NEGARAKU

Tanah tumpahnya lendir awek tudungku

Awek tudung bisa kupakai di dalam masjid

bersatu badan dan majulah kote ku


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

selamat bertakhta dikandangnya


Si Rahmat bahagia sangat

Tuan kurniakan tempatku


Raja kita Raja Babi

Selamat bertakhta d kandangnya







SUMPAH MALAYSIANJING



KAMI, umat Malaysianjing beragama tak tentu pada hari ini berjanji tidak akan rasis, meludah ke langit, meludahi muka sendiri, mencuri, skodeng, merogol, meliwat, menyetubuhi anak kecil, menyetubuhi anak sendiri, menyetubuhi adik kandung sendiri, khalwat, bersetubuh dengan istri/suami orang, bersetubuh di dalam masjid dan surau-surau, bersetubuh di hutan-hutan, membuang bayi di tempat sampah, berhasad dengki, khianat dan iri hati, bertelagah dan berbalah sesama sendiri lagi, terutama terhadap Bangsa Indonesia Yang Agung dan Mulya.

KAMI berjanji akan bersatu padu dan patuh menegakkan agama tak tentu kami, walau kami sebenarnya bingung.

KAMI juga berjanji akan bangun dari tidur di bilik termenung untuk menyara diri dan keluarga kami.

KAMI sedia bersaing sesama umat Malaysianjing dan kaum-kaum lain dengan jujur dan terhormat kalau kondisinya memaksa.

KAMI, umat Malaysianjing bersumpah setia untuk :

1. Mempertahankan dan patuh pada kepentingan dan hak Ibunda kami, Inggris hingga akhir zaman.

2. Mempertahankan kedaulatan Raja-Raja Inggris di Semenanjing Malaysianjing

3. Memperjuangkan ikhtisad dan pelajaran bangsa Inggris dan

4. Mempertahankan maruah Negara Inggris supaya aman dan sejahtera


Wassalam,


Dimaklumatkan oleh : Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli Yang Maha Murtad Beruk Pondan Mizan Pukimak





RUKUN NEGARA


1. Kepercayaan kepada Tuhan (Tuhan yang mana, Tuhan UMNO atau Tuhan YANG DIPERTUAN AGONG SERI PADUKA DULI YANG MAHA MURTAD?)

2. Kesetiaan kepada Raja dan Negara (Nah, ini lagi yang membingungkan, Raja itu dipilih 5 tahun sekali, artinya kesetiaan itu hanya 5 tahun sifatnya, habis masa jabatan Raja, habis pula setianya kah kah kah)

3. Keluhuran Perlembagaan (Di Malayasianjing tidak ada yang luhur lembaganya, sebab dihuni oleh Babiputra-Babiputra munafik)

4. Kedaulatan Undang-Undang (Undang-undang yg bagaimana, Undang-Undang Hadlari atau Undang-Undang TUHAN UMNO?)

5. Kesopanan dan Kesusilaan (Banyak2 liat Kosmo, MalaysiaKini, myMetro, UtusanMalaysianjing, dll)




Salam Pembuka

Blog ini khusus aku buat untuk ditujukan kepada para BABIPUTRA2 idiot yang ada di negeri Malasya. Negeri dimana berisi makhluk-makhluk idiot yang mengaku sebagai Asia Sesungguhnya..tak satupun dari mereka yang memahami bahwa Asia itu luaaaaaaaasss.. Ibarat katak dalam tempurung, yang mereka lihat cuma negeri mereka sendiri. Negeri yang juga berisi kaum gay, kaum munafik, pemalas, mat rempit, tukang ngintip jiran mandi, tukang rogol saudara sedarah, tukang ngintip orang2 beromen dg b'modalkan HP n handyCam, suka meludah ke muka sendiri, suka meludah ke langit, serta tukang ngintip budaya bangsa lain lalu mengklaim sebagai budaya mereka! Buat BABIPUTRA2 dungu n idiot Malasya, kalian boleh hack atau mau hilangin atau mau acak2 atau mau rusak ini blog..aq persilahkan, gpp kq..aq banyak blog juga, tapi blog-nya orang2 Malasya, jadi tinggal aq ambil alih jer hehehe..tapi inget jangan ninggalin jejak...!!! Saye ucapken terima kasih kepada BABIPUTRA2 terbaik Malasya, yang mana sadar tidak sadar telah berhasil menjadikan saye orang yang kreatif, d mana kreatifitas dari saye ini akan saye persembahken sepenuhnya khusus buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, sekali lagi saye ucapken terima kasih banyak-banyak. Untuk menghindari kesalahpahaman n alihfungsi persepsi (hehehe), tidak d sarankan untuk mengomentari apa yang menjadi postingan dalam blog ini, walaupun ada ruang buat ngoceh n ngasih komentar, kecuali kalo anda merasa tidak waras! ha ha ha ha. Blog ini cuma sebagai penyeimbang, pencerahan, pembanding n pembelajaran buat BABIPUTRA2 terbaik Malasya, bukan bermaksud apa2 kerana 95% sumbernya b'asal dari BABIPUTRA2 terbaik Malasya sendiri, terima kasih. Sebagai penutup, percayalah..aku tidak membenci Malasya, yang aku benci adalah BABIPUTRA2 Malasya yang sok tahu, sok pintar, sok dalam segalanya. Aku tidak akan pernah mencacimaki kalian, BABIPUTRA2 Malasya, tapi selama kalian sebagai BABIPUTRA2 Malasya masih memiliki kegemaran menghina n merendahkan bangsa Indonesia, maka aku juga akan menghina kalian dengan sehina-hinanya hingga kalian sadar bahwa tidak ada satupun manusia yang mau dihina...see you! Man_One

Rosmah Lucah Manjoor

Rosmah Lucah Manjoor
Bini Najib Rojak

Najib Binti Rojak

Najib Binti Rojak
The Truly Babiputera Asia

JALANG = JALUR GEMILANG

JALANG = JALUR GEMILANG
The Best Babiputeri Semenanjing Malaysianjing

Salam



Hmmm...Begitu Marahnya Korang..! Baru korang faham, macam mana perasaan bangsa yang korang hina, yang korang rendahkan, yang korang remehkan dan korang perkekehkan..huhuhu. Macam tulah apa yang Bangsa Indonesia rasakan, saat Lagu Kebangsaan Indonesia korang lecehkan, Kerendahan hati Pejabat-Pejabat Indonesia korang anggap remeh, kedaulatan Indonesia korang lampaui, macam tulah yang sekarang korang rasakan.

Bezanya, Bangsa Indonesia masih bersabar hingga detik ini...Semoga blog sederhana ini dapat menambah penyadaran buat kita semua, bahwa tak ada seorangpun atau satu bangsapun mahu dengan rela kena di hina.


Wasalam.


Man_One




Rabu, 15 September 2010

KETIKA MUSIM BUANG BAYI TIBA (PART 2)

Apa nak jadi bila Melayu Malaysianjing bersikap macam ni, kelakuan mereka melebihi haiwan. Seganasnya haiwan, mana pernah ada mereka membuang bayi mereka sendiri, kenapa Melayu Malaysianjing mampu berbuat macam tu, bahakan pada bulan Ramadhan mereka masih sanggup melakukannya? macam-macam ada di 1Malaysianjing..kah kah kah
Dibawah ini aq senaraikan beberapa kes Buang Bayi, di antara ribuan Kes Buang Bayi lainnya yang tak mungkin aq senarai kan kat sini...penat laaa...kah kah kah.
Hebatnya, Kes Buang Buang Bayi di Malaysianjing antara kes yang paling kerap terjadi dengan purata (pukul rata..hehehe) TIGA BAYI BERJAYA DIBUANG SETIAP 2 MINGGU sepanjang 2007-2010...Ckckckck..suatu prestasi yang sangat sangat gemilang dan membanggakan Malaysianjing..Ckckckck..(sambil geleng-geleng kepala).



Lelaki Tinggal Bayi Dalam Kotak

PETALING JAYA: Seorang bayi perempuan dipercayai baru dilahirkan ditemui dalam sebuah kotak di hadapan sebuah rumah anak yatim di Sungai Way, di sini, kelmarin.

Bayi berkenaan ditemui sukarelawan rumah anak yatim berkenaan selepas melihat seorang lelaki keluar dari kawasan rumah berkenaan dalam keadaan tergesa-gesa sebelum menaiki sebuah kereta kira-kira jam 5 petang. Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata bayi berkenaan dibalut dengan tuala berwarna merah jambu dan kesan darah masih melekat di tubuhnya dipercayai baru dilahirkan beberapa jam sebelum ditinggalkan.

“Petugas di rumah anak yatim mendakwa melihat seorang lelaki meninggalkan kotak berkenaan dalam keadaan tergesa-gesa dan dia kemudiannya terus melakukan pemeriksaan sebelum mendapati ada bayi perempuan di dalamnya,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, polis yang menerima laporan berhubung kejadian berkenaan kemudian mengambil bayi berkenaan sebelum diserahkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
Menurutnya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan.


Bayi Lelaki Ditinggalkan di Bawah Jambatan

15/09/2010 9:12pm

Oleh KHAIRUL ABIDIN NUAR

IPOH 15 Sept. – Seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan ditemui ditinggalkan di atas beberapa batang paip di bawah sebuah jambatan di Kampung Cegar, Bidor di sini petang ini.

Bayi malang itu ditinggalkan kira-kira 1.5 kilometer dari Taman Rekreasi Air Panas Sungai Kelah dan ditemui seorang wanita pada pukul 5.30 petang.

Timbalan Ketua Polis Daerah Tapah, Deputi Supritendan Abdullah Arshad berkata, bayi yang masih bertali pusat itu dalam keadaan sihat dan dibawa ke Klinik Kesihatan Sungkai untuk pemeriksaan lanjut. – Utusan


Bayi Maut Dicampak Dari Kenderaan Bergerak

15/09/2010 9:11pm

Oleh SOPI SAMAILE

SIBU 15 Sept. – Seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan dan masih bertali pusat dicampak keluar dari sebuah kenderaan yang sedang bergerak sehingga menyebabkan kepalanya pecah.

Perbuatan kejam itu berlaku di sebuah lorong di kawasan Perumahan Taman Rajang di sini malam tadi.

Mayat bayi yang dibungkus dengan kertas suratkhabar dan dimasukkan ke dalam beg plastik hitam itu ditemui seorang peniaga wanita yang kebetulan lalu di lorong berkenaan antara pukul 9 hingga 10 malam. – Utusan


TANGISAN DALAM TONG SAMPAH
2010/09/08

KEPALA BATAS: “Orang yang buang bayi ini bukan manusia, tapi binatang,” kata Norhaidah Abu Ahmad, 42, yang menemui bayi lelaki bersama anaknya di tepi tong sampah dekat Sungai Korok, di sini, semalam.


DI SINI..Norhaidah menunjukkan tempat bayi ditemui, semalam.
Sebelum menemui bayi berkenaan kira-kira jam 8.30 pagi, Norhaidah dan anaknya, Nordiana Halidan, 21, sedang menunggang motosikal dalam perjalanan ke Pinang Tunggal untuk membeli arang.

Norhaidah berkata, dia memberhentikan motosikal untuk membuang bungkusan sampah dibawanya ke dalam tong di tepi jalan sebelum tiba-tiba terdengar bunyi tangisan bayi.

“Saya terkejut apabila anak saya mengatakan ada bayi dalam bungkusan plastik merah berbalut kain batik dengan uri masih bersamanya.

“Mulanya saya takut kalau orang salah sangka menuduh saya yang buang bayi itu. Oleh kerana kasihan melihat keadaannya, saya membawanya pulang ke rumah dan memberinya minum susu,” katanya yang menghantar bayi berkenaan ke Pondok Polis Kampung Selamat jam 12.30 tengah hari.

Sementara itu, Ketua Polis Seberang Prai Utara (SPU), Asisten Komisioner Zulkifli Alias, berkata pihaknya menerima laporan mengenai penemuan seorang bayi lelaki dekat tong sampah sebelum diserahkan kepada polis di Kampung Selamat.

Katanya, bayi berkenaan seberat 2.9 kilogram dipercayai dilahirkan dalam tempoh satu jam sebelum dibuang dekat tong sampah.

“Dia dibawa ke Hospital Kepala Batas (HKB) untuk pemeriksaan sebelum dihantar ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) dan dilaporkan dalam keadaan baik,” katanya.


Bayi Ditemui Dalam Beg Kertas Pada Tiang Papan Tanda

SHAH ALAM: Seorang bayi lelaki yang masih hidup dengan badannya dibaluti kain batik ditemui dalam beg kertas di kawasan Pangsapuri Brunsfield di Seksyen 13, di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaluddin, berkata beg kertas yang memuatkan bayi itu disangkut pada tiang papan tanda di simpang lampu isyarat kawasan kediaman itu.

Beliau berkata, bayi yang masih bertali pusat dan mempunyai uri itu ditemui oleh orang awam pada jam 5.30 petang.

"Berdasarkan siasatan awal, polis percaya bayi itu dilahirkan dalam tempoh kurang dari 24 jam dan berdasarkan warna kulit, polis tidak menolak kemungkinan bayi itu berbangsa Melayu atau Indonesia," , katanya ketika dihubungi di sini, hari ini..

Noor Azam berkata, bayi itu dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk rawatan.

Sehubungan itu, beliau meminta pengamal perubatan atau sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi talian 03-55102222 atau balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. - Bernama


Bayi Lelaki Bogel Ditinggalkan Depan Rumah Polis

KUALA TERENGGANU: Seorang bayi lelaki yang masih bertali pusat ditinggalkan di depan pintu pagar rumah seorang anggota polis di Kampung Batin, di sini malam tadi.

Lans Koperal Marzuki Hamid, 44, berkata bayi lelaki seberat 3.03 kilogram itu ditemui anaknya Hafiyana, 19, kira-kira jam 10.15 malam dalam keadaan berbogel dan ditinggalkan di atas rumput tanpa sebarang alas.

Marzuki yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Terengganu berkata, ketika itu, beliau dan anggota keluarga yang lain keluar dan hanya Hafiyana ada di rumah. "Hafiyana ternampak bayi itu ketika ingin keluar untuk membeli barang di kedai tidak jauh dari rumah. Sebaik ternampak bayi itu, dia bawa masuk ke dalam rumah dan menyelimut bayi itu dengan tuala sebelum menghubungi saya," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Marzuki berkata, sebaik mendapat panggilan daripada anaknya, beliau segera pulang ke rumah dan menghantar bayi yang mempunyai cukup sifat itu ke hospital.

Beliau berkata, bayi itu langsung tidak menangis ketika ditemui dan sepanjang perjalanan ketika dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Superintendan K Manorahan ketika ditemui pemberita berkata, bayi itu dipercayai baru sahaja ditinggalkan di rumah anggota polis berkenaan.

"Kami percaya ia ditinggalkan dalam tempoh tidak sampai sejam kerana ketika anggota polis itu keluar rumah pukul 9 lebih, bayi itu belum ada di situ," katanya. Beliau berkata, polis sedang mengesan ibu bayi berkenaan dan individu yang dipercayai meninggalkannya di situ dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh.

Manoharan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai pembuangan bayi itu supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Sementara itu, Pegawai Perlindungan Kanak-kanak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) negeri Mohd Abdan Ishak berkata buat sementara bayi itu akan dijaga oleh jabatan itu sebelum mahkamah menentukan institusi mana bayi itu akan ditempatkan.-Bernama


Bayi Ekspress di Atas Meja

BUKIT MERTAJAM: Bagaikan bermusim. Kes pembuangan bayi semakin menjadi-jadi dengan kejadian terbaru membabitkan seorang bayi perempuan ditemui berbalut kain lampin atas meja di depan sebuah rumah dekat Bukit Minyak, di sini, Ahad lalu.
Bayi berkenaan ditemui seorang pekerja kilang berusia 30-an sebaik pulang dari masjid selepas menunaikan solat Tarawih kira-kira jam 11 malam.

Secara kebetulan lelaki terbabit tidak mempunyai anak selepas berkahwin sejak 10 tahun lalu dan mengambil keputusan menjaga bayi berkenaan untuk dijadikan anak angkat.

Bagaimanapun, rakannya menasihatkan agar dia menyerahkan bayi itu kepada polis untuk siasatan lanjut.

Berikutan itu, lelaki terbabit tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Prai Tengah (IPDSPT), Bandar Perda di sini, untuk membuat laporan semalam. Ketua Polis SPT, Asisten Komisioner Azman Abd Lah, berkata bayi perempuan berkenaan seberat 1.4 kilogram dengan ketinggian 43 sentimeter dan berkulit sawa matang.

Beliau berkata, bayi itu dalam keadaan sihat tetapi keturunannya belum dipastikan dan dihantar ke Hospital Bukit Mertajam untuk pemeriksaan lanjut.

“Bayi ini ditemui dua hari lalu dan pengadu berhasrat menjadikannya sebagai anak angkat. “Namun atas nasihat rakan, pengadu tampil ke IPD pagi tadi (semalam) untuk membuat laporan kerana perlu mengikut prosedur jika mahu mengambil anak angkat,” katanya.

Azman berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan lanjut termasuk mengesan suspek yang membuang bayi berkenaan. “Kes disiasat mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan dan ibu bapa atau individu yang membuang bayi boleh dipenjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-dua sekali,” katanya. Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai bayi berkenaan diminta menghubungi Ketua Bahagian Siasatan Jenayah IPDSPT, Asisten Superintendan S Subramaniam di talian 019-6351119.


Ditahan Selepas Buang Bayi Dalam Tong Sampah Hospital Melaka

MELAKA - Tembelang sepasang kekasih yang membuang bayi lelaki berusia lima bulan ke dalam tong sampah Hospital Melaka di sini terbongkar apabila kedua-dua mereka ditahan ketika ibu bayi itu mendapatkan rawatan di hospital tersebut kelmarin.

Kejadian pukul 4 petang itu terbongkar apabila kakitangan hospital berasa curiga melihat keadaan wanita tersebut seperti baru bersalin walaupun pada mulanya dia menafikannya.

Selepas didesak, wanita tersebut akhirnya mengaku yang dia baru sahaja melahirkan anak di dalam tandas hospital sebelum membuangnya di dalam tong sampah.

Bagaimanapun, pencuci bangunan kemudian secara tidak sengaja telah memindahkan sampah yang mengandungi bayi tersebut ke dalam tong sampah besar.


SEORANG anggota polis memeriksa mayat bayi lelaki (dalam bulatan) yang ditemui di pusat pengumpulan sampah Hospital Melaka semalam.

Gambar kecil pula ialah bayi lelaki yang ditemui di Seberang Takir, Kuala Terengganu
Sehubungan itu, polis terpaksa mengambil masa selama dua hari untuk mencari mayat bayi tersebut dengan menyelongkar lebih 20 buah tong sampah sebelum ia ditemui pukul 1.50 petang semalam di pusat pengumpulan sampah hospital.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka, Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah berkata, siasatan mendapati pasangan tersebut berusia dalam lingkungan 20-an dan merupakan pelajar institusi pengajian tinggi (IPT).

"Sebaik menerima maklumat, kita telah melancarkan operasi mencari mayat bayi tersebut. Polis bernasib baik kerana menemuinya semula," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Melaka semalam.

Mayat Bayi di Celah Plastik

MELAKA: Polis menahan reman seorang pesakit wanita dan pasangannya bagi membantu siasatan berhubung kes pembuangan mayat seorang bayi lelaki berusia kira-kira lima bulan di kawasan Hospital Melaka (HM), awal pagi kelmarin.

KEJAM...mayat bayi ditemui dalam longgokan sampah di kawasan hospital.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah, berkata gadis berusia 20-an ditahan di wad hospital, manakala teman lelakinya juga berusia 20-an ditangkap di Batu Berendam, di sini.

Menurutnya, sebelum itu, seorang Pegawai Perubatan hospital berkenaan membuat laporan berhubung seorang pesakitnya yang juga pelajar institut pengajian tinggi (IPT) sedang dirawat di wad kecemasan didapati mempunyai tanda-tanda baru melahirkan anak.

Katanya, susulan laporan itu, pihaknya melakukan siasatan dari segenap aspek ke atas pesakit itu dan dia mengakui melahirkan bayi di dalam tandas di HM dan kemudian membuangnya di dalam tong sampah di wad kecemasan hospital itu.

“Siasatan juga menunjukkan bayi yang dipercayai dibuang itu sudah diambil tanpa disedari pihak bertanggungjawab menguruskan sampah. Kami percaya sampah itu kemudiannya dibuang ke dalam tong sampah besar juga di kawasan hospital.

“Berikutan itu, kami melakukan pemeriksaan rapi dengan bantuan anggota forensik beberapa jam di sebuah tong sampah besar berkenaan, namun sehingga petang semalam (kelmarin) belum menjumpai mayat bayi itu,” katanya.

Difahamkan, anggota forensik sekali lagi melakukan pemeriksaan menyeluruh di sebuah lagi tong sampah di situ sebelum berjaya menemui mayat bayi kira-kira jam 1.50 tengah hari dalam keadaan amat menyayatkan hati di celah puluhan plastik sampah.

Mayat bayi terbabit kemudian dihantar ke Jabatan Perubatan Forensik dan Bilik Mayat HM untuk bedah siasat.

Sementara itu, Mohd Adnan berkata, pihaknya masih menunggu laporan bedah siasat sebelum memberikan ulasan lanjut berhubung identiti mayat bayi terbabit termasuk sama ada meninggal dunia ketika dilahirkan atau sebaliknya.

Katanya, kedua-dua pasangan berkenaan kini direman sehingga Sabtu ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan iaitu menyembunyikan kelahiran dengan jalan membuang mayat secara sulit


Bayi Perempuan Ditemui Ditangga Rumah

KOTA BAHARU: Seorang bayi perempuan ditemui ditinggalkan di tangga sebuah rumah di Kampung Salor di sini hari ini.
Bayi yang dibalut dengan kain lampin dan tuala itu ditemui pada pukul 8 pagi. Turut ditinggalkan ialah satu botol susu yang diletakkan di sebelah bayi itu.

Seorang anggota keluarga di rumah itu, Mohssin Sheikh Mohamad, 50, berkata bayi itu ditemui oleh anak saudaranya yang terdengar bunyi rengekan bayi di luar rumah.

"Kami membawa bayi itu masuk ke dalam rumah kerana khuatir akan dihurung serangga sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Nilam Puri sejam selepas itu," katanya yang ditemui di Unit Kecemasan Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini.

Bayi yang dipercayai dilahirkan beberapa hari lepas memandangkan tali pusatnya sudah tertanggal, dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini untuk rawatan dan tindakan lanjut.

Mohssin yang juga seorang kakitangan Kementerian Kewangan berkata beliau yakin bayi yang ditemui itu bukan berasal dari kalangan ibu bapa yang tinggal di kampung itu.

"Rumah saya terletak di tepi jalan dan agak tersorok daripada pandangan umum menyebabkan bayi itu mudah diletak di tangga rumah kami," katanya.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Zahruddin Abdullah mengesahkan menerima laporan mengenai penemuan bayi itu.-Bernama


Janda, Dua Lelaki Ditahan Suspek Buang Bayi

TAMPIN: Seorang janda beranak dua antara tiga individu ditahan polis selepas dipercayai terbabit dalam kes penemuan seorang bayi perempuan yang masih hidup di depan sebuah rumah kosong di Kampung Sungai Dua, Gemencheh, di sini, Selasa lalu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Wooi Kooi Cheang berkata, selain wanita berusia 27 tahun yang juga ibu bayi malang itu, pihaknya turut menahan bekas suaminya berusia 29 tahun dan rakan karib lelaki berkenaan berusia 25 tahun di rumah berasingan sekitar Kampung Parit Buluh, Air Kuning Selatan, kira-kira jam 10 pagi semalam.

“Hasil siasatan awal polis mendapati wanita itu mengaku melahirkan bayi berkenaan di rumahnya dengan dibantu kedua-dua lelaki terbabit.

“Sejurus selesai melahirkannya, bayi itu dibungkus dengan kain batik dan dibuang di depan sebuah rumah kosong di Kampung Sungai Dua yang berada tidak jauh dari rumah suspek,” katanya di sini.

Menurut Wooi, ketiga-tiga suspek ditahan reman selama tujuh hari dan kes disiasat mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Katanya, kejayaan pihaknya menahan suspek berikutan maklumat orang awam dan kerjasama media yang memberikan liputan mengenai kejadian itu.

Akhbar sebelum ini melaporkan seorang bayi perempuan cukup sifat dan masih bertali pusat dibalut dengan kain batik ditemui di depan sebuah rumah kosong di Kampung Sungai Dua, Gemencheh, di sini.

Difahamkan, bayi malang berkenaan dikatakan sengaja ditinggalkan di atas lantai depan rumah di selekoh jalan kampung itu untuk memudahkan dilihat penduduk kampung.

Bayi itu seterusnya segera dihantar ke Klinik Kesihatan Air Kuning Selatan untuk menerima rawatan dan memaklumkan kejadian berkenaan di balai polis berdekatan.


Buang Bayi: Penjala Terkejut Kaki Bayi Terjulur Dari Beg

PETALING JAYA – Lima sahabat yang leka menjala ikan terkejut apabila menemui satu beg galas yang hanyut berisi mayat bayi perempuan di Sungai Tambun di Kota Damansara di sini semalam.

Beg galas berwarna hitam itu dipercayai dicampak ke dalam sungai itu dan dihanyutkan air menghala ke kolam tadahan banjir tidak jauh dari situ.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner, Arjunaidi Mohamed berkata, mayat bayi berkulit gelap itu dipercayai telah dibuang beberapa jam sebelum ia ditemui pada pukul 11.30 pagi oleh lima sahabat yang sedang menjala ikan.

Menurut beliau, ketika ditemui mayat bayi itu dibungkus dengan kain sebelum dimasukkan ke dalam beg galas.

“Bayi itu dipercayai telah mati sebelum ia dibuang ke dalam sungai,” cerita beliau ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Katanya, polis tidak menemui apa-apa dokumen atau nota dalam beg pakaian tersebut.

Berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.



Hebat...ckckckckck..Malaysianjing benar-benar hebat...Kah kah kah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar