rasa gusar dan gerun ini bukan tidak berasas. Kegerunan ini berpijak di bumi nyata. Dr. Kua Kia Soong telah mengumpulkan bukti-bukti bahawa terdapat tahanan ISA telah benar-benar diseksa dan didera oleh pegawai-pegawai semasa soal-siasat 60 hari di bawah ISA di dalam bukunya.

Para TAPOL di Pusat Tahanan Batu Gajah telah mengeluarkan kenyataan pada 1 Mei 1969 bahawa mereka telah:

• dalam keadaan digari telah ditendang di bahagian perut dan dihantukkan kepala ke dinding sehingga berdarah.

• mencucuk jarum ke kuku di jari tangan dan meletakkan pensil di celah-celah jari tersebut sebelum ditekan dengan kuat untuk menyakiti tahanan.

• dibakar dengan pemetik api, disakiti dengan ‘rubber band’ dan dimasukkan paku ke dalam lubang kemaluan.

• diarah membuka seluar dan diperintah untuk duduk di atas botol yang terbuka.

• di arahkan untuk menanggalkan pakaian dan kemudian diarahkan berdiri di bawah kipas atau aircond sehingga pengsan.

• dipukul hingga berdarah (oleh FRU yang memasuki kem tahanan tersebut)

Dalam afidavit untuk tujuan habeas corpus pada Oktober 1988, sejak tahun Operasi Lalang, Yeshua Jamaluddin memberi keterangan bahawa beliau :
• tidak dibenarkan tidur secara berterusan berhari-hari lamanya.

• diserang oleh pegawai-pegawai penyiasat sehingga terjatuh ke lantai mencederakan bahagian belakangnya (kesannya beliau kencing berdarah).

• diarahkan untuk menanggalkan semua pakaian dan diarah untuk melakonkan seperti orang disalib di palang salib.

• diarahkan berdiri sebelah kaki sambil kedua tangan didepakan memegang selipar selama dua jam.

Pada Mac 1989, sesi Parlimen gempar apabila mendengar pendedahan Abdul Rahman Hamzah, bekas ahli Dewan Undangan Negeri Sarawak yang telah diseksa semasa ditahan di bawah ISA. Menurut keterangan tersebut:

• ditendang, ditumbuk, ditempeleng dan dipukul dengan batang penyapu oleh tujuh orang pegawai penyiasat sehingga pengsan.

• diarahkan untuk berjalan itik, lompat katak dan merangkak di seluruh bilik, koridor dan bilik air.

• diarah untuk kencing seperti anjing.

• dimandikan dengan air sejuk dan diarah berdiri dekat aircond.

• dipaksa membuat beratus-ratus ‘pumping’ (push-ups).

• diletakkan sebuah tong (tin) yang menutup seluruh kepalanya dan tong (tin) itu dipukul dengan kayu. (Kesan daripada itu kepala dan bahagian atas mukanya menjadi bengkak).

• dicekik dengan tangan dan dipaksa berdiri dengan menarik kepalanya ke atas oleh pegawai penyiasat.

• dipukul di bahagian pipi dan dagu.

• dipulas tangan dan dihayun badannya oleh pegawai-pegawai ke arah dinding.

• melakonkan aksi seks.

• ‘melastik’ telinga dan puting tetek dengan ‘rubber band’.

• diperosokkan kepala ke mangkuk tandas yang kotor dan dipam berkali-kali.

• dicucuk-cucuk badannya dengan mop yang digunakan untuk mencuci tandas.

Dalam era Reformasi, Mior Abdul Razak telah mengeluarkan satu afidavit pada Februari 1999 mengatakan bahawa beliau telah ditakut-takutkan dan diancam serta dikasari untuk membuat pengakuan memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Abdul Malek Hussein juga membuat laporan polis dan mengeluarkan afidavit bahawa semasa dalam tahanan ISA pada September 1998 beliau telah diseksa secara fizikal, dipukul dan dipaksa meminum air kencing oleh polis.

Dr. Munawar Anees yang ditahan di bawah ISA sebelum penahanan ISA terhadap aktivis Reformasi yang lain juga telah mengeluarkan pengakuan bersumpah setebal 36 muka surat menceritakan pengalamannya didera dan diperlakukan dengan kasar agar membuat pengakuan bagi tujuan menjatuhkan bekas Timbalan Perdana Menteri.
Tahanan Reformasi pada April 2001, juga turut mengalami kekasaran fizikal, tekanan mental dan perasaan, manipulasi psikologi, sesi ‘brainwashing’ berhari-hari lamanya dan pencabulan hak asasi mereka kerana ditahan sehingga hampir 60 hari semata-mata bagi tujuan mendengar pendedahan pegawai-pegawai penyiasat perihal ‘kehebatan’ pasukan polis, terutamanya SB.
Dokumentasi penyeksaan dan penderaan yang dilalui oleh tahanan ISA sama ada melalui aduan kepada badan-badan hak asasi manusia, afidavit, aduan polis, aduan kepada SUHAKAM, pendedahan dalam representasi dan bahan-bahan ulangkaji di hadapan Lembaga Penasihat dan buku-buku yang ditulis sendiri oleh mereka adalah bukti-bukti yang jelas lagi nyata memang benar-benar berlaku penderaan, kekerasan dan penyeksaan semasa soal-siasat 60 hari dalam penahanan ISA.

Itulah sebabnya ISA digeruni oleh rakyat negara ini kerana proses soal-siasat 60 hari tersebut penuh dengan risiko bahawa mereka pun mungkin akan didera dan diseksa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar